kastrering
Är det någon som vet vad en kastrering på en han hund kostar
har en 3årig blandis som är omöjligt pervers har hört att det kan hjälpa med kastrering

Det finns en ny tråd om kastrering, du kanske hittar nått där. Den finns under rubriken Problem smitande hanhund…

Kastrering av hanhund kostar lite olika från veterinär till veterinär. Som billigast har jag hört att nån ska ha tagit ca 2500kr för det och som dyrast har jag hört summor upp emot 8-9000kr så hör med din veterinär och andra veterinärer i din närhet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
kattatorp: pervers? hur då?

Han vill jucka på alla barn som kommer hit eller han träffar!
äter upp min 16 åriga tös trosor om han får fatt i dom.
#4 Juckandet har nog i det fallet mer med dominans än sexuellt beteende att göra. Men visst, kastrering kan dämpa även detta ;) Om du vill så tror jag det finns hormonsprutor om man vill veta på ett ungefär hur kastrering funkar på sin hund. Går nog bra att höra med din veterinär :)
precis som #5 säjer så har det nog med dominans att göra o inte perversitet;)
du kan själv bryta juckandet genom att fya honom/ta bort honom direkt när du ser tendensen till att hoppa på någon…
de flesta hundar går att få ur detta på utan kastration (fast det krävs en del jobb) men kan kanske vara ett alternativ att testa om inget annat funkar ![]()
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
jag skulle aldrig kastrera en hund pgr av detta utan, lära honom att det är fel, det går på en vecka om man ger sig sjutton på det……..

Jag fyar alltid honom har markerat starkt för honom att det är fel har jag gjort sen första gång han gjorde det
Ja men hör med veterinären du om du vill kastrera honom :) Jag tycker absolut inte det ligger något fel i att kastrera en hund som ändå inte kommer användas i avel, blir väl bara trevligare för alla? Så känner du att det behövs så tycker jag du kan göra det :)

Tycker oxå att du ska prata med din veterinär. Vissa beteende är inlärda och hjälper inte med kastrering medan vissa gör det. Så du kan testa med kemisk kastering om du vill först. Men jag ser inget fel med att kastrera en hund som inte ska gå i avel, tror både familjen och hunden mår bäst av det.