Eurasier ? :)
ja dom borde vara ovanliga, för har aldrig ens hört namnet. Men han/hon var jätte fin:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
thihihih hon e en hon o heter edeängs ylva :D
Jättefin hund…jag har faktiskt hört rasen men aldrig sett den =)

Jättesöt! Har aldrig hört om rasen…
Jättefin :)
Jag som är spetsälskare känner igen rasen, bor två stycken här i närheten med :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Har ingen själv. Men en kompis mamma hade en för många år sedan, så de är inte okända för mig ;)
#6 Hon med alla hundar???

*S* Ja, vem annars.
Tappade räkningen när jag var 15 tror jag
japp .. jag praktiserade på ett hunddagis för inte så länge sen där en eurasier fanns .. en mycket envis liten dam som helt plötsligt satt sig ner och där skulle hon sitta.. så fick typ dra henne ut på promenad .. :S Det är ju från början en blandning mellan samojed + Chow chow .. så det förklarar ju en del ;)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
#9 Typiskt spetsar ;)
#10 haha säger du det ;)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
#5 jag läste det som "spetälsk" *fniss*
Vilken söt voffsing =0) Liten nallebjörn *Gull, gull*
hahaha :P jadu dom kan vara envisa menmen!! dom eh fina o snälla när dom är på humör :O
#13 Absolut =) Därför jag gillar spetsar, de är lättlärda men gör lite som de vill.. Envisa så in i norden, men det är ju en del av charmen ;)

Vi har en Eurasierdam på 9 år snart..
Kullhagas Bellamie on Lady Sunrise heter hon (:
#15 gu va kul :D:D har du nån bild på henne? :)

Jag har haft en eurasierhane som var jättego men envis (precis som mig).
Min sambos bror fick hem en liten Euraiser för 2 veckor sedan, Sund Stamm's Hurricane Hero heter han, hur mysig som helst men väldigt bestämt och vill gärna ha saker på sitt sätt så han har en hel del att jobba med när det gäller uppfostran.
Vilken nalle björn