hundpsykolog i sthlm?
Nån som kan rekomendera någon hund psykolog i stockholmsområdet? Som helst heller inte är allt för dyr.
Har sett att de flesta tar runt 500kr/tim så då vill man ju gärna få ut nått av det också.
vad är det du behöver hjälp med? :)
Det har inte helt enkelt att förklara men han är stressad (tror jag), är osäker och litar inte riktigt på människor (ibland hundar, som beter eller ser konstiga ut). Känner han sej trängd eller osäker så bits han tyvärr, händer inte särskillt ofta (och ALDRIG någon annan än oss i familjen) men man vill ju att det aldrig händer och man vill ju inte att han ska känna sej tvungen att bitas bara för att han inte litar på människor. Så nån som har erfarenhet av osäkra och aggresiva hundar är väl det jag söker egentligen.
Ingen som vet någon bra?
Eva Bodfält är ju riktigt bra:
Annars så har du ju hundens hus:
Fast jag kan inte se att hon har någon sånn "kurs" som jag söker. Hundenshus tar ju ganska mycket för sin "kurs" så jag skulle gärna vilja höra att någon tyckt att det varit värt det isf. För jag är inte säker på att deras sätt att arbeta passar min hund.
Vilket sett tycker du verkar passa din hund bäst? Typ Cesar, eller BHK eller Turid metoderna?
Alla har ju olika sett att jobba med hundarna, vissa bättre än andra. Tyvärr kostar det ju en slant om man har en hund med speciella behov. Men man får ju tänka på att det förhopningsvis bli bättre och då är det väl nästan värt det?
Jag skulle kunna betala ganska mycket ifall det gav resultat så pengar är egentligen inga problem på det sättet. Men jag vill inte hålla på och betala för något som jag inte får ut nått av eller rent av ännu värre att dom förstör min hund så att han kanske bli ännu "värre".
Jag vet inte riktigt vilken metod som är bäst för min hund, han är ju extremt känslig och läser in kroppsliga signaler extremt mycket och analyserar, men man måste ändå ofta vara tydlig och prata högt och bestämt till honom då han annars gärna inte hör.
Så det är inte helt enkelt att veta på vilket sätt jag ska få honom att lita mer på människor och hundar så att han inte behöver känna sej hotad att man ska vara elak mot honom. Det är det jag behöver hjälp med.

Eva Bodfält är riktigt bra. Hon har även en Medarbetare som heter Carina Persson (hundklok) som jag rekommenderar varmt!
Vill Du ha telenr så kan du pma. Hundens hus tycker jag har väldigt varierande kvalite på sina kurser.
HundTänk kan Du också få bra hjälp på!
kolla på vovve.net där finns det bra folk som ännu pluggar och behöver tränings matrial.
jag tog en nu och hon tog 1200 för 8 timmar eller tills problemet var löst. Det går sakta men säkert frammåt för vår detl. Hon har varit till stor nytta
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.