Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 564 ggr
ingann
0

Hundgodisets vara eller inte vara

Håller med om att egenskapstråden var fel tråd att diskutera hundgodis i så därför startar jag en ny tråd   

Detta är vad jag anser:

Tillverkas godiset speciellt för hundar, av ett välkänt märke som tex Vitakraft, så är det inte farligt för hunden. Då skulle alla hundorgan ha stoppat det för länge sedan. Sen att det kan vara skadligt i för stora mängder säjer jag inget om, men vem ger sin hund ett helt godispaket på en gång???

Alkohol & tobak är oxå farligt och kan döda en människa men nog 17 dricker & röker vi ändå? I måttliga mängder klarar både djur och människor det mesta! (Om man inte är allergisk vill säja)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Liss
0

Jag känner nog som du tror jag.. Men sammtidigt ger jag INGENTING med ett uns kakao i eftersom de är extremt skadligt för en hund även i små mängder en längre tid.

Men annars är jag inte så pillig med sånt.. vissa säger att vindruvor är farligt och vad var de mer, äpple? Ecko älskar frukt så de tänker jag inte förneka honom.. tror faktist frukt kan vara bra även för en hund.. och i liten dos lär de inte göra ett skit. Jag ger inte tre klassar vindruvor om dagen;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Jag ger inget annat än torrfoder som har olika tillsatser.

Skulle aldrig ge ngt jag vet är farligt.

lena1
0

och som vi sade i förra tråden så ligger det farliga i choklad kakao osv i hunden i en sån lång tid innan den kan göra sig av med den, därför skulle jag aldrig ge det ens i små mängder eftersom det späs ju på för varje gång man ger den en ny hundchoklad, vilket innebär att den får ju till slut i sig för mycket i alla fall.

Visst äter snodden också lite gott vid sidan om, men i så liten mängd och aldrig med något farligt ämne i, nu tänker jag på köttbullar med lök osv osv, han får godis utan färgämnen eller annat som är skadligt, dessutom käkar han mycket rått kött, och råa märgben, så han får i sig de vitaminer en hund behöver,det är hundgodis i min värld;-)

Karmatarerskanise
0

Ja, råa märgben direkt från frysen får Hades :)

emelieA
0

Vilda får en del torkat kött som frystorkad lever, torkad kycklinglever, kycklinghjärta, kycklingmage, vom osv.. Vill inte ge såntdär halvkonstigt godis…