Klickern klickar högt?
Hej!
Tänkte börja klickerträna min hund, så jag köpte en klicker på djuraffären för två guldpengar. Men tycker att den klickar väldigt högt? Ronja (hundens namn) verkar inte alls tycka om det höga ljudet, hon skyndar sig alltid att ta godisen när jag klickar så att hon slipper höra ljudet. Spelar ingen roll om det är korv lr leversnitar, lika obehagligt iallfall. Finns det klicker med så höga ljud? Nu vet jag ju inte rikitgt hur högt de ska låta osv.. Men tacksam för svar och tankar iaf!

En del klicker låter obehagligt högt, men vissa av dem kan man pilla in bomull i som dämpar ljudet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Testa med att ha klickern i fickan det dämpar ljudet.
**MVH Cerrolyn
Jag köpte en billig klicker för att prova på, men både jag och hunden backar för att ljudet är högt och hårt. Mitt råd är att köpa en annan (något dyrare) klicker. Ta med dig hunden in i affären, och provklicka dem där. Ofta kan man provklicka dem rakt igenom paketet (menar alltså att man inte behöver bryta förpackningen). På min står det iaf "A Karen Pryor klicker product". Den är både jag och Molly supernöjda med!
Medarbetare på jack russel terrier

Jag köpte två nya klickers till Nagli på Stora Sthlm. Provklickade dem på plats och en låter väldigt tyst och en ganska högt.
En kompis till mig hade tydligen en klicker som man kunde ändra ljudet på, om man ville ha högt eller lågt! ^^
#1 vill gärna få en närmare beskrivning av bomullen. :)
Tack för tipsen. :)

Jag har tyvärr ingen aning om hur man får in bomullen i klickern då jag aldrig testat det själv =/
_**/Mvh Anne
Malin3033, hur ser din klicker ut?

det finns en klicker son e lite rundare i formen med en gul knapp… den kunde jag öpnna o stoppa in bomull i… men jag vet tyvärr inte var man kan köpa dom… köpte min genom skolan jag går på…
det finns ju multi clicker som man kan ställa på högt eller lågt… själv tycker jag inte om dom men jag har ju bara testar några… finns ju olika varianter. men som sagt så e det ju bara o ta med hunden i affären som elcyion sa…

#9 går den att dela på?
_**/Mvh Anne
Det kanske, precis som Anne_N säger, går att dela på den och peta in bomull, eller om det går att peta in bomull under plåtfjädern överifrån.
http://www.hundvis.se/klickerprislista.htm En sån här har jag och den funkar jättebra. =)
När jag ville testa klicker köpte jag en med ställbart ljud, så den kan klicka både tyst och högt just för att vissa hundar är känsliga för ljudet och andra inte..

Det låter som om du köpte klickern från Karlie? Hatar iaf de ljudet.. högt och segt på ngt sätt..Du får antingen köpa en ny, eller träna in ljudet, du kan göra som min kompis, klicka under en kudde. vänja av de höga ljudet succesivt. :)

den kan man även öppna o stoppa bomull i om man vill
hm, låter som om det blir ett nytt besök till djuraffären. På baksidan står det "nobby". Hade ju med mig hundarna när jag köpte den, då verkade det inte alls som om den lät högt och hundarna brydde sig inte. Å andra sidan var det mycket annat som lockade dem då.
#11 Det liknar den jag har med. Den jag har är jag supernöjd med! Har en hund som är relativt ljudkänslig då det oftast räcker med att harkla sig för att hon ska skärpa till sig.
Medarbetare på jack russel terrier
#17 Tindra är också ganska ljudkänslig och hon har aldrig varit särskilt skeptisk till den. =D

Nu har jag köpt en ny klicker. :) Det blev en sådan som #19, jätte bra verkligen! Efter som Ronja är ganska ljudkänslig passar den perfekt så att man kan ställa in ljudet. Så hon är nu inklickad och hon totalt älskar träningen numera! Tack för alla tips!