Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1760 ggr
LillMalin
0

Bästa egenskapen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriv  egenskaper om just DIN hund! skriv 1-3 bra saker. och 1-3 mindre bra saker.

Rico :

(bra)
1. Snäll
2. lugn
3. snäll mot alla. stora som små

Mindre bra :

1. Ibland lyssnar han inte.
(kommer inte på nåt mer)

Lägg gärna upp en bild på hunden också! :)

Karmatarerskanise
0

Kommer inte på några bra för tillfället ;)

LillMalin
0

Haha, jo, nåt måste väl finnas! ;) han är ju gullig, det är ju en bra egenskap för att fjäska med ägaren! :P

SaraC
0

EROS

Bra: 

1. Uppmärksam på mig och ointresserad av främlingar

2. Lättlärd och lydig

3. Hur gosig som helst

Mindre bra:

1. Lite för rädd och nervig

2. Hemsk när löptikar är i farten

3. En grej till då… Att han fäller

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Lillmalin; jag får fundera.

Är på för dåligt humör nu för att komma på ngt :)

LillMalin
0

#4, okej, du får väl göra det, har väl heller inte varit så lycklig idag! , mest ledsen. skriv när du vet då! =)

Zebben
0

Bra:

1. Otroligt lyhörd

2. Extremt uppmärksam på kroppssignaler.

3. Väldigt snäll.

Mindre bra:

1. För lite motor för mig.

2. Extremt uppmärksam på kroppssignaler.

3. Blivit lite grinig mot valpar nu på äldre dagar.

------- -------- ---------- -------- -------

Bra:

1. Mkt bra motor.

2. En riktig knähund, alltid redo för mys

3. Avgudar matte

Mindre bra:

1. Dålig på hundspråk

2. Lite svårt med små svarta hundar.

3. Har lite lätt till stress.

emelieA
0

Oj.. Jaaa…

Bra: 

1. Hon är väldigt lydig

2. Hon är lättlärd och pigg på det mesta

3. Hon är så gudomligt snäll mot alla hundar

Mindre bra:

1. HOn kan vara lite skällig ibland

2. Hon ylar efter polisbilar när hon löper.. men det är iofs lite kul också…;P

lena1
0

Snoddens bra saker: lättlärd, extremt uppmärksam på mina signaler,självständig och tuff, men aldrig på ett dumt sätt, finns alltid vid min sida,gosig och ett riktigt solsken oftast;-)

dåliga då: han skrämmer livet ur mig när han utan förvarning lägger av ett högt vallhundsskall, så man nästan får tinnitus och hjärtsnörp samtidigt, men han vill ju bara nått då;-)

LillMalin
0

Jag sa 1-3 saker Lena! ;) har du inte satt på dig glasögonen? Oskyldig och på dom bra sakerna var det minst 6-7 saker! ;) men sak samma, bra att veta ändå,! :D

lena1
0

malin jag hade kunnat skriva hundra saker, men det orkade jag inte haha, här kommer bild också:-))

AnneN
0

Bra egenskaper

1. Snäll
  2. Lättlärd
  3. Gosig

Mindre bra egenskaper

1. Lättskrämd
  2. För signalkänslig
  3. För glad i andra djur

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt-]
0

Bra egenskaper:

1. Otroligt snäll
2. Lättlärd
3. Jättemysig

Mindre bra egenskaper:

1. Envis precis som matte ;)
2. Blir lite för uppspelt ibland
3. Nej kommer inte på nå tredje just nu

PumiTerror
0

bra saker om szw.
*Lättlärd som fan! *Miljösäker *Arbetsnarkoman
En plus och minus: han skiter i alla andra människor och oftast hundar.
**Dåliga saker om szw.
***Skäller/piper som fan *Ibland för "överkåt".. *Ibland bara föör mkt…

**Bra saker med Q.
***lättlärd, smart *mysiig, sitter gärna i knät. *Funkar bra ihop med alla hundar.

**Dåliga saker med Q.
***Lätt okonsentrerad
*Lätt uppspelt, svår att få stopp på..
*inte så miljösäker än..

Elna
0

Bra saker med Nagli:

• Väldigt arbetsvillig och lättlärd
  • Tar det lugnt inomhus
  • Pigg och glad :)

Dåliga saker med Nagli:

• Surtant, funkar inte med alla hundar(men hennes matte funkar inte med alla människor så jag har lärt mig börja respektera Nagli ^^)
  • Osäker med andra hundar på promenader
  • Vaktar sina leksaker om andra hundar (förutom kompisarna) kommer för nära
CarolineJ
0

Lite om Dizel.

Bra

• Otroligt fina ögon
  • Den gladaste hunden i världen
  • Väldigt smart och snäll

Mindre bra ;)

• Dizel producerar tyvärr för mycket adrenalin vilket gör att han har väldigt svårt att slappna av. Veterinären sa att hade han varit människa så hade det varit ADHD.
  • Skäller väldigt mycket. (pga "ADHD")
  • Drar oehört mycket i kopplet (pga "ADHD")
SparklingTindra
0

Bra saker med Tindra:

1: Hon är lättlärd (jag lärde henne "Trampa" på 6 minuter)

2: Hon älskar pälsvård så det blir inget krig hemma hos oss vid borstning, badning, föning m.m.

3: Hon är självsäker och framåt

Nåt som är både bra och dåligt är att hon är signalkänslig.

Dåliga saker med Tindra:

1: Reagerar på smällar (ljuden alltså Glad)

2: Just nu skäller hon på andra hundar

3: ….Kommer inte på nåt mer…

Liss
0

Ecko de Fis

Bra;
1. Super snäll och glad
2. Arbetsvillig och otroligt smart
3. Älskar matte
(mattes hela liv)

Dåligt;
1. Dålig på hundspråk
2. Väldigt osäker och rädd
3. Stressar

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mikaela_B
0

Zelma

Bra:
1. Lättlärd
2. Uppmärksam på föraren
3. Älskar allt och alla

Mindre bra:
1. Lite för hoppig
2.Lite för glad ibland
3. Envis som en åsna

www.blueberryhedgehogs.com

Cerrolyn
0

Bra

1. Träningsvillig
2. Snäll
3. Min Flört

Ej bra

1. Trams
2. Flams
3. Korvoman

**MVH Cerrolyn

ingann
0

Åskars bra sidor:

Dundersöt

Lättlärd

Älskar "mamma"

De minder bra sidorna:

Envis

"Låter" hela tiden han leker

Blir galen om han inte får prinskorv eller choklad (hundchoklad-drops) när man öppnar kylskåp/godisskåp

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lena1
0

20,har inte med det att göra, men fick höra att hundchoklad drops innehåller både socker och ämnet som dom inte tål(kommer inte ihåg vad det hette nu)….bara som en liten perentes;-)

HannaM
0

tre bra

1 tillgiven

2 uppmärksam (så länge kopplet inte är på)

3 gillar sovmornar

mindre bra

svårt att varva ner

hysteriskt matälskande

Kristall
0

**3 Bra saker om Luna
**1. Jättesöt <3
2. Duktig (vid träning av lydnad, agility m.m.) :)
3. Så otroligt tillgiven och en utmärkt familjehund! <'3

**3 Dåliga saker om Luna
**1. Envis som bara den!
2. Skällig och gillar ej främlingar (spec. inte min ena farbor och min farmor =P) och andra tikar.
3. Tokig i mat, lätt för att gå upp i vikt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

LillMalin
0

#21, är det verkligen sant, det tror jag knappast..

HannaM
0

#25 jag läste innehållsförteckningen på något hundgodis med chokladsmak och förvånades av att det faktiskt innehöll kakao… int emer än 5 % eller något men fortfarande

Vattnadal
0

Det är faktiskt mycket vanligt med socker i hundgodis. Kakao finns det i alla hundchoklad, tror jag. Har i alla fall aldrig sett någon utan.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ellenfyrkant
0

#6 Zebben guud vilka vackra hundar du har! Och den du har som Avatar är verkligen fin i kombinationen med en vacker bild. Jätte fins schäfrar, verkligen!

Mvh Ellenfyrkant

lena1
0

22,ja just det;-), och kakao finns det i alla dom….sedan får lill malin tro vad hon vill:-))

ingann
0

#21 självklart innehåller de en viss del kakao, annars hade det inte kunnat kallas choklad. men det är så liten mängd att det inte är farligt.

vill man inte ha något som kan vara skadligt för sitt djur (eller sig själv eller barn) är nog enda alternativet att gå ut o fälla sin mat själv o koka helt utan några som helst tillsatser för tillsatser som kan skada enstaka individer finns i allt…  

/Ingalill

lena1
0

30, det där är inte riktigt sant,det finns hundgodis som inte har tillsatser som är skadligt för hunden, och då väljer jag hellre det än att ge sånt som inte är bra,dessutom köper jag ren lever och annat som är bra på affärn, med tillsatser som är bra för en hund, levern kokar jag och gör små godisbitar av,resten käkas rått;-), men som sagt man gör som man själv vill…..

HannaM
0

jag ger bara mojje torkade köttsaker som godis, lever, vom och tjurmuskel… lite torkade kycklinghjärtan och magar.. ja sånt.. det innehåller såvitt jag vet inga läskiga farliga saker som t,ex kakao…

förövrigt så lagras teobrominet i kroppen så att ge mycket godis med "ofarlig" halt kakao kan i längden tyvär ge en död hund

lena1
0

32, ja just det håller med dig helt där;-)

LillMalin
0

#29, är dom där chokladgodisen lika farliga som vanlig choklad?

lena1
0

29, näe inte lika farliga men om du läser inläggen så står det att det lagras i kroppen länge på dem, så varför chansa när det finns godis som är bra för dem.

LillMalin
0

#35, okej, det är sant, fast dte är länge sen Rico åt sånna, hans favvogodis , det är dom där lever godisarna! :)

HannaM
0

klistrar in en bit om artikeln om teobromin som finns på choklad.ifokus

"Teobromin och djur

Oavsett om vi människor mår bra av att få i oss teobromin så är det giftigt för många djur och speciellt hundar och katter.

På giftinformationscentralen.se står det bland annat att symtomen kan dröja mellan fyra och 24 timmar så det gäller att hålla ett vakande öga på sitt husdjur under flera timmar. Det finns många symtomer men de vanligare är dock kräkningar, buksmärtor, törst, inkontinens, skakighet och rastlöshet, riklig salivering och hjärtklappning är vanligt. Vid större mängder kan allvarligare symtom tillkomma.

De rekommenderar även att man går till veterinär eller djursjukhus om något djur misstänks ha fått i sig mer än 20 mg teobromin /kg kroppsvikt (vilket kan orsaka förgiftning hos en hund) eller visar ovan nämnda symtom."

Elcyion
0

Bra saker:

1. Lätt för att bara vara ("passivitet")

2. Snäll mot kreti och pleti

3. Inte nämvärt intresserad av andra människor (som hon inte känner).

---------------------------------------------------------------------------

Sämre saker:

1. Lite för matte-bunden

2. Har en förmåga att drabbas av den allvarliga sjukdommen teflonöra när det kommer något litet som springer.

3. Kommer inte på något.

Medarbetare på jack russel terrier

ingann
0

#31 kan du isf nämna ett godis som inte är behandlat på något sätt? är de inte behandlade med något ämne så möglar de ganska snart och mögligt hundgodis jag inte affärerna saluför…

nu har jag kollat alla saker jag har i hund/katt-skåpet o allt innehåller olika tillsatsämnen…  då ska inget vara bra med andra ord. alla E-tillsatser är farliga för både djur o människor, konserveringsmedlet är inte bra osv så vad ska du då äta själv/ge din hund? ska vi sluta ge plaque off oxå? det innehåller dessa e-ämnen + konserveringsämnen…

Det har blivit sån hysteri bland allt vad som är skadligt/inte skadligt o alla forskare säjer olika men den som skriker högst (har råd att publicera på stora ställen)får mest gehör o då måste den ha rätt?!?!

jag skulle nog (om jag letade) kunna hitta negativa saker om precis allt som finns i allt ätbart, men varför leta efter problem i onödan?

innan det blev känt att choklad var skadligt fick våra hundar smaka sånt (inte numera dock) o en cavalier jag kände när jag var liten fick en sån där mini-marabou varje dag av sin husse/matte från den var valp tills den dog av ålder 13 år gammal o den var aldrig ens sjuk!

nu vet jag ju flera fall där hundar blivit sjuka/dött av troligtvis vanlig choklad så jag skulle inte chansa… men att ge det som är specialtillverkat för hundar kommer jag fortsätta ge.

men alla ger vad de vill till sina hundar.. det är upp till gemene man/kvinna   

/Ingalill

Liss
0

#39 Den diskussionen kan ni väl ta i en egen tråd möjligtvis? eftersom den inte handlar ett dugg om bra eller dåliga egenskaper hos sin hund!?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LillMalin
0

Håller med dig Lisette.

lena1
0

39, synd att du tog det så….men pm.a mig så kan vi säkert komma fram till nått bra, onödigt att diskutera det i denna tråden tycker jag;-)

mariatingsund
0

bästa egenskapen hos Beppe

Att han är så tålmodig - han bara väntar på sin tur, inte kräver något eller står i vägen eller dreglar och gnyr som andra hundar. Han bara ligger på sin plats och kollar läget, när jag typ får ett telefonsamtal precis innan jag är färdig med hans frukosttallrik.

den andra egenskapen som jag uppskattar verkligen att han inte skäller. Han kan buffa till för att markera att någon är på väg in, men inga oljud för övrigt, mer än stönande av välmående.

den tredje är att han är så gosig som en katt, helst skulle han vilja ligga i knäna, men han är ju lite för stor för det.

Det jag inte gillar (gillade) var när han var i tonåren, då var han övermodig och kaxig, drog i koppel så mina axlar sved, men det varade bara ett år

Separationsångest är ju förstås inte kul när han letade efter oss i sängen - ända in i fjädrarna.

Något mer kan jag inte komma på. Bifogar en bild så ni ser vem jag pratar om.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo