Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1265 ggr
Zebben
0

Avslöjad!

Som Ni alla vet så har ju hunden full koll på när det är dags att gå på promenad. Det vanligaste är ju när man börjar klä på sig ytterkläderna eller speciellt när man tar fram kopplet.

Hur är det hos Er? Vilka signaler har era hundar plockat upp?

Själv blev jag idag avslöjad med när jag smällde igen dataskärmen på min bärbara. Generad och även när jag går på toaletten, så sätter de sig vid dörren. Hrm…

AnneN
0

Velvet vet att alltid direkt efter hon ätit så ska vi ut, annars är det då vi klär på oss ytterkläderna eller tar fram kopplet. Men då matte stänger av datorn då vet hon att vi ska gå å sova =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

missempty
0

På kvällen, när det är dags för sista rundan studsar min vovve upp när han hör att datorn stängs av - ni vet det där ljudet när windows stängs? Det är hans signal för att "nu blir det promenad!" Skrattande

LillMalin
0

Haha!! =) roliga hundar ni har… Rico vet att dte är dax för promenad när brorsan ska till skolan! =) eller när man skakar lite med kopplet, eller när man ropar " prooomenad" :)

[Vargnatt-]
0

När kopplet kommer fram :)

SaraC
0

Eftersom jag har en väldigt mammig hund som alltid är i närheten av mig och har full koll, så reagerar han på mycket. Sen är han ju lite nervig av sig med.

Så reser jag mig från stolen t.ex. så reser han sig snabbt och tror absolut att det är nåt kul, som t.ex. promenad på gång.

Men det tydligaste är väl när jag tar ner min jacka. När han hör det lilla ljudet kommer han som ett skott.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

när jag går mot ytterkläderna sätter sig en liten fyrbenting vid dörren o väntar=)

efter kvällskisseriet o åskar tycker det är dags att sova hämtar han sitt täcke i sovrummet o lägger sej demonstrativt på framför tv´n *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Karmatarerskanise
0

Hades är väldigt stressig och reser sig så fort man reser sig. Ofta tror han det är dags att gå ut, även om jag bara reser mig för att gå till köket :P Kan vara lite irri ibland :) Sen när väl jackan åker på, dååååå blir det ett jäkla spring fram och tillbaka här inne.

SaraC
0

#7 Precis så är Eros med, håller med om att det blir smått irriterande ibland :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

#8 Då är man inte ensam :P

emelieA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilda är lugn inne, så hon har inte full koll på vad som händer hela tiden. MEN om jag reser mig, tittar på henne och säger dödligt allvarligt "grisfarmor, jalla!" så flyger hon ur soffan, sängen eller fönstret och blir jätteglad för DÅ är det promenad..

Detta kommer sig av att jag ofta på skoj kallade henne gris, farmor eller grisen när hon var hemsk tonårshund och man ville säga något elakt men var tvungen att använda snälla rösten.. Som när hon inte kom när man ropade och jag fick spring bort från henne som en dåre, skrika (lyckligt) "jalla, jalla" och vara jätterolig.. när hon då väl kom kutande fram så var jag ju lagom glad, men hon hade ju varit duktig och måste få beröm, så då var jag mitt roligaste matte-jag, pep "grisfarmor, jäkla grisfarmor" i falsett och kastade köttbullar omkring mig.

Så nu är tydligen "grisfarmor" ett tydligt löfte om en underbar promanad…Generad 

Slänger med ett bildbevis på reaktionen vid uttalandet av det magiska promenadordet "grisfarmor"..

lena1
0

när jag tar i skorna,men känner oftast av när han ine får följa med, för då lägger han sig i hallen och tittar på mig bara, men stannar snällt hemma;-)

Elna
0

Nagli lyssnar väldigt bra till "Ska du följa med?", då brukar hon flyga upp från sin sovplats! ^^ Annars springer hon glatt runt i huset när hon ser att jag packar "hundväskan" och det är hundträning ute på klubben på gång! ^^ Eller om man tar på sig jackan eller låter lite med halsbandet! ^^

gejsa
0

Min ena hund som jag tränar mest följer mig överallt. Sitter jag och ser på tv,n så ligger han bredvid. Råkar jag resa mig för att gå på toaletten så följer han med eller stannar vid toan. Osv osv

Men dom vet precis när det är dags att nattas och kissas för sista gången. Då stänger jag av tvn eller datorn. Då får båda bråttom att resa sig upp. Den ena sover annars eller är med gubben.

Kleverin
0

Nova sover oftast framför dörren, hon har mest koll på det sätet antar jag att hon tycker. men att hon vet vad saker betyder tvivlar jag inte på. Vi har säkerhetsbälte till henne i bilen, för liten för bur. Så en dag när vi varit hemma och tråkiga och tvättat hela förmiddagen tog syrran med henne hem och såg verkligen hur deppig hon blev när hon insåg att hon var tvungen att gå in igen!! Men så fort syrran plockade fram selen (säkerhetsbältet) blev så glad, svansen gick som rackarns samtidigt som hon försökte sitta fint så syrran lätt skulle få på selen.
Desto andra sidan hämtade jag Nova hemma hos mamma en dag, hon låg och sov, jag ropade, höll upp selen ch hon bara titade på mig, så la hon sig igen. Snacka om dissad..

Liss
0

Ecko är super mattig (finns de ett sånt ord:P) och tittar så fort jag rör mig.. men går jag rakt fram mot toan skiter han i mig.. går jag till köket ska han vara med och se om de vankas något gott… och jaa osv. Men när jag tar tag i skorna vet han eller när han hör ljudet av ytterkläder.. men han ser ju oftast de så..

Han vet också när han inte får följa me på någe vis.. vet inte om de är att jag inte har samma skor?:P Men då går han tillbaka in i vardagsrummet och ser skit sur ut!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chimney
0

min lady har lärt sig klockan :/

går vi inte ut exakta tider börjar hon busa hysteriskt och hämta massa saker som påminnelse att det är dags.. 

annars är hon precis som #15, supermammig. jag kan inte ändra ställning i stolen utan att hon sätter sig upp för att ha koll.

Liss
0

#16 hehe de är sant också.. vid 17.00 tiden VET han att de är dags.. då är det han som säger åt mig ist:)

Sen behöver jag iof bara stanna till i hallen så vet han att de är nått

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

J-Parnebo
0

när man ställer sig upp vid den tiden han brukar gå ut..:)

hockeytroll
0

när slutmelodin på Desperate Housewifes kommer på tv:n vet han att vi ska gå ut  Räcka ut tungan

Sara87
0

Tjatte vet precis när min mamma ska ut å gå i skogen/på elljusspåret :) Hon byter kläder då, å då är han efter henne som en svans så hon inte smiter ifrån honom.

Kopplet är ju givetvis en signal också i de flesta fall eller så fort man rör sej mot dörren :P

KajsaM
0

Efter han har ätit eller om man går nära jackorna, så blir han toppen glad :)

HannaM
0

ja mojje reser sig oftast när jag gör det så då hoppas han på något kul.. men om han vet att det är promenad när jag börjar klä på mig..

Kristall
0

När jag säger "ut" eller "ut och gå" rusar Luna fram till dörren och stirrar på dörrhandtaget.
Annars är vanliga "signaler" t.ex. att jag tar på mig jackan lr skorna, att jag går mot dörren osv. Men hon kommer inte fram till dörren förrän jag har sagt "ut", "ut och gå" eller kom, eller tar fram något av kopplena.
Mosse kommer sakta gåendes (eller ivrigt springandes, beror på vilket humör han är på) efter en om man passerar köket och går ut i hallen. Sen ställer/sätter han sig nån meter ifrån dörren och går inte ut fastän dörren är öppnad helt. Först på kommandot "Ut" eller "Var så god" tar han ett jättesprång ut genom dörröppningen och rusar runt på gräsmattan :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Therese_Melberg
0

Hm, när man har tittat på TV och sen sträcker på sig, oftast när programmet är slut, då vill mina vovvar gå ut. Och när man säger nåt som påminner om "ska vi gå ut" typ "smöret är slut"    t ex.

nobsan
0

När ryggsäcken kommer fram reagerar alla hundarna med att bli tokiga och släpper oss inte ur blicken. Sätter sej vid dörren och väntar på att få sticka till skogen. ska vi inte ta med någon hund får vi smyga ut med grejorna till bilen och byta om i jaktstugan.

hockeytroll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

när min rävenväska åker fram, då blir det denna blicken!

lena1
0

26, haha vilket läckert kort;-)