Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 716 ggr
Vattnadal
0

Svårt att somna och sova inatt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer nog att sova dåligt inatt. Raksha är inte frisk. Började på jobbet idag att hon fick bråttom ut på em. Sedan kissade hon som vanliogt, gick ett sväng, kissade försöker kissa och försöker igen utan att det händer något. Har kommit fram till att hon kanske varit lite småslö uppåt 2 v oxå. Enligt veterinären är det troligen livmoderinflammation, då hon är på 14 dagen i löpet och blir 10 år i april. Ska in på fm imorrn och kolla. Vet inte om det blir operation eller medicinering, men är det livmoderinflammation föredrar jag nog att operera, och då blir det akut…

Har räknat med det i en hel del år, då 30% av goldentikarna får det. Men ändå, det känns lite jobbigt. Olägligt som 17 oxå, då vi ska till stugan 2 v och ska åka på lördag. Men det är å andra sidan inte en söndag kl 22…The image “http://hundar.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=30c7f094-b705-42eb-af03-52e34ad0a6cc&Filename=p%C3%A5%20jobbet.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Håller ändå en tumme att det är UVI, även om veterinären inte tror det. Inte jag själv heller. Känns som att det inte bara är löpblod utan kanske flytningar oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Mymlan
0

Rekommenderar operation då livmoderinflamation oftast kommer tillbaka efter medicinering. Opererade min Laikka då hon var 12 år för livmoderinflamation, hon vart 14 år. Du ska se det ordnar sig.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Håller tummarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Jag håller också tummarna!!!

Terato
0

Nej fy vad jobbigt, Elin. Hoppas hon blir bra, lilla goa Raksha..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Vargnatt-]
0

Håller tummarna!

lena1
0

håller tummar och tassar att allt slutar lyckligt,pussa på henne från mig och snodden!.

Vattnadal
0

#1 Jodå, nog vet jag att det kommer tillbaka om man medicinerar. Kruxet är ju att 2 v semester blir förstörda. Kan vi då skjuta på op ett tag, så vore det bra.

Har opererat ut livmoder på 2 hundar tidigare, så jag vet hur de kan må efter en sån operation. Men blir det så, så får vi väl ligga på sängen och äta godis och dricka vin med bra film och böcker 2 v istället.

MVH Elin

KerstinP
0

Stackars liten. Hoppas det löser sig till det bästa för er.

J-Parnebo
0

Håller tummarna för er =)

Sara87
0

Håller tummen.

Vattnadal
0

Tummarna hjälpte, tror jag i alla fall.

Varken urinprovet eller en mass aklämma mage visade på Pyo. Utan röntgen kan man dock aldrig vara helt säker. Men vi kör en sväng baytril 10 dagar, håller koll på tempen och om hon börjar dricka mycket, annars är det nog lugnt. UVI isåfall.

Tog med Freja in oxå, eftersom hon haft en lite bullig gubbmage ett tag. Veterinären var lite osäker på henne, som p-sprutas. Om hennes mage fortfarande känns lite för svälld om nån vecka måste vi röntga henne. TTydligen är pyo lömskare när de sprutas, kan smyga sig på med slemfylld livmoder och ingen feber…

Men än så länge är allt lugnt, och undersökning och medicin hamnade en bra bit under tusenlappen dessutom!

MVH Elin

gejsa
0

Jag hoppas hon blir frisk snart då. Får hålla tummarna för er.

DoD
0

nej stackarn jag håller tummarna.. ge henne en kram från mig/camilla praktikanten

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta