Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 745 ggr
LillMalin
0

OT. Alla hjärtans dag

Jag tycker att Alla hjärtans dag är nåt skräp.

För jag tycker det är synd att vissa får riktigt mycket på den dagen , andra får inget, inte ens ett kort, hur tror ni det känns för dom?

Men nu som jag var här, så önskar jag er Alla en Jätte trevlig Alla hjärtans dag, det förtjänar ni!!

Kramisar på er!!

// Malin

SaraC
0

Tar inte heller Alla hjärtans dag på nåt större allvar. Men önskar också alla en trevlig dag :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

desamma malin!:) Tycker inte heller om alla hjärtans dag så där jätte mycket. Har nog aldrig firat de på någe vis ens när jag hade sambo. Och när man inte har sambo eller annan så känns de ännu tomare just då.

Men men, de är en helt vanlig dag egentligen.. tycker de är mycket trevligare att överaskas med något gott och fint på en vanlig dag ist för en dag som alla förväntar sig saker på:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Glad alla hjärtansdag på er!

Jag tycker om att mysa till det lite extra :)

AnneN
0

Kan tycka att alla hjärtans dag har blivit lite för kommersiellt, men jag ser det som en dag då man gör något lite extra med den man tyckerom. Här kommer inte att köpas några pressenter utan det blir god mat, chips, gurkstavar och dip och mysa framför en bra film =)

Trevlig alla hjärtans dag på er alla =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

#4 Åh gud de var länge sen! fy tusan så gott me morötter och vitlöksdipp ju!:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vattnadal
0

Jag och maken ska vara riktigt romantiska, vi ska åka till Falun, tillbringa kvällen på lyxhotell, nåja, Scandic. Kruxet är ju att chefen följer med, och att vi ska på föreläsning om hundfoder…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KerstinP
0

Hoppas ni alla får en trevlig alla hjärtans dag!

Klicka för stor bild

[Vargnatt-]
0

Glad alla hjärtans dag på er!

Här hemma blir det god mat ikväll och lite vin :)

lena1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Happy valentines day from Lena och Snodden också;-)

Junction
0

Valentin blev avrättad den 14/2… nu minns jag inte vilket år… (bra länge sedan är det ju)

Han vigde folk, och romarriket ville inte ha gifta män ute i krig… Därför blev han anhållen och senare avrättad.
Han skrev då ett avskedsbrev till sin älskade, vilket då kallas det första Valentin-kortet.

Så visst har det blivit på tok för komersiellt… Folk vet ju ofta inte ens vad de firar så att säga.

Junction
0

Hittade lite mer text om detta på wikipedia.

Olika berättelser med romantiskt innehåll har också kommit till. Enligt en av dessa var Sankt Valentin en kristen som levde i Rom på 200-talet och fick lida martyrdöden efter att ha trotsat kejsar Claudius II förbud att viga unga par. Innan han avrättades lyckades han smuggla ut ett kort till fångvaktarens dotter som han var mycket förälskad i: det första Valentinkortet och ursprung till seden att skicka kort denna dag. Valentin sägs även ha haft för vana att plocka blommor i trädgården och ge dem till älskande par. Detta påstås ha givit upphov till seden att ge varandra blommor på Alla hjärtans dag.

lena1
0

10, näe det har du rätt i ;-)