Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1114 ggr
kerstinjo
0

Låna shaffer????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till min fasa har jag kommit på att jag inte har något hundsällskap när jag är ensam i Snickarstugan!Förvånad Ingen härlig, farlig, grodrädd Alfons Töntbull.

Jag får låna "Nickis" shafferhane Arras så att jag slipper känna mig ensam när jag är på landet.

Men vad tror ni? Det är ju bara en shaffer. Kan det vara något att ha om det kommer stora och farliga banditer? Jag är mycket tveksam, det är ju trots allt bara en shaffer. Inte mycket mer att ha än ett kattskrälle.Generad

Kerstin 

lena1
0

en sån där shaffer kan säkert vara till nytta då, när till och med en collie kan det ;-)

HannaM
0

Shaffrar är opålitliga, för att han ska injaga skräck i läskiga typer föreslår jag att du utrustar den med diverse olika hemska vapen….

Elna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såna kan funka, min pappa blev smått rädd när han såg Nagli komma springades mot honom första gången och han inte kände henne! x)

gejsa
0

Herregud är dotra så dum att hon ens vill låna ut en shaffer till dig? Det hade jag aldrig gjort. Då är hon ju inte trygg själv när du har den. Burr!

kerstinjo
0

#4 Äsch, hon kan ju gömma sig på andra våningen om det kommer bovar o banditer. Så har hon två möss i en bur som hon kan släppa ut också.

Jag har ingen 2:a våning och inga möss i bur, så då borde det väl duga med en shaffer. Eller jag ska kanske låna mössen i stället?Fundersam Undrar vilket som skräms mest?

Kerstin 

gejsa
0

Hahaha ta du shaffern det blir perfekt. Så kanske du vill ha en egen snart också. *fniss*

kerstinjo
0

#6 fnissa du så lagom. Aldrig att jag skulle betala för en shaffer. Jag skulle skämmas att tillhöra de veliga hundägare, som inte vet hur de har det. En shaffer är en shaffer…om den inte…osv i all oändlighet. Å inte är det överens själva heller.Oskyldig

Till råga på allt har de överfört den osäkerheten till alla shaffrar. Säg bara något till en shaffer och den lutar huvudet på sned och ser lika oförstående ut som sin ägare.

Shaffer *muttrar*. Går det att dressera grodor?

Kerstin 

LillMalin
0

HAHHAA, KERSTIN HAR skaffat Shaffer!!! Grattis!! :D

Zebben
0

#5 Säg nu som det är! Du är inte alls i behov av en vakthund i ödsliga stugan. Du är i stort behov av att gosa ner ansiktet i en vacker, mysig päls! Få umgås med lite riktigt hund för en gångs skull!

Så efter att dottern nu efter lååång tids tjatande från Dig om att låna ut sin älskade schäfer, så har hon gett upp.

Hoppas det går bra för…………………………………………………………….din stackars dotter att vara schäferlös. Det är tufft!

kerstinjo
0

Men lillMalin, nu får du väl läsa bättreRäcka ut tungan

Kerstin 

gejsa
0

Haha zebben perfekt! Där satt du spiken direkt. :)

LillMalin
0

Men jag läste och det var precis så det stog Kerstin!

Zebben
0

#11 Tack, jag är grym med hammarn. FlörtRäcka ut tungan

LillMalin
0

Kerstin kan inte äns ERKänna att hon tycker shaffern är den vackraste hund-rasen i världen!!!!!!! :D âr tantisen Feg? Oskyldig

gejsa
0

#13# Ha ha det är du verkligen!

kerstinjo
0

Jösses, vad en del har börjat yra härinne!Förvånad

Kerstin 

LillMalin
0

Haha, det är ju du som inte kan erkänna Kerstin! ;)

gejsa
0

Ja, usch vad vi yrar. Men vad konstigt att det oftast stämmer också. Du vågar inte erkänna att det är just shaffer du vill ha ju. Räcka ut tungan

LillMalin
0

Precis! ;) Till och med en tantis säger det Kerstin, det måste ju stämma! :D i dina stämband xD

gejsa
0

Haha menar du mig lillmalin att jag är en tantis? Jag som är så ung. *fniss*

SparklingTindra
0

Tsss, schäfer. Skaffa en gravid vaktsheltie istället. Oskyldig

LillMalin
0

#20, ja det är klart Skrattande

gejsa
0

Här Kerstin kan du skaffa dig en alldeles egen "nästanshaffer". Jättesöt ju. http://www.blocket.se/vi/15153929.htm?ca=12_s

Liknar lite min första hund faktist. :)

LillMalin
0

#23, jag vet varför den där hunden har ett konstigt uttryck! :P hunden såg Kerstin och tänkte " Ånej, du skämtar med mig, inte blir hon där konstiga tantisen min matte Förvånad" Skrattande

gejsa
0

hihi jasså, säger du det!

kerstinjo
0

OskyldigJo, jag ringde och frågade om de hade en shafferliknande hund som inte betedde sig som en shaffer. När jag ändå var i gång så frågade jag om de var sådana där tokiga shafferägare, som inte visste om de hade en shaffer eller inte.

Ja, jag var ju tvungen att kolla vad det var för blandning. (Man vill ju inte köpa grisen i säcken!) Var han svart så var det ju ingen shafferblandning och var han vit så kunde det ju vara en shaffer, som inte var en shaffer.

GråterMen hujedande vilket folk. La på luren mitt i örat på mig!!

Kerstin 

gejsa
0

Haha det förstår jag att dom gjorde kerstin. *fniss*

LillMalin
0

HAHAHA :D