Är Orijen bra?
Jag undrar om någon vet om Orijen är ett bra foder för hundar med ev foderallergi?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det ända jag kan säga om Orijen är att det är ganska dyrt och min kräsna hund totalt älskar det!
Kan annars rekommendera James Well BeLoved.
Superbra foder för hundar med/utan allergi.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

#1 har just kikat på priset och i jämförelse med tex veterinärfoder och en del andra foder i djuraffärerna så är det inte så dyrt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min kisse käka orijen och han älskar de! .. mer vet jag inte:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag använder orien till träningsgodis, fungerar super! Har hört om hundar som tappat päls av det fodret, men hundarna äälskar det. Dyrt ja.. men man kan tänka på att man inte behöver ge lika mkt av de fodret för det är nästan inget spanmål och så mättande som bara den! :)

Vi hade stora problem med Nikkis mat över en lång period, hon fick plötslig diarré som fortsatte även efter vi slutade med hennes royal torrfoder och gick över till risdieten…
vi provade stomax och inte heller det hjälpte, men så gick vi över till färskfoder och då blev hon helt bra i magen…men efter några månader på den så vägrade hon att äta den, samt att det var svårt att kunna resa till min familj osv när hon åt färskfoder..man kan ju inte direkt kånka det med sig över allt.. efter lite rådgivning provade jag hills specialfoder…funkade inte, så efter ytterligare rådgivning så provade vi intestinal…funkade inte heller utan hon fick lös mage igen.. vi misstänkte då att hon inte heler tål gluten.
Då hörde jag talas om Orijen, bestämde mig för att ge det ett sista försök och om inte detta hjälpte så skulle vi hålla oss till färskfoder även om hon inte tyckte om det längre..
Men lyckan var enorm när vi upptäckte att hon var hur fin i magen som hellst!
Orijen innehåller ju inget spannmål alls, vilket troligen varit vad som gjort Nikki dålig.
Så jag har, än sålänge bara positiva erfarenheter av Orijen. 
Finns det nån bild på maten?

Fick precis idag höra om en familj vars katter hade fått allvarlig c-vitaminbrist av att äta orijen…
#9 hum, jag har för mig att de är väldigt bra grejer i orijen.. alltså vitaminer, mineraler osv osv i oändlighet..

Jepp jag med men dom här katterna åt orijen och hade fått c-vitaminbrist.. sen vad som orsakde det.. ja.. inte vet jag
#11 hehe.. okej, lustigt:P kanske är alla vitaminer förutom c ;)

Jag har hört mycket bra om Orijen och tror det är ett av de bättre torrfodren. Mina katter äter oxå Orijen och funkar väldigt bra på det.
Hundarna äter däremot färskfoder som enligt mig är överlägset allt torrfoder:) Det är svenskt, inget förstörs i processen till torrfoder, mindre spannmål, mer naturligt för hunden att äta.