Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1638 ggr
[helenal]
0

Hugo är döende!

jag min moster va på min syrras gård så kom en lös hund fram springande.. Hugo bäörjade morra och hunden flög på hugp och bet tag honom i skulderbladen. Jag sparkade hans hund  och min moster lyckadeas få bort greppet..

Hugo va nära att dö av chock, min moster masserade honok och andades i hans mun. Jag skrek och sa yill ägaren DU HAR DÖDAT MIN HUND! du fattar inte.. ä'garen körde oss till akuten och han betalar allting  skrve under papper. veterinären sa att dem vet inte om hugo överlever. Men det e bra att hunden inte bet honom i lungorna.. utan i skulderbladen. men hjärtat va stabilt lite långsammare bara efter chocken. Men dem vet ingenting:(

Jag vill DÖ!

Sara87
0

Usch då, låter väldigt otäckt! Jag hoppas att Hugo klarar sej.

[helenal]
0

jag vet inte…:( men läkaren sa att han svarade på bra chock behandlingen… men nu ska han röngtas

lena1
0

herregud en sådan grej var min son med om en gång….hoppas verkligen det sltar bättre än den gången..

massor med tröste kramar från mig och snodden,vi håller tummar och tassar.

[helenal]
0

jag vet inte.. om vi har tur s¨å bet hundne bara där vid skulderbladen och inte revebenen där hjärtat sitter. Hugo svarad ebra på näringstillförseln också¨..

Elcyion
0

*skickar många styrkekramar* och hoppas på det bästa!

Medarbetare på jack russel terrier

[helenal]
0

alltså jag gråter snart ihjäl… tårarna bara rinner.. i mors elåg han i min famn och nu kämpar han för sitt liv(

Therese_Melberg
0

stackare Gråter  hoppas han klarar sig

*massor med kramar från oss*

kerstinjo
0

Usch, vad hemskt! Hoppas att det går bra. Många kramar!!!!

Kerstin 

gejsa
0

Usch vad otäckt! Är det en liten hund du har? Hoppas han klarar sig utan men.

[helenal]
0

Det e en pappilon på två kg. han som bet honom är en terrier så inte jätte stor hund, en störrre än min. Veterinären ska ringa halv två om hon ringt innan så är de ngt kritiskt. Mne hon har inte ringt ännu.

[Vargnatt-]
0

Gud vad hemskt :( Hoppas han klarar sig! Massa kramar!

Tezza
0

Men så fruktansvärt! Håller tummarna allt vad jag kan för att det ska gå bra för er

[helenal]
0

dme harinte ringt nu.. de va för en timme sen

LillMalin
0

Håller tummarna för er!!

Ninnii
0

Stackare, jag vet hur det är, min Asta blev biten för några månader sedan ,när jag hade haft henne i 5 dagar. Man blir helt chockad alltså. Det är en så himla hemsk känsla. Håller alla fingrar och klor för er!

Hopi
0

Men fy vad fruktansvärt!!!! Håller tummarna att det går bra med Hugo!!!!!

Cerrolyn
0

Hua vad tråkigt.

Men bra att ägaren gjorde som han ska dvs betala för vet vården.

**MVH Cerrolyn

gejsa
0

Hur har det gått? Ja, en pappilon är ju så liten och terrier är stark i käften om jag förstår det rätt.

AnneN
0

Hoppas att Hugo klarar sig

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillMalin
0

Hoppas jag också!

dib_skinny
0

har du mer info?

[helenal]
0

Ja.Läkaren ringde mig sen och sa att alltign gått jätte bra. Hna har svarat bra på alla prover och det va inga skador i de inre organen!

Han hadevarit ute och rastats och jag får hämta honom imorn.;)

Jga va där och hälsade på förrut idag. Han gnydde jätte mkt och de va så synd omhonom, men han ville la ta sin chans såjaskulle pussa och klappa honom mer. Men han föröskte resa sig upp ur korgen men de gick inte så bra… Han e fort lite chockad och har ont. Men han överlever iaf:) Nu hädanefter ska ja inte låta honom hälsapå ngn hund.

KajsaM
0

Åh vilken tur att han klarade sig!! *kramar*

dib_skinny
0

uff det känns bra att allt går jättebra

gejsa
0

Skönt att det gick bra. För sådana där hundar är ju väldigt bräckliga. :)

Sara87
0

Åh så skönt. Scrollade nervöst neråt, men nu är jag lugn igen! :)

[helenal]
0

men jag e rädd att han bli försämrad under natten.Men hoppas inte de. Ja ska ringa dem såfortsommöjligt imorn., detta kommer gåpå tjugo tusen,men ägaren sa att han betalar allting.Så han fick skriva under ett papper där idag. Ve ni om ja får betala ngn självrisk?Hans hund va lös min kopplad.

Tezza
0

#27 Din hund var alltså försäkrad, eftersom du skriver om självrisk? Men då kan det väll inte gå på 20 000?

AnneN
0

#27 Om din hund var kopplad men inte den andra så är det den andra hundägarens ansvar och har h*n dessutom skrivit på papper om att h*n ska betala allting så ska inte du behöva betala någon självrisk.
Har dessutom för mej att det ska gå på den andra ägarens försäkring och inte på din om det var den andres bristande hundhållning (hade hunden lös och den anföll, därmed ej sagt att det är en dålig ägare).

_**/Mvh Anne

[helenal]
0

Ja han sa till mig att alliting går på hans försäkring. Han har skrivit under och skrivt telefon nummer och personnummer. Han sa att ahn strå för alla kostanderan.jag fick hans nummer idag och ringde och meddelade att hugo mår bra. Han blev jätte glad. för han va så orolig där hemma. Så jag ska inte behöva betala någonting allas.

AnneN
0

Vad skönt att det finns ägare som tar sitt ansvar på allvar då det händer sånna saker

_**/Mvh Anne

lena1
0

men vad skönt att höra!!! håller tummarna tills allt är över.

[helenal]
0

Ja verkligen.Han va själv jättechockad att hans hundgick till attack. Han ska vara glad att ja inteanmäler hans hund… de enda hugo gjorde va att morra på honom då attackerar han. Så gör inte en normal hund. Jag hll på att slå ner ägaren… för ja trodde hugo redan va död… ja skrek och slog på honom att han har dödat min bebis… jag va i chock tillstånd.

Men ja ringde gubben idag ch berättade att hugo överlever.Han blrev jätte glad och lättnad och sa att ja ska höra av mig imorn.

gejsa
0

Nej, han ska betala självrisken och allt annat såsom ev medicin och eftervård givetvis.

Men det kostar ju inte 20 lapp för honom eftersom det går på försäkringen.

Skönt att allt gick bra iaf. Att du träffade på en bra hundägare också. :)

[helenal]
0

Ja jag vet. Han sa att hans egen hund hade blivit biten av en pitbull som valp så han förstår precis hur jag känner. Men han har ju skivit under papper igår med personnummer och telefonnummer. Men det tar la ett tag fär hans föräskring.. iochmed att Hugo inte e hans hund utan ,min.Jga vet inte om veterinären ringer honom såsköter dme betalningen med honom eller om jag måste fia det.

Vill ju få hem minvovve utan problem:)

KerstinP
0

Stackars lilla Hugo ett sånt öde. Skönt att höra att han klarar sig. Hoppas han inte får så stora men av det här. Sänder en stor tröstekram till dig Helena och lilla Hugo.

Sussi
0

Usch vad hemskt! Skönt att höra aatt din hund börjar repa sig!

Jag har blivit rädd för att möta stora hundar nuförtiden.

Min systers hund blev omkringslängd som en vante av en stor jakthund. Han måste sys vid strupen eftersom hundj*veln bet honom där. Han var helt lila i huden och chockad men han klarade sig också bra sedan!

Men fy vad rädd man blir!

gejsa
0

#35# Kanske därför som den andre hunden bet din hund. För att den blivit biten som valp. När din hund morrade så blev han rädd troligtvis och tog det säkra före det osäkra och bet din hund.

[helenal]
0

mhugo e hemma nu. Hna gnyr hela tiden! srkriker fort man går ifr¨n honom. han har två dräenering rör på sidorna och han kan inte gå:(

lena1
0

men vad skönt att han fick komma hem så snart ändå, han behöver dig nu massor ju,pussa på honom från oss,

[helenal]
0

men han gnyr vrkligne hela tiden:( ja tycker så synd om honom:( jag få¨r panik! han ligge rbara där med två djupa sår på bägge sidorna! ska ta bort rören på måndag. Jag gav han emdecin förrut han grät jätte mkt.. jag vet inte:(

föröskte gå ut em honom förrut men han bara stod där å skrek :(

gejsa
0

Försök att inte låta som du tycker synd om hunden. Det blir bara värre då. Var käck och glad mot hunden. Han överlever ju nu iaf eftersom han är hemma.

frideborg
0

Gott att Du fått hem honom!   Bra att den andre hundägaren tar sitt ansvar!                                                                            Pappisar kan vara väldigt pipiga när det gör ont. Och nu har han rejält ont!     Peppa honom med glädjeord och uppmuntran.    Håll honom varm.   Håll en hand på honom, där det känns tryggt för honom.      Hoppas någon kan vara hemma med honom de närmaste dygnen, så han har sällskap.       

Vi skickar massor av Ljus o Värme till er!

[helenal]
0

Jag ska vara medhonom hela tiden!imorn när jag jobbar såpasar min moster honom. Jag ska vara hos honom hela tiden aldrig lämna honom. Jag va ute med honom förrut..gicktvå varv runt huset(bar honom) sensläppte jag ner honom så då kissade han(lyfte på benet) men sen ville han upp igen,sen andra kisse turen så gick han tillåmed i kopplet en bra bit.Han gnydde lite när han kom in men ja lahonom i sängen medmig. Så nu sover han. Såren ser  jätte bra ut. Han har ätit också å druckit lite men inte mkt.Ska försöka med det mer imorgon.=)

[helenal]
0

När jag pratar med honom så tystnar han.Men när ja pussar honom så gnyr han.

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MIN FÖR ALLTID!

Berglund
0

Oj nej vad hemskt.
Önskar dig lycka till med tillfrisknandet.

[helenal]
0

Nu va jag ute med honom igen. Han ville inte gå någonting knappt. så fort jag satte ner honom satte han sig på rumpan. Sen gick jag till gården och släppte hoonm där jag vet att han brukar kissa då kisssade han och gick sedan till dörren. sedan gick han in och hoppade upp i sängne utan att gny. Men nu sitter han i sängne och skakar. Jag gick fram till honom och skulle lyfta han till kudden men då¨när ja satte mig brevid hoonm så tjöt han till.

då sa jag Hugo nu får du ta och ge dig. Jag måste fåklappa min egna hund. Då fick jag klappa honom. men jag lämnade honom i fred nu. Tror han vill vara ifred nu när han ä sjuk.Imorn ska jag köpa köttbullar och falukorv till min prins:)

LillMalin
0

Hoppas allt går bra,

Va tur han har, våran hund skulle blivit avensjuk! ;)

Yessica
0

Usch vilken hemsk upplevelse! =/
Hoppas tillfrisknandet går bra, och som flera andra sagt, skönt med en hundägare som tar ansvar, man har inte hört det så ofta tyvärr =/. Men det är sånna som är bra hundägare =)

Lycka till i fortsättningen!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

frideborg
0

Skönt att det går framåt!  Vi tänker på er!  Ljus och Värme!

[helenal]
0

tack:)  Hna pep lite i natt.. jätte mkt, så ja gick ut em honom och han blev så glad:) han får emdecinerna med en halv fricadell och sen en till halva. sÅ det går jätte bra med medecienrna. Just nu är mamma hemma emd honom. Han går hemma som vanligt, men han små piper ibland.

frideborg
0

Hur mår Hugo nu? Bättre hoppas vi!  Kram, massor av svansvift, Ljus o Värme från alla oss

[helenal]
0

Ja han e nästa sig själv:) men han vill endast gå ut korta promenader…men han hälsae på Lady idag hans tjej:) Åååh så lyckliga dem blev:D

LillMalin
0

Va kul för han! :)

Sara87
0

Skönt att de går framåt för Hugo :)

LinneaChristina
0

Stackars liten! Hoppas verkligen han blir bättre snart!

#22 Är inte säker på hur du menar med det där sista. Men jag tycker absolut han ska få umgås med andra hundar i fortsättningen också. Se bara till att det är snälla sådana. Annars kanske han blir rädd eller aggressiv mot andra hundar…

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

[helenal]
0

jadå men jag e lite försiktig med det i början.Men han e helt återställd nu=)

Cerrolyn
0

Åh vad skönt att höra

**MVH Cerrolyn

frideborg
0

Hur går det med Hugo?

Hennum
0

usch, vad läskigt. stackars lilla vovve. skönt att han klarade sig!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[helenal]
0

det går j'ätte bra!!Han är sig sj'lv igen:)men jag e så orolig att de kommer hända igen:( såg han som bet honom idag… bor ju på samma gård.. men ja hade inte huygo med mig men sååå obehaglig känsla

Fanni
0

Gud vilken tur att han klarade sig. i vårat område bodde det en hund ochså som är en blandras (en stor) hans ägare tappade kopplet en gång när ja såg  och attakerade en annan hund men det blev inga skador som tur blev. Och sen såg jag den här hunden igen och då var det utan ägare o då hade det blivit på körd eller något för den kunde inte gå så dom fick avlida den hunden men nu har dom skaffat en till. jag vågar inte vara ute med min hund Hugo när dom är ute. Tycker sånt är jätte obehagligt. Vad bra att han/hon betalar allt !