Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 802 ggr
hockeytroll
0

D.A.P doftavgivare, till halsband.

har en hund som är allmänt orolig av sej, speciellt på promenader bland mycket folk. Jag har en  D.A.P hemma sen ett tag tillbaka. satte i den i kontakten, men efter ett par dag så började den lukta brännt och läcka, på apoteket fick jag inga pengar tillbaka för att jag inte hade kvar kvittot.

nu har jag börjat fundera på att köpa ett D.A.P halsband, men kom på den brilljanta (?) idèn att öppna den gamla doftavgivaren och dutta på vätskan på hans halsband, någon som tror att det kan funka?  

/emma

AnneN
0

Vet inte alls om det funkar eller inte, men se isf upp så det inte ger hudproblem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hockeytroll
0

det har du rätt i…..undrar om det i det "riktiga" D.A.P halsbandet är impregmerat i materialet så att det är skonsammare mot huden.

nobsan
0

Vad är det ni pratar om? Nu blev jag nyfiken.

AnneN
0

#3 D.A.P är ett medlel med feromoner som verkar lugnande för hundar =)

http://www.cevavetpharma.se/corporatesepro.nsf/FO_Menu/A5E634FB449A38A8C1256F250036F374?OpenDocument

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

har ingen aning, på dap-sprayen står det att man inte ska spraya på hunden på något sätt….

nobsan
0

Tack för länken. Visste redan att tiken avger, men inte att det fanns att tillsätta vid behov. Jag säger ju det. Man lär sej något nytt varje dag.

Karmatarerskanise
0

Javisst gör man det :)

hockeytroll
0

mailade tillverkarna, och fick svar inom ett dygn, imponerande!

Hej Emma

Det kan fungera som en tillfällig lösning.

Innan halsbandet fanns på marknaden rekommenderade vi hundägare att spraya DAP på något textilmaterial typ näsduk
eller liknande och knyta runt hundens hals .Speciellt runt nyår för skotträdda hundar var detta en bra lösning

Ditt halsband är kanske av material som kan absorbera vätskan och då är det bara att prova på.

Lycka till.

Med vänlig hälsning
Ingvar Svensson
Ceva vetpharma AB

Glad

Karmatarerskanise
0

Vad bra :)

hockeytroll
0

fast nu har jag vart o köpt ett sånt halsband iallfall! hahah jag är rolig, men e ju alltid bra att veta…