Måste få skvallra!
Jaha hejsan gott folk! Jag måste bara skvallra lite, hoppas de är okej för Zebben:)
Zebben och jag ska nämligen träffas imorgon och prata ihop oss lite. Som en del vet så utbildar hon sig till hundproblemsutredare och behöver en projekthund till sin utbildning. Vilket hon då erbjöd sig att ta ecko.
Tycker det är super kul att träffa Zebben och att vi kanske kan lösa en del med eckos problem. De vore hur härligt som helst. Såklart blir det mycket arbete för mig och ecko och det blir säkert tufft. Men det är jag absolut med på. Förhoppningsvis kommer vi framåt och ecko kan bli en stabil och lycklig hund, utan räddslor osv.
Så ni får önska oss lycka till;) Det kommer antagligen hålla på tills april om jag förstod rätt:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lycka till :) !!
men vad skojigt lycka till verkligen :-)
Oj, vad roligt! Blir jättenyfiken. Ni måste berätta hur det går!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad roligt! Lycka till och hoppas det går bra :)

Vad roligt! Lycka till & berätta för oss vad ni gör :)
Ja då, ska försöka uppdatera er om vad som händer. Men jag antar att vi bara ska träffas imorrn och prata lite om vad som kommer. :)
Tack så mycket!

Precis vad jag tänkte på när zebben ville ha några "projekt" att jobba med.
Lycka till!
Vad roligt! Lycka till, håller tassar och tummar för er!
Tack tack.. lycka behövs nog:P
Ecko har vart jätte duktig i flera veckor nu, men idag har han haft en usel dag.

Lycka till önskar jag med. Din Ecko är väldigt vacker!
Vad spännande :)

Vad skoj =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Va spännande, hoppas det går bra och lycka till!
hehe tack!
#10 hihi.. är han vacker på bilden när han käkar snö, menar du?:P joo visst:)
Ja det är skoj!
Klockan 13.00 smäller det! Dock har vi inte löst hur vi ska göra. Hon måste ta med sig sina två schäfrar eftersom hennes sambo jobbar och ecko vill nog inte träffa två hundar sammtidigt bara sådär. Så måste hitta ett ställe där hon har översikt över sina och vi ändå kan prata ostört.

Ah, nu såg jag tråden.
Helt ok, Lisette.
Ja, imorgon ska vi in och gräva lite i Eckos problem. Vi får se vad vi hittar. Som sagt så är jag utbildad instruktör, men håller på och utbildar mig till Hundproblemsutredare och nu måste jag ha en projekthund. Ja, egentligen skulle jag ha haft det för längesedan, men det är svårt att hitta projekthundar har jag förstått. Så jag ligger lite efter i mitt arbete, men det tar vi nog igen. Jag har alltså några utredningar att göra innan jag får gå in med konkreta råd och hjälpa Lisette/Ecko, men om vi kör på lite nu så ska vi nog hinna till april. Inte hinna klart med Eckos problem utan ha fått fram en träningsplan och se lite av resultatet.
Om någon missat, så handlar det alltså inte om Qvickfix alá Ceasar Milan, utan vi ska gå till grunden med varför Ecko beter sig som han gör och sånt tar tid.
Ska bli kul att träffas imorgon.
Känner ni varann?
#16 Ja nu svarade du ju på mitt pm, så nu förstår jag:) Men dock behövs de nog en del möten innan april för att de ska hända något:)
Jag ser fram mot det otroligt iaf:)
#17 Neeh Zebben och jag har aldrig träffats:) Men det ska bli kul att lära känne henne.
Det kan jag förstå!

Ha så kul i morgon hoppas allt går bra. :)

#18 Jo, visst måste vi träffas flera gånger! Men det är Du som kommer att få jobba, jag ska bara vägleda Dig. Så jag hoppas att Du är beredd på en del jobb med Ecko. Det är bara Du som kan se till att vi får resultat.
Men vi ska försöka träffas 1-2 ggr månaden, sen får vi ju fortsätta även efter april när kursen är klar. Men mellan våra träffar så får Du en del att jobba med.
Ja jag tycker som sagt det ska bli spännande att höra och hoppas ni håller oss uppdaterade. Som en liten serie ;) Min uppfattning är att Zebben verkar vara både kunnig och ha viljan att komma till botten med problem. Så det ska bli intressant att se vad hon har att säga och hur det kommer att utvecklas för Lisette & Ecko.
Håller med dig Eros.
22, håller helt med dig eros,man lär sig så mycket av zebben ;-)
Lycka till då kanske redan sagt det eller orkar inte titta men men! XD
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Lycka till då kanske redan sagt det eller orkar inte titta men men! XD
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Em_ma; om inte annat fick du med det två gånger nu ;)
Haha! :)
#21 Jo det är jag medveten om, förstår ju att inte du kan lösa allting som ett under:) Och att du skulle komma med tips var min tanke. Ska bli jätte kul att få riktiga direktiv man kan gå efter och se förändringen med ecko själv. Klart jag kommer jobba då också, jag vill ju inte ha ecko som han är idag. De funkar inte alls i längden och jag tror att gör jag inget nu, kommer han bli värre.
Okej bra:) Jag ser fram mot flera träffar då, fast jag inte ens sett dig än. hehe:)
#22 Ja jag ska uppdatera er som sagt sara. Kan skriva vad som händer och vad jag ska göra för något. Och såklart om utvecklingen i om ecko.
Jo jag tycker med Zebben verkar otroligt kunnig och vet vad hon pratar om.. så de blir super!:)
Jaha gott folk! Nu har jag träffat Annelie/Zebben och det var jätte trevligt:)
Hon var inte alls som jag tänkt mig såklart, men de är visst aldrig folk:) hehe.. hon var bättre!:)
Vi släppte ecko i en rastgård och stod och prata om en massa. Om problemen som är huvudsakliga och vad som händer i dem situationerna. Vad som kan ha orsakat det och om något speciellt hänt medans han växt upp. Om han vart sjuk eller hans syskon vart sjuka osv. Och när han kastrerades och jaa massa bakgrund helt enkelt. Så nu när vi har pratat ska zebben göra en liten plan om hur vi ska lägga upp saker och så blir det mera praktiskt nästa gång vi ses.
Jag fick i läxa att klicka in ecko, så måste köpa oss en klicker när jag får pengar:) Så ska zebben lära mig sen hur man klickar till olika situationer. Ska bli kul att se hur det artar sig:)
Fick se hennes fina schäfrar på håll iaf:P När hon tog ut dem i rastgården när vi var klara.. hehe!
Så det var allt för idag, nu behöver nog ecko bada lite.. han sprang glatt omkring i rastgården med en stor jäkla pinne eller grävde hål i marken där de var som lerigast! Så fick han ett av sina ryck mitt i allt och sprang och rammla och rulla ner för backen:P så han har lera över ryggen och hela hasorna. hihi.. så är det när man har kul!
Och bara för att vi träffa zebben var ecko duktig:P När en vovve kom utanför stängslet så var det den hunden som skällde och ecko sprang bara bredvid och glodde. Men antagligen för att han inte hade koppel.
Ha en fortsatt bra dag allesammans:)
men vad skoj och intressant det låter ;-)….lycka till framåt ;-)
jajamensan!:) tack tack..

Vad kul att det gick bra. En klicker kostar ca 60 kr.
#33 ja det är kul! Jo men har man bara 27:- kvar så går inte riktigt det;)

Nehej, trodde att du inte visste vad den kostade. En del tror ju på flera hundra.
På Börjes i Tingsryd kostar en klicker 13 kronor !
hehe okej.. och vart ligger tingsryd?:)
#37 i småland, deras hemsida borjes-tingsryd.se, klicka sedan på hästaffär.
tack så mycket ninnii..
Men det är fixat redan, det var en snäll liten medlem här inne som skickat en på posten snart:) tack tack till dig! 
Vad gulligt gjort!
Mm.. det tycker jag med:) Blev jätte glad..
Ja jag förstår det!
Roligt, roligt och spännande :) Där ser du, det är bara du som ljugit för oss om Ecko, han är ju snäll som ett lamm ;) Nej då, hoppas verkligen att det kommer gå så bra som möjligt med träningen :)
Tss.. joo visst vet du. Jag tyckte de vore kul att hitta på om att han är rädd för barn, för jag vill inte vara nära dem;) haha! lika så hundar.. hatar hundar egentligen så vill inte vara nära några andra än ecko
Ähh.. han fatta ju att skulle han göra något dumt skulle zebben nypa honom i nosen;)
Och snart kan vi börja träna också.. hoppas jag fatta rätt med klickern bara. Klicka-mata me godis, klicka-mata me godis osv varje dag:)

Viska vilken medlem det var? :)
#44 Haha :) Jadu, klick + godis - är det så svårt att komma ihåg? ;)
Kan min mespropp till Greyhound (som baaaara vill springa eller gosa i mattes knä) lära sig klickern, tror jag att ni kommer att klara det galant! Lycka till :D
Medarbetare på jack russel terrier
haha.. neeh det handla inte om att inte komma ihåg.. utan snarare hur det var det gick till.. men är ju inte så svårt kanske
har aldrig klickat ju.. hehe
ska jag viska vilken medlem? vaffö då fö? personen har två taxar och en hum.. vad heter dem nurå.. ajja!:P

Ohh jag som hade haft en utmärkt hund som du kunnat hjälpt mej med
Dvs lilla Gucci jobbig som bara den, men lycka till nu med Ecko

Jaha… nu har även jag landat hemma i stockholm igen efter en rätt tuff helg. Känner mig rätt slut i huvudet.
å så hinner man inte ens innanför dörren så sitter man här. 
Först var det ner till Norrköping för att träffa Lisette och Ecko-smuts-gris.
Vilket var jättetrevligt, men blåsigt och kallt. Rotade lite i deras liv och satte igång tankeverksamheten på mig själv. Ska under början på veckan här lägga upp en träningsplan som vi ska börja följa.
Sen åkte vi vidare ner till Alvesta för att gå en av de sista helgerna på utbildningen. Vi har haft C. Blixt hela helgen och det var mycket intressant! Vi har testat och läst hundar tills ögon och öron blöder. Men som sagt väldigt intressant och lärorikt! '
Nu ska jag trycka i mig några alvedon, surfa vidare ett kort tag och sen gå och bädda ner mig tillsammans med mina dunkuddar.
Ps. Så bra L att Du får tag i en klicker, annars hade jag tänkt skicka ner en då hela lådan dräller av dem. Otur att jag städade bilen innan jag åkte ner annars hade jag haft minst en med mig. Klicka på nu. Klick - godis, klick - godis. Och glöm inte att det ska vara GOTT godis! Korv eller köttbullar eller annat som han tycker mycket om.
Menar du att du var ca 2 mil från mig utan att hälsa på
**MVH Cerrolyn
#50 hehe låter jobbigt men lärorikt:P
Jajamensan, jag ska klicka på.. har inte fått den riktigt ännu, men hoppas den kommer imorrn. Då ska jag börja diiirekt:)
Och köttisbullar har jag i frysen, så det blir så bra så:)
Ecko smuts-gris vart föresten ren igen;) det tyckte inte han om ett dug.. men efteråt vart han så stolt såå..

#51 När var jag 2 mil ifrån Dig utan att ha hälsat på?
När jag var i Norrköping eller Alvesta eller någonstans på E4 däremellan? 

När du var i Alversta. Men du får väl ta kaffet en annan gång istället då
**MVH Cerrolyn
hehe jaa.. nästa gång får du gärna komma inomhus hit också:P om du kanske lyckas lämna dina snygga shäfrar hemma zebben;)

#55 tyvärr ser det inte bättre ut än att nästa tillfälle (29 feb) infaller så att jag måste ha hundarna med mig även den gången. Sambon jobbar ju varannan helg. Men vi får se….jag inväntar att ena tiken ska löpa och då måste jag be hundvakten vare sig jag vill eller inte. Eller absolut inget fel på hundvakten, men men… vid min sida är alltid bäst. 
Ska se lite om vi kan hitta ett datum däremellan som vi kan ses på.
Ceasar säger att de gärna få vara här så länge
**MVH Cerrolyn
#55 Okej, de blir ju lite tråkigt.. Alltså inte så, men att behöva vara ute i kylan HELA tiden och vara begränsade till vissa ställen. Men de ska nog gå iaf:)
Okej de låter bra! 29 feb och någon gång innan alltså..
Idag fick vi klickern iaf, tack så mycket min vän! det roligaste var att jag faktist fick en bit knäckebröd också fast jag bara skämta om de!
asg! undra vad de var som smula så dant!
Men iaf så körde vi med köttisbullar och de verka funka bra. Dock kan jag inte fortsätta idag:(
Ecko fjärt har mått jätte dåligt idag och gått och skakat.. helt plötsligt bara rann de ur rumpan på honom och jag höll på att kräkas av att torka upp de! Lukta FAN!
Gick ut med honom och han satt i en kvar och tröck! kom nästan ingenting förutom vätska. När vi gick lite till så satte han sig igen och samma sak. Men efter de fick han lite liv i sig iaf och verka må bättre. Nu vågar jag inte ge honom mera idag:S

#58 ett litet tips, ge bara små bitar av köttbullarna om det kan ha varit de han vart dålig i magen av. =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#59 njaa jag vet inte alls vad de kan vara. Köttbullar har han aldrig reagerat så på förut. Och han fick bara fem stycken delade i hälften. hum..
lisette, jag kan rekomendera dig att använda kokt lever i små små bitar i stället, det har jag alltid använt då det varit något speciellt, för det handlar egentligen om att dom bara ska få smaken i munnen,för då blir dom mera sugna. blir det ingen ordning på magen så köp mortspure på barnmats burk, så ska du se att det är borta tills i morrn
Jo, jag har inget hundgodis alls just nu.. så tog köttbullar eftersom de är lite godare. Och som sagt har han alltid klarat av de förut. men får köpa hundgodis när jag får pengar.. för han tycker allt är gott och speciellt eftersom han får även godis sällan.
Han har blivit bättre nu.. han går runt och fiser en hel del, men sista varvet bajsa han ingenting dock. Får se hur de är i magen imorn!
Klarar inte de där en gång till iaf:P jag kommer ju inte kunna skaffa barn! Har jätte dåliga nerver när de gäller stank och sånt där löst bajs.. böööö! Satt och hulka och grät när jag torka upp de:P

Du kan ju skära upp köttbullar och korv i pyttebitar. Dela en köttbulle i 10 bitar istället.
Min Raksha som är foderallergiker är det svårare med. Hon är i och för sig golden och matvrak, så det mesta duger som godis åt henne. Okokta makaroner, små ostbitar, cornflakes, torkad frukt, pyttebitar bröd, både hårt och mjukt, små hundkex som hon tål, torrfoder hon tål osv.
Man kan tigga provpåsar på valpfoder på djuraffärer och ha som belöningsgodis. Det är små bitar och oftast mycket fett och protein så att det är gott, och gratis.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag hade också svårt för bajs mm men när jag fick barnen så gick det bra i alla fall.
**MVH Cerrolyn

provat torkad lever, vom eller vovvechips? det har varit kanon med mojje… inte märkt av nånting med magen utom när han råkade äta upp hela påsen med lever… dessutom är det riktigt riktigt gott enligt honom
#63 Jo ecko är ju också väldigt känslig med foder.. det enda som funkat bra är pedigree kyckling,ris och grönsaker som vi har nu.
Jag gav faktist sånt idag:) en gratispåse som jag hade över från djuraffären .. det gick bra med det.
#64 Jo det kanske går över;) hehe
#65 Neeh har inte testat vovvechips:) kanske ska göra det?:) hehe