Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 6755 ggr
SaraC
0

Potatismjöl?

Ett gammalt och välfungerande husmorsknep vid tillfällig dålig mage är potatismjöl utblandat med vatten. Kom nu att fundera på om detta är något man även kan ge hunden vid tillfällig dålig mage? (lös mage) Någon som vet?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

Det borde kanske gå. Eftersom man ger det till hästar. :)

lena1
0

det är inte omöjligt, man kan ha det till de mesta och det är ju ofarligt också ;-)

Tezza
0

Det borde funka. Jag vet att man ger marsvin gurka doppad i potatismjöl om de har dålig mage…

Maddepadde
0

Kan ju annars rekommendera Majsvälling för dåliga magar :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Roger
0

Det kan kanske funka,en produkt på marknaden som hjälper mot lös mage är ju STOMAX. Huvudingrediensen i den är"omsosrgsfullt selekterade fibrer från potatisens cellväggar""Det är en unik fiber som har en extremt hög vattenhållande förmåga" Står det på förpackningen.

wiskas84
0

jag har hört att man kan ge fil… men sj har jag inte testat det.. men jag vet att min kompis har gjort det o det har funkat för hennes hund

SaraC
0

Tack för svaren.

Jag vet att det finns en del andra saker man kan ge, men jag funderade mest bara om man kunde ge potatismjöl eller ej. Kan ju vara värt att testa om man inte har något annat till hands t.ex.

:)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

frideborg
0

Potatismjöl utrört i morotsmos (typ barnmatsburk, om man inte kokar själv) är väldigt bra för allas lösa magar! (även våra)   Det stoppar diarre´. 

Keso och Kesella (löpe)  är också bra, liksom majsvälling. Det är "snällt" mot magen.      Linfröavkok bäddar in tarmen i en len hinna. (brukar vara bra vid förstoppningar också)

Frusen morot är laxerande! Bl.a därför det är farligt att ge hästar morötter som frusit. Det är något med sockerarternas förändring. Minns inte.