hur ofta kan man bada en hund?
vår familj har skaffat sej en "opraktisk" liten söt hundvalp… en vit fluffig coton de tulear… problemet med vädret nu är att han ofta blir rejält smutsig när han är ute.. vi är väldigt osäkra på hur ofta han kan schamponeras… vi har köpt en allväderskostym till honom men passformen är usel…. håller på att lägga upp benen genom att lägga ett veck och sy upp ifall han växër i den….sen tror jag det tar ett bra tag fär honom att vänja sej vid den…
men som sagt.. hur ofta kan han schamponeras?… minns inte märket på shampot men det är köpt i djuraffär iaf…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
räcker det inte med att spola av honom då, han behöver ju inte vara kritvit jämt kanske…annars har jag använt potatismjöl på mina valpar då dom skitat ner sig, det är de mildaste du kan hitta ;-)

ibland räcker det att bara spola av honom men eftersom han ser ut som han gör (en liten liten kropp i en jättekostym som gör att han ser ut att ha taxben) så blir han rätt rejält smutsig ibland..
potatismjöl?…. använder du det på en gång när du kommer in eller i bad?……vidareutveckla jättegärna grundligt hur du går tillväga så även tröga jag förstår….. låter klart värt att prova…..tackar för tipset…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har en vit hund och har inga problem att hålla honom vit, men det kanske är olika från ras till ras. Jag badade honom med schampo senast i augusti, sen har jag spolat benen på honom kanske två gånger när han varit extremt lortig och grusig. Annars torkar jag bara honom ren, använder microfiberduk.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
2, jag använder det som scampoo på de ställena som är värst, alltså jag blöter ner smörjer in det och sköljer ur det, och sedan borstar jag ordentligt efteråt dom blir jättefint vita av det, det är lite extra pyssel men det tar jag, brukar ha det på snoddens vita delar när han blir alldeles för skitig men ändå inte behöver champooneras helt;-)