Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1102 ggr
LillMalin
0

OT. Hej Hej!

hej på er, hur mår ni här på HiF, denna Torsdags kväll?

SaraC
0

Snorigt till tusen! Men har laddat upp med nässpray och det är min bästa kompis nu ;) Annars är det ok :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LillMalin
0

Så var det för mig förut också, vart bästis med min nässpray!

[Vargnatt-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ömt :P Fått en berner som krockat in i mina ben så jag har lite blåmärken och är lite stel, men sånt får man ta ;)

Sitter och leker lite med photoshop som underhållning denna stormiga kväll :)

LillMalin
0

HAH! :)

SaraC
0

Är vi ett gäng sjuklingar? :)

LillMalin
0

Inte jag! ;), eller kanske det kanske!

Liss
0

hum, njaa jag är inte sjuk!:) trött kanske.. men inte sjuk. Vågar inte gå ut mera.. blåser bort då:P

Och jag gör inge speciellt, sitter och glor här och på tvn sammtidigt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LillMalin
0

Jag visste det, ni svenskar kollar alltid på tv samtidigt som ni sitter vid datorn Skrikandes

Liss
0

Ni svenskar? de är nog inget svenskt fenomen tror jag:P

LillMalin
0

jo..alla gör ju dte här i Sverige!

SaraC
0

Det är ju för att vi kan göra två saker samtidigt ;)

LillMalin
0

hehe ,kanske det, men vi kan ju göra 3 saker, skratta, prata och sitta på datorn!

Em--ma
0

sitter på dataan hos min syster  .. så tråkigt :/

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

LillMalin
0

Varför är det tråkigt? man ska ju ha kul när man sitter på datorn!

Em--ma
0

Neej inte jag inte nu :/ får inte sitta mer snart till pausens slut på tv typ 2 min :/

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

SaraC
0

Vad sjutton gör ni uppe på datorn? :P

LillMalin
0

=/

SaraC
0

Dinglar med benen? :)

LillMalin
0

Oskyldig du trodde väl inte att vi skulle sova nu?  Tur att Kerstin inte är här nu, och ser att jag är här, hon skulle blivit vansinnig Skrattande

Liss
0

Ja, jag förstår heller inte varför man SITTER PÅ DATORN när man kan sitta VID datorn och kolla ist:P

SaraC
0

Nej, jag förstår ju att de kan tycka att det blir tråkigt. Fast Lill-Malin tycker ju det är roligt ;)

gejsa
0

Jag mår bra eller är rätt så hungrig nu. Har fastat sedan i tisdags med Cambridgemetoden. Vi har tv i min dotters rum här uppe och i vardagsrummet men det är en trappa ner. Så jag kan inte se på tv och sitta vid datorn samtidigt.

Liss
0

Ja jag har minsan datorn och tvn i samma rum iaf.. inte har jag snigelögon som kan slingra sig runt saker:P

Men nu är jag ännu tröttare.. men sådär jobbigt trött, när man INTE kan sova. Ska väl se Waterworld och sen natta mig själv.

SaraC
0

#22 Usch har haft kompisar som gått på Cambridge. Förstår inte hur man orkar utsätta sig för något dylikt, jag skulle bli tokig. Men hoppas det går bra för dig! :)

#23 Jag med. Fast jag ser inte tvn om jag tittar på datorn, utan måste vända mig om och vrida på huvudet ;)

Liss
0

hehe, jag behöver bara vrida min datorstol lite åt vänster:P eller snegla..

SaraC
0

Äsch då blir man ju för bekväm ;) Eros kollar för fullt nu, ska göra honom sällskap strax. Börjar bli lite tråkigt att sitta på datorn ;P

LillMalin
0

Det är ju klart att det är kul att sitta VID datorn! :)

gejsa
0

#24# Det är faktist inte så jobbigt. Man måste ha vilja bara. Det är andra gången som jag kör det nu. För två år sedan höll jag på i ca 2,5 månader och gick ner 17 kg. Gubben gick då  ner 27 kg men ändå åt han emellanåt.

Nu började jag i tisdags. Och det är bara ca 5-6 kg jag ska gå ner denna gång.

SaraC
0

#28 Ja, en kompis mamma gick ner över 30 kg med det förut. Men nej, jag tycker då visst det verkar jobbigt, så du är duktig!

gejsa
0

#29# Tack! :) Ja, du ser det fungerar iaf väldigt effektivt. Sedan gäller det ju att ändra matvanor. Och det är just DET som är det svåraste. Suck! Jag som älskar fet mat, pannkakor, pasta, fläsk, bröd, godis, chips, kaffebröd osv.

Hi hi märks det att jag är sugen?

SaraC
0

Ska jag vara elak och tala om att jag precis gräddat och ätit just pannkakor :D

gejsa
0

Haha det var elakt!

Liss
0

Vad går den dieten ut på då gejsa?

LillMalin
0

Pannkakor, äsch och blääää Skrikandes

Liss
0

VAD gör du uppe såhär dags Malin!:P

LillMalin
0

Oskyldig Vadå? det är ju helg! ;)

Liss
0

Ja, jo, iof! då kan du väl få vara uppe då:P
Men har du egen dator eller?:)

LillMalin
0

nej ;P det har jag inte! :) men skulle gärna haft en! ;)

men jag är inte en sånn här kvällsräka (eller va man kallar det *ler*) så jag lägger mig inte så sent ändÅ! :)

Liss
0

kvällräka! haha:P nattuggla? .. och jag som skulle se en film fastna här ist som vanligt.. dumma Lisette!

LillMalin
0

vill inte vara nån pluggisugga! ;) vill vara en räking! :)

hahaha ;P skulle nog sovit nu, men fasstnade också här! ;)

gejsa
0

#33# Pulver i olika smaker som du blandar ut med vatten. 3 ggr om dagen får man äta det. Dricker det varmt eller kallt beroende på vad man har. Går man ren kur som går fortast så dricker du bara vatten resten. Jag dricker ca 3,5 liter vatten om dagen med detta.

Man blir mätt faktist.

Liss
0

#41 Hum okej, men köper man det någonstans då eller? hehe jag skulle nog överleva hur bra som helst.. jag har de ju i princip så annars med.. äter skit lite och ofta soppa:P

gejsa
0

Haha klart man köper det någonstans. Vart tror du jag får tag i det. *fniss*

Men är du överviktig då? Har fått för mig att du är smal.

Här kan du läsa: http://www.cambridgekuren.se/

Det är ju rätt så dyrt. Det kostar 560 kr i veckan. Har gått upp nu 1/2 till 580 kr. Det blir 27,60 per portion. Men man behöver inte köpa ett dugg mer så.

SaraC
0

Lätt och lätt.. Det är ju skillnad på att inte äta så mycket och att absolut inte FÅ äta något annat än soppa o vatten. Inget godis, popcorn, glass eller sånt när man blir sugen. Och ingen pizza när kompisarna/pojkvännen käkar. Mina kompisar som kört det har inte orkat länge alls.

gejsa
0

#44# Man får ju givetvis försöka att undvika att sitta med någon som äter mat och godis då. Man får väl gå ut ur rummet just då eller så. Vill man, så kan man. Det är viljan som fattas om man inte lyckas. För följer man det så går man ner.

SaraC
0

#45 Ja det är ju det jag menar. Att det är skitjobbigt och att det verkligen krävs att man har motivationen för det om man ska orka :) Eller ja, det är min uppfattning efter att ha hört på kompisars beklagelser :)

AnneN
0

#45 jag tror inte det svåra med den kuren är att gå ner i vikt utan att behålla vikten efter avslutad kur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

#47# Självklart är det det. Varför tror du att det är andra gången som jag sitter här och äter Cambridge? hihi

Jag har svårt att ändra mina matvanor. Och jag älskar allt som är fel. Mycket pizza, pasta, ris, kakor, chips osv osv.

Men vi ska försöka en gång till att ändra våra matvanor för allas skull. Även min snart 19 åriga dotter som ju äter fel mat också.

Liss
0

Neeh jag är smal också.. och inte behöver jag gå ner i vikt, var bara nyfiken på vad det var för diet av alla som finns.
Och att jag knappt äter beror mera på att jag inte har pengar och att jag är lat. Min magsäck har krympt något enormt svåra månader så jag blir mätt efter skit lite.