OT Red idag!
Så, nu blev det äntligen av. Red en timme i skogen idag.
Tror inte jag gör om de ;) Jäkla svettigt. Hade ju på mig hur mkt som helst eftersom vi har kasst väder, men det visade sig att ett sådant träningspass gör en vääääldigt varm ;)
Första gången jag red och jag till och med galoperade. Och travade.
Men jag tyckte det var ganska obehagligt med de där stora djuren. Var rädd att hästen skulle tvärnita eller liknande under hela rundan, så jag kunde inte riktigt njuta av det. Men nu har jag iaf testat, utan att trilla :)
Är helt slut. Vill inte veta hur ont jag kommer ha imorgon ;)

När man travade (det är snabbare än när hästen går, stämmer de?), då hade jag svårt att hitta takten. Fann den ibland, men sen skumpade jag i sadeln igen ;)
Tyvärr känner jag av mitt knäproblem. Måste bero på den lite konstiga vinkeln man hade på benen.

Vad skoj! Vad red du för häst då? Själv har jag 4 stycken hästar.

Hahah :) Jaa, trav ^^
Jo, minns när jag som liten började rida på ridskola. Shit va svårt det va med takten ;) Men träning ger färdighet ! ^^ Efter ett tag känns allt naturligt, synd med knäskador.. I traven behövs det ju :/
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Haha, jaa i början när jag red räknade jag i huvudet hela tiden- på 2 skulle man gå upp ur sadeln.. så 1,2,1,2,1,2 :P hihi.. men de är ju KUL att rida.. klart du ska göra det igen? efter några fler gånger kommer du vara säker och känna vilken ro det ger att rida.
Du kommer nog ha ont i röven och på dem mest konstigaste ställen imorrn:P haha
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

"#0 Det var modigt av dej. När jag var liten och började rida sa instruktören åt oss att sjunga "Mors lilla Olle" Och det var en bra takt i traven.
gejsa, ingen aning faktiskt haha :P Var så mkt jag var tvungen att tänka på så jag hörde inte det :) Ganska stora, eller de var kanske bara mellan, men stora för mig :)
Och jag räknade också 1,2 :)
Låt roligt! :) red också förut, fast inte lika mycket nu på vintern!
Låt roligt! :) red också förut, fast inte lika mycket nu på vintern!
vad duktiga ni är som törs, själv är jag livrädd för hästar även om jag tycker det är mycket vackra djur,men kan helt lugnt gå in och klappa en tjur utan vidare hahaha så knäppt ;-)
Men Lena, vi vet att du är lite smått knäpp, så jag hade inte förväntat mig annat! ;)
Tycker bäst om islänningarna, dom är så härliga! :)
11, hahaha ja jag vet:-))))
Jag är uppvuxen med Nordsvenskar, så jag gillar minsan dem mest. Stabila lugna hästar:)
Var SÅ kul att rida i småland upp i bergen med NordSvenskar. Verkligen förlita sig på hästen när man gick ner för typ "svarta" skidbackar:)

Haha frågade du inte ens vad du red för häst? Kan det ha varit islänning? Var du på turridning? Hade dom mycket päls?
Haha :P Nordsvenskar är nog säkert stabila, om man genför med en Islänning, dom är ju mycket mer kännsliga! :P
Gejsa, det var inte islänning. Detta var större.
Och nej, jag frågade inte eftersom det inte spelade mig ngn roll :) Kan ändå inget om hästar, mer än att jag vet hur en islänning ser ut och det var inte en sån :) Säg en ras som islänning fast större. Vi får gissa oss fram :P Kan googla på namnen och se om det är sån ju :)
hittade sidan; http://www.turridning.se/2.html
:)

Aha du red haflinber! Ja, dom är fina.
Vad roligt Hera :) Det är ju alltid mysigt att komma ut i naturen lite, helst i sällskap av djur. Jag önskar jag också kunde rida oftare.
Här rider jag på en Haflinger ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tyvärr hade ingen av oss med kamera, så jag har inga minnen jag kan ta på eller se :/
Detta är hästen jag red på. Haha det är en av dem som barn brukar få rida ;)

#19# Ha ha en haflinger är ju rätt så liten eg men på bilden ser det ju ut som en ardenner med så små ungar.
#22 Jag tyckte inte dom var små ;) Man var ju hööögt över marken :P
#22 Ja de är ju inte jättehöga, men kraftiga :)

Dom brukar vara ungefär som en fjording och vissa islänningar. Mellan 130-150 ca.

Många år sedan jag red sist men fy vad jag saknar det =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#19 Va stor den såg ut:) har inte sett en såndär stor haflinger:)
Drömhästen för mig; en freezer (stav?) Underbara, vackra djur!
Gud, nu vart jag sentimental.. nu vill jag rida!
men här finns det bara massa islänningar man kan rida på för pengar. :P
#27 Kanske beror på att jag är typ 5 år ;) Men jag har för mig att hennes var stora, men det var evigheter sen jag var där. Islänningar är ju så mysiga att rida också :)
#28 Joo de är sant!:) men ändå, när man jämför med de lilla huset också.
Jo visst, tölt är ju mysigt.. men ändå.. vill ha större hästar!:P
#29 Haha ja men det är ju ett litet härbre ;)
Tycker också bäst om större, men islänningar är oemotståndliga :) Har växt upp med mosters travare, här är jag och Macke i tre tidsepoker ;)
Hum, jag har ju tyvärr inga bilder här.. men har en när jag var typ 4 år och sitter på Glinda, våran NordSvensk.. ser rätt kul ut det med.. hon ser enorm ut:P Min mamma var skyst nog att slänga upp mig och red in henne med mig:P
Vi hade iof två små shettisar också och en travare som hyrde.. men äsch:P
Haha ja men det är bara bra att bli uppslängd i tid, så lär man sig att hästar inte är farliga ;) Har massor med bilder eftersom jag skaffat en ny skrivare ;) Och dina bilder hade ju försvunnit :(
Jo visst är det de kanske.. men jag tänkte mera just på att hon inte var inriden då och mamma slänger upp mig för att jag vägde så pass lite;) De är väl skyst mot en 4 åring.. :)
Jaa dem gjorde ju det.. men har gått igenom hela hif och faktist hittat en hel del på ecko som jag sparat igen.. så ska bränna ut dem för säkerhets skull. Men sådär gammla bilder har vi bara på riktiga kort.. då fanns inte den här tekniken:P
Hehe ja men hon slängde ju förhoppningsvis inte upp dig, gav hästen en smäll på rumpan och väntade och väntade på om ni skulle komma tillbaka eller ej ;P
Vet du inte att man ska bränna alla kort på skiva? Ajabaja.. Stackare. Min moster råkade ut för samma sak förra året. Hon hade nyss blivit mamma då och alla deras bilder var borta :(
Men mina är också gamla, "riktiga" kort. Men nu kan jag scanna in dem menade jag :)
JO det var det hon gjorde
eller kanske inte.. har för mig att hon höll ett litet rep också och förde henne runt, runt.. inte vet jag heller:P
Joo jag vet.. mamma skällde på mig om det med. Men hade ingen brännare på laptopen.. och tänkte inte på att föra över på usb eller nått sånt heller. Man tror inte att de ska hända en själv fören det gör det tyvärr.. är skit tråkigt! massa bilder jag vet om var bra som jag inte hittat heller.
ja vi har me gjort så med vissa bilder.. mamma har en jätte bra scanner/skrivare:)