Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 763 ggr
Elna
0

Roliga tricks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imrron har jag studiedag så då kommer jag och Nagli vara hemma hela dagen! ^^

Vill då har något nytt som jag kan börja lära in. Helst något som kan användas till freestyle eller bara ett roligt trick som inte tar för lång tid att lära in! ^^

Senaste dagarna har vi tränat på Front och Ducka! ^^

Cerrolyn
0

Vilka trix kan hon?

Men slalom genom benen, buga, går som en 8 runt benen framåt och bakåt.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Hoppa upp i famnen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elna
0

Hon kan ganska många trix, typ de vanligaste freestyletrixen.

Slalom, snurra, zack, backa, buga, åtta, om, runt, hoppa genom armarna, hoppa över benet, front och mkt mer! ^^

Hoppa upp i famnen tror jag är lite svårt, Nagli är så avlång och väger typ 30 kg! ^^

Ninnii
0

Hur ofta lär du in nya trix eller hurlång tid brukar det ta. Jag har köpt den här Frrestyleboken, jag läser den om och om igen. Jag har börjat träna på det här targethand. Hon börjar fatta att hon ska följa handen. Men hur fort ska man gå fram? Det är verkligen så himla roligt!

Elna
0

Har tränat targethand med Nagli väldigt länge, även att frysa nosen i min hand, nu kan hon frysa den där i mer än 5 sek! :)

Det är väldigt olika från trick till trick. Att krypa bakåt lärde jag på ca. 1 dag, men med våran front har vi tränat i kanske 4 dagar nu, den sitter inte perfekt ännu, men det går framåt! ;) Brukar lära in nya tricks när Nagli kan det jag börjat på ungefär så bra att man bara kan säga kommandot! ;)

När du känner att targethanden sitter är det bara att börja jobba tkr jag! ^^ Har själv inget kommando till targethand när jag kör, om jag tar fram handen mot henne så vet hon bara vad det betyder och följer handen! ^^

Ninnii
0

Vad gör hunden när den fryser?

Elna
0

Det är när hunden håller nosen stilla mot handen! ;)

Lägger in en snabbisfilm på Nagli när hon visar! ^^

http://www.youtube.com/watch?v=MIy6dzCcNEY

Ninnii
0

Coolt! Vad duktig hon är.

Elna
0

Tack! :)

Ninnii
0

Tack för tipsen. Vad bra att det finns någon som kan det med freestyle så man kan fråga!Glad