O.T. Hur är stormen Tuva hos er nu?
Hos oss började det att blåsa rätt så mycket redan vid 19-tiden. Regn började komma precis nu. Vi har ju plusgrader så någon snöstorm lär det inte bli. Vi bor i Södermanland Eskilstuna.
Berätta hur det är hos er nu?

Här i Luleå är det vindstilla =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är det alltså en riktig storm som är igång?
Ja jag tycker de är läskigt här faktist.. sitter i vardagsrummet och har balkong här. Min balkong är inglasad och glaset vibrerar som om det skulle gå sönder när som helst. Hela mitt fönster knäpper och viker in sig ibland, eller vad man ska säga.. och t om min gardinstång gungar till ibland:(
Vill inte gå och lägga mig då heller, för det är någe fel på sovrummsfönstret.. de läcker.. så de kommer låta som jag har en storm i rummet.
ska gå ut med ecko nu.. :P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Regnar och blåser rätt rejält i Stockholm
här är det bara blåst men inget regn ännu, bor i hallstahammar

Hallstahammar är inte många mil till härifrån ju. Det kanske kommer regn snart. Det kommer inte så mycket än.
5,ok var bor du då ??
Här regnar det också.. fy tusan! trodde jag skulle blåsa iväg på riktigt:S
Om de är såhär imorrn blir de ju inte precis kul att stå ute och prata:P

#6# Haha det står ju i mitt inlägg #0# Eskilstuna.
8, hahahaha ja jag ser det nu…näe det är ju inget långt alls
Här snöar det för fullt och blåser ganska mycket, men någon storm i den mening som längre ner i landet kan man ju knappats kalla det :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det snöar och blåser här.. har dock inte hört att en storm varit på G, fast den kanske inte drar förbi här i samma omfattning som på andra ställen. Kanske dags att man börjar kolla på vädret.. 

Här hos mej norr om GBG är det strömavbrott titt som tätt, strömen var borta mellan 18-21, blåser storm och det är snöblandad nerderbörd som kommer.
här blåser/blåste det inte alls! ;));)
Här stormade det i natt ganska ordentligt, men nu är det lugnt

Det blev lugnt vid 3 tiden på natten hemma hos mig. Vi fick strömavbrott ca 4 min så datorn la ju av. Och jag orkade inte starta om den igen. Så jag gick och la mig tidigare mot vanligt. hehe

Här började det snöa och blåsa under natten och håller i sig ännu
_**/Mvh Anne

Vad härligt med snö. Vi har bara lera.

Jo visst kan det vara härligt med snö, men inte då den piskar rakt in i ögonen =/
_**/Mvh Anne
Samma här Anne och jag är inte heller så förtjust i snö+vind

Men när det blåst klart så har ni ju snö iaf. Det har inte vi.
Jo det är sant :) Det har inte varit mycket snö som legat kvar under den här vintern. Hoppas den gör det nu.
Igår var det riktig storm här. Och regn.
Snön uteblev som vanligt :(
Nu blåser det riktigt mkt också.
Här blåser de en hel del fortfarande, svin kallt att vara ute:(
här regnar och blåser det ingenting,däremot kom det lite snö nyss ;-)

Här vräker snön ner och har gjort det i stort sett hela dagen. Det har kommit så mycket så träden jag har vid min infart håller på att rasa. Väglaget är hemskt, igår kväll omkom en familj nåra km från mej. Dom körde in i en mötande lastbil. Jag skulle egentligen ha åkt den vägen 7 mil ikväll till en klassfest men jag har bestämt mig för att stanna hemma pga väglaget.
I går kväll blåste det som skjutton och snöade, idag har det regnat nästan hela dagen. Det är så himla trist alltså!
#25 Men vad hemskt! usch vad väder kan ställa till det:(

J#27 Det är den olyckan det står om på aftonbladet.se. Den vägen är hemsk att åka på i sånt här väglag (och annars oxå) den är smal och kurvig och det är mycket lastbilstrafikerad. Hörde nyss att det varit stopp på den vägsträckan idag, det var en lastbil som inte kom upp för en backe och risken är nog stor att det händer något mera.
#28 Okej, så tråkigt när sånt där händer! Man blir lite smått nervös själv då liksom, att något mer ska hända eller med en själv också.
enda sen jag var liten och såg filmen "twister" är jag skit rädd för att sverige också ska skapa såkallade "virvelvindar", och då menar jag STORA! Men än så länge har vi klarat oss utan det som tur är.. :)

Här i kalmar har det blåst som sjutton sen igår kväll. Var riktigt rädd igår när vi skulle sova att björkarna som vi har utanför sovrums fönstret.
Hoppas att det är över snart för sambon min ska ut i skogen imorgon och röja. Vill inte att nått ska hända honom…