Hundar iFokus

Hundar

Etikett: avel-och-genetik
Läst 706 ggr
Mymlan
0

Tik para sig med flera hanar?

Läste på en annan sida där en säger att en tik kan para sig med flera hanar under sitt löp. Stämmer det? ang katter så kan en hona para sig med flera hanar. Men på hund har jag aldrigt hört att det ska funka. Men så är jag ej insatt i hundavel heller.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lena1
0

men det kan man väl inte göra om man inte är säker på att första parningen inte gick i lås???,katter är ju mera svåra att hålla kontroll på så kanske

Mymlan
0

Men frågan var kan en tik para sig med flera hanar? jag hoppas ingen med seriös avel parar sin tik med flera hanar under ett löp om det skulle gå.

lena1
0

2, jo jag vet men jag blev bara lite paff…är det någon som vet??, min uppfödare skulle då inte göra så.

SaraC
0

Det är klart en tik kan para sig med flera hanar. En tik kan till och med få valpar efter fler än en hane.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mymlan
0

#4 Okej då var det utrett.. Men hoppas innerligt ingen gör så om de har seriös avel..

SaraC
0

Har man seriös avel så låter man ju självklart inte tiken para sig med någon annan än den utvalda hanen! Gör man det, ja då är det inte seriöst.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nobsan
0

Tikar i höglöp är ju ganska lättfotade av sej. Och om jag parar henne i dag och hon smiter in till grannens hane i morgon kan hon para sej med den också. Och få valpar med den. Det kan hända så länge hon har ägglossning. Hörde ett fall där tik och hane var schäfrar och när hon valpade fick hon några renras och ett par blandning av schäfer och rottweiler.( grannens vovve) Vilken chock man skulle få.