Valbokvinnan har hundar igen
Valbokvinnan som i höstas blev av med sina 23 hundar pga vanvård har hundar igen. I denna artikel säger hon bla att hon tänker sätta blöja på valparna http://www.gd.se/Article.jsp?article=122773 src="http://www.blandrashundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
gud va hemskt! nu får de väl sätta djurförbud på henne!!!!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ja det tycker jag att de gott hade kunnat göra i höstas då de beslagtog 23 vanvårdade hundar
_**/Mvh Anne
Finns det nån annons om vad som hände i höstas??
jag har inte hört om henne innan…
Helt sjukt! Blir lika förbannad varje gång man läser nåt sånt här. J*kla mes-Sverige!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ja det e ju sjukt om hon ska få ha djur igen

Dom har inte resurser att lägga förbud tror jag. Det måste gå till flera instanser innan dom kan bestämma det tyvärr.

Det är förjävligt att det inte är hårdare regler och straff i sverige när det handlar om misskötta djur. Jag vet en tjej som hade en häst som hon lämnade hos sina föräldrar, dom kunde inte så mycket om hästar så den blev till viss del vanskött, stog i skit och hovarna blev inte verkade. Hon brydde sig inte ett skit om det. Min mamma har också hästar och ibland kommer de någon och kollar så att hästarna mår bra, sköts bra och har ordentligt stall ( rutinkoll hos alla hästägare) En av gångerna var den tjejen med dom som kom och kollade för hon hade någon form av praktik. Så jävla sjukt, hon åkte liksom runt och kollade hur djur har det samtidigt som hon själv har en misskött häst.

Citerar från artikeln som länkas till i huvudinlägget
_"Än finns inget djurförbud mot Valbokvinnan. Ett sådant beslut kan fattas av länsstyrelsen inom kort och är beroende av hur hon sköter hundarna under den närmaste tiden."
_
_**/Mvh Anne

Valbokvinnan är läkare http://www.gd.se/Article.jsp?article=122848
Är hon kanske rent av din läkare?
_**/Mvh Anne
så var hon i farten igen=(
/Ingalill

Oj vilket rabalder… vad intressant att läsa.
om ditt inlägg var som jag tolkar det, sarkastiskt, så behöver du ju inte läsa… det är valfritt!
/Ingalill

#12> Om du tolkar allt som sarkastiskt så behöver ju inte du läsa. Jag var helt allvarlig. Jag tyckte det var intressant att läsa och var INTE ironisk. :)
13, jag tog det inte som ironiskt i alla fall ;-)
12, Hade kanske varit bättre om du frågat om det var ironiskt eller inte…..sånt där ger bara upphov till onödiga diskussioner ;-)
okej.. då ber jag om ursäkt… det var din första kommentar "Oj vilket rabalder" som fick mig att tro det…
/Ingalill

hehe, det är lugnt, man kan alltid tolka det mest på flera sätt. Med rabalder menade jag att det var rabalder i valbo. inte här i tråden… :)

UCh vad hämskt! Fattar inte att hon inte har djurförbud! Och vilka uppfödare säljer valpar till henne?? Vet dom kanske inte att de är hon?
De människor som gör sånthär måste ju vara helt sjuka i huvudet?