Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 738 ggr
Emelie123
0

Kan man...

Jag går i ett gymnasium som man får ta med sig hundarna men nu går det löss och jag har inte haft han på skolan än, köpte han i söndags. Vi måste sätta lössmedel fats dom inte har nåt så det inte går runt. Det jag vill få sagt var att jag harr stronghold för max 20 kg och han väger 27 kg, kan jag anväda den dosen då. Ger det ett skydd åt han för lössen på skolan?

lena1
0

ja det gör det ;-)

Zebben
0

Har jag förstått rätt om dosen är för en hund på max 20 kg? I så fall räcker väl inte dosen om han väger 27 kg. Eller?

Är inte så insatt i lusmedel.

LillMalin
0

Va är det för gymnasium du går på?, vart jätte nyfiken nu!:)

LillMalin
0

eller " va slags gymnasium" kanske man ska säga !

lena1
0

jag har haft stronghold då jag fick rävskabb en gång, och har inte hennes hund löss just nu så är det ändå ett gott skydd emot det

Emelie123
0

#3 Jag går på grans naturbruksgymnasie i Luleå med hund inriktning:). Det är jättekul att gå där. Speciellt när man får ta med hunden;).

Tror ni att han klara sig mot lössen? Om man behandlar han med den dosen? Fler svar gärna:)

LillMalin
0

Har själv tänkt att börja på ett sånnt gymnasium, måste man ha jäyye bra betyg? :P

Emelie123
0

#7 Ja, det är jättekul att gå såna gymnasieum, det är inte alls höga intagnings poäng på grans ialla fall:). Kolla på http://www.grans.naturbruksgymn.se/

LillMalin
0

Tack så mycket, det var snällt! ;)

Karmatarerskanise
0

Om det är stronghold för max 20 kg, så räcker det ju inte till en 27kg hund?

Det är ju för MAX 20 kg??

LillMalin
0

Men man kan väl kanske ta liiite mer än dosen för 20 kg?

Karmatarerskanise
0

Men det står ju att hon har den dosen bara?
Molle_Mulle undrar om den dosen ger skydd.

LillMalin
0

Aha…förlåt.'

lena1
0

men jag skriver ju att det är ett fullgott skydd om hunden ändå inte har löss just nu, det berättade min vet,då min kompis hade fått fel styrka på sin kur,och då gällde det rävskabb till och med, men gör som ni vill….

LillMalin
0

då har säkert Lena rätt, hon ljuger säkert inte!

Karmatarerskanise
0

Ja du skriver de ja

LillMalin
0

:S

AnneN
0

#6 Jag har gått på grans och vad jag vet så ligger det i Öjebyn utanför Piteå, inte i Luleå =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillMalin
0

Just det Anne! ;) Det var det du sa till mig! ;)

lena1
0

16, vem svarade du?

LillMalin
0

Det såg ut att vara till antingen dig eller mej ;S

Tezza
0

Jag tror oxå du kan ge den styrkan du har och ändå klara dig från lössen. Finns nog inga löss som vill sätta sig på en hund med Stronghåld på sig. Det vore en annan sak om han redan hade löss, då skulle jag ge rätt dos för att vara på den säkra sidan.

Emelie123
0

#18 Haha ojdå menade piteå, öjebyn. Man blir vimsig ibland när man bor på olika ställen sådär:P. Jag bor i vanliga fall i Luleå.

Okej, tack alla för svaren:). Ja jag hade bara en dos och bara för max 20 kg men som sagt han har inga löss utan behöver det som "skydd" så han inte får det:). Jag prova att sätta det på han får väl se vad som händer.