Behöver hjälp!
Jag köpte mig en mycket fin och söt 6 månader valp igår men det som är problemet är att han kissar inne.. Vi kan ha varit ute och gått och kommer in och så sätter han sig och kissar. Det är som att han har som inte tid att kissa ut, han lekar, kollar runt och håller på att nosa och ha sig.
Vad ska jag göra för att få det att sluta? Han världens underbaraste annars:)
du kanske ska prova att vara såååååååå trååååååååkiiiiiig!! att hon tillslut kissar ute, och sen när hon har gjort det, så kan du ju leka med henne :P
oj, det var visst en HAN! ;) trodde att det stog Hon :P
malin har rätt där, var så tråkig du bara kan lek inte uppmuntra inte alls förrän hon har kissat och då ska det vara beröm och lek, men har det nu gått lite tid också så kan du få räkna med att det kan ta ett par timmar innan hunden sätter sig, och då gäller ju samma sak….kan alltså inte råda till annat än att fprtsätta vara ute tills hon har gjort av sig,men glöm inte att leka och busa efteråt så det blir ett glatt slut på prommisen.
var ute tills hunden kissar. :) håller med #3. Tänk även på att du bara haft hunden i en dag, han måste få känna sig hemma också. Det tar sin tid att byta hem
Hej ! Jag har fått lära mig att en hund som bara kissar inne efter en promenad kan vara lite osäkra . Gå ej för långa promenader innan den har lärt sig att kissa "hemma"= precis utanför . Och alltid direkt efter mat och sovstund! Ge gärna lite godis om den lyckas!

Tack för alla svaren:). Ja, jag ska försöka med det. Det kommer att bli svårt:P. Men för bara en lite stund sen vi var ute så kissade han ute *yippi*. Så det går sakta men säkert framåt.
Va kul att höra!!
jättebra lycka till framåt ;-).
Vad bra att du kom på det monander ;-)

Han är osäker och känner sig inte trygg ännu. Och hundar kissar där de är trygga = hemma för en valp/unghund. Så ignorera olyckorna inne och beröm när han lyckas kissa ute. Det kommer säkert gå över väldigt snart, så håll ut.

#9 Okej så då ska jag inte göra nåt när det händer en olycka inne. Om jag kommer på han, så säga, ska låta han kissa färdigt eller ska jag ta med han och gå ut, det har jag gjort hitills..