Presentation av mej å min hund
Hejsan!
Jag är ny här på Hundar i Fokus.
Mitt namn är Sara, 20 år gammal. Arbetslös/arbetssökande :P
Jag bor hemma hos mina föräldrar pga ovanstående ;D hehe.
Här hos oss bor det 2 guldhamstrar, 2 huskatter å 1 hund.
Min hund heter Tjatte. Han är en Powder puff, viltfärgad. Kommer ifrån Kennel Kedveshazi i Blötberget (Ludvika). Han har ett skönhetsfel - knorrsvans. Nyss fyllt 5 år (22 augusti). Vi fick i våras veta att han har Medial Patella Luxation (alltså att knät hoppar ur led inåt, detta i höger ben), vilket även har resulterat i korsbandsskada plus ryggsmärtor.
Det va allt jag kom på att skriva om oss :P Undrar du över nåt så är det bara att fråga!
Bifogar en bild på min sötis.
Fler bilder å info finns på min hemsida: www.palsklingarna.piczo.com
Välkommen :) Kul med presentationer :) Hoppas du ska trivas.

Hej och välkommen. Vilket litet charmtroll du har.

Hej Sara, och välkommen hit. Själv har jag två blandrashundar.
Tack för "välkomnandena" :D
#2 Ja, de är han också.. hihi. Gosgubbe.
vilken söt kille, jättevälkommen hit ;-)

Jättevälkommen ska du vara….kul att du hittade in till oss =)
Och du vilken jättesöt hund du har, den vill vi se mer av 
Välkommen :) Jättesöt hund :)
Välkommen hit! Skoj med din presentation!
Tack tack :)
Hittade en söt bild på Tjatte från förra årets julafton :)

välkommen hit vilken söt hund
#11 Tack. :)
Hej Sara! Fin liten puff! Har han något uppfödarnamn?
Värd på Choklad iFokus

Välkommen till oss. Roligt att läsa din presentation. Har han mycket ont? Går han på smärtstillande eller vad gör man? Går det att träna så han blir bättre?

Hej och välkommen, jätte söt hund du har

Håhå sicken sötis, hur stor eller man ska kanske säga hur liten blir en sån när den blir vuxen?
#13 Nej, han heter Kedveshazi Tjatte i stamtavlan. Han lyssnade redan bra till Tjatte när jag fick hem honom så han fick heta det :)
#14 Ibland har han riktigt ont. Nej, han har gått på smärtstillande några omgångar sedan detta upptäcktes, men det ju inget kul att låta hunden gå på smärtstillande hela tiden, nästan värre faktiskt än att inte ge honom det eftersom han då inte känner nån smärta å kan skada ryggen ordentligt. Jag masserar honom 2 ggr i veckan för att få en genomblödning så att bakbenen orkar mer å ryggen repar sej. Det är allt man kan göra. Man kan visserligen op. patellan på hundar men det har vi inte pratat om här än, så vi får se hur det blir.
#15 Tack så mkt! :)
#16 Tacktack. Nämen vilken sötnos! Lycka till på resan ;)
hej. vilken fin hund! jo jag har en liten fråga till dig. jag misstänker att min lilla vovve har fått patella luxation med,. räknas det som ett medfött fel? mvh.
#20 Tack så mycket. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med det.
Jag önskar dig välkommen oxå! Vilken ljuvlig hund du har. Lycka till med honom! Monica.
#22 Tack så mycket! :)