Torr om nosen
Märkte ganska nyligen att Nagli har börjat bli lite torr om nosen. Finns det ngn salva eller liknande som man kan ha på så den inte är så torr?

Prova med oparfymerad hudlotion eller vasselin
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Funkar försvarets hudsalva?

Jodå den kan funka
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har ju Försvarets Hudsalva till min lilla sak :P
Hon får ju också vääääldigt torr nos som du vet, Elin.
Men var försiktig med andra salvor, vissa torkar ut mer än dom återfuktar.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Försvarets kör jag alltid på trampdynor och även nos om det skulle behövas, funkar jättebra tycker jag
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Eller så smörjer man innifrån med laxolja!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hur vet man att nosen är torr? (konstig fråga, men jag tänkte mest på. hunden har ju blöt nos, men när dom är inne då är den ine alls blöt (inte Ricos nos iallafall) (nån som fattar va jag menar?)
malin, man ser om en nos är torr på att det nästan blir självsprickor i den,även om ricos nos inte förefaller blöt så är den alltid det ändå,annars skulle det se ut som själv sprickor i den,och det gör det väl inte?
Inte va jag kan se iallafall, tycker inte att det är sprickor precis =)

Naglis nos kan vara lite småtorr ibland, men min kompis hunds nos var riktigt torr, stora sprickor i den! :/
#6 Är den laxoljan bra för torr hud som kliar? Jag fick tipset att använda matolja i maten för torrhud som kliar, men Asta vill inte äta upp maten då. Kan man använda omega 3 oljan som finns att köpa på djuraffären mot det oxå? Såg att det både fanns omega3 och laxolja, vilket är bäst?
men malin då är ju allt bra ju ;-)
den matolja du ska använda är i så fall raps oljan,men lax oljan är oxå jätte bra…och säkert omega 3 med…
Jepp! =) du ska veta hur kul jag och rico hade idag, vi gick på Isen, Rico var lite smått kass, han rammlade hela tiden 

311 Laxolja är suveränt! Jag kör på standardts fiskolja (som är lax) och ger 1 msk på middagen varje dag till min golden. Hon har mycket bättre hud och päls, tassarna är mjukare och så tar hon dessutom upp glucosaminet bättre.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hm kanske ska pröva det då!
Möjligtvis Ilas nos? :P
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Haha, tror den andra hunden hade ännu värre! ^^