Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 677 ggr
wiskas84
0

Rally-lydnad

hej…

skulle vara kul o veta hur många det är som har provat på rally-lydnad och vad ni tycker om det. sj har jag provat på det lite o jag tycker det e jätte kul.

[Malin3033]
0

har också provat det, tyckte precis som du att det var jätte kul! en otrolig blandning av freestyle, agility och lydnad! undrar vilken sport som kommer härnäst ;P

PumiTerror
0

Jag har testat, och ska troligen snart utbilda mig till att hålla kurser i de :). Tycker det är okej, men inte jätte kul. Som mål är att tävla i det i år. Men tyckte den va lite för lätt för våran del, vill ha mer utmaning ^^, Men riktigt bra grej som kommit in i sverige! ett mellanting i vardagslydnad och tävlingslydnad! kulkuL :)

angstorpet
0

Hej!

Jag är utbildag Rally-lydnads instruktör och tycker att det här är skitkul. Jag ska tillsammans med två andra tjejer hålla Rally-lydnads kurs på Törebodabhk i vår. Jag tror att det här kommer att bli mycket stort vid sidan om Agility.

Kram

Malin S*Ängstorpets

Elna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har provat det med Nagli och själv tkr jag det är askul! ^^ Visst, det kanske var ganska lätt eftersom Nagli kunde mkt sen innan, men vi hade ändå vänstersvängar att träna på och nu när de sitter vill jag gärna tävla! ^^

Slänger in en bild på mig o Nagli när vi var på rallylydnadskurs! ^^ Mot "Tyska Svängen" ;) "PumiTerror" fotade! :)

wiskas84
0

visst kanske det e lätt med det e ju ändå mycket o tänka på… det ska gå fort o samtidigt göra det bra o inte går på skyltar osv… jag tro att rallylydnad kommer att bli stort…

Cerrolyn
0

Ska prova nu i februari för att kunna yttra mig. Jag tror att jag kommer att tycka att det är en bra och rolig ide, men jag tror inte att det är något jag kommer att satsa på. Då vi håller på med tävlingslydnad. Men jag är så nyfiken på det att jag bara måste prova :D

En fråga bara: vad är "Tyska Svängen"? På bilden ser det ut som en vanlig hel-om-vändning för mig.

**MVH Cerrolyn

Ninnii
0

Jag vet knappt vad det är! Kan någon berätta

wiskas84
0

det e som lydnad fast du går en bana med olika lydnadsmoment, så du går den på tid… man ska ha så lite tid som möjligt o så lite fel som möjligt… vet inte riktigt hur jag ska förklara

Ninnii
0

Hm okGlad

#3 kan man komma och kolla i fall ni ska ha det i Töreboda? Kommer från Axvall så det är ju inte hur långt som helst att åka. Vore kul att se vad det är och hur det går till!

wiskas84
0

hoppas du fattade lite vad jag skrev?

Ninnii
0

Det verkar ju vara ganska rolig sport

wiskas84
0

jag tycker det e roligt… visst nu har jag inte tävlat eller nått utan jag fick lära mig lite på min praktik jag hade… var på ett hunddagis så jag fick välja en hund där o träna med :D det var kul

Ninnii
0

Ja det kan jag tänka mig!

angstorpet
0

# 9

Vi har "öppen träning" i rallylydnad varje måndag från och med v 15 så du är välkommen att titta och pröva på.

"öppen träning" = för allmänheten

MVH

Malin Davidsson S*Ängstorpets NFO

Ninnii
0

Vad kul! Då ska jag verkligen komma! har törebodabk en hemsida så man kan få vägbeskrivning?

SparklingTindra
0

Å, hoppas att det kommer hit till Gällivare också. =) Jag har velat prova det redan innan det kom till sverige..

angstorpet
0

# 15 Törebodabhks hemside adress är www.torebodabhk.com

Malin S*Ängstorpets NFO

Yessica
0

Jag skulle gärna prova rallylydnad =) verkar kul! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi