Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 449 ggr
kerstinjo
0

Rapport från Alfons.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Alfons Töntbull varit borta ett dygn, så jag var tvungen att ringa familjen.

Väl hemma på den nya gården sprang han ett par invigningsvarv. Oj, vad upptäckte han, det finns hönor, kaniner och katter. Spännande spännande.

Väl inne i huset upptäckte han en hund (hans mamma) som låg i en korg. Här ska hälsas tänkte antagligen Alfons och gick fram. Puss, puss sa hans mamma, så var allt frid och fröjd.

Vart skulle han ligga då på natten? Hm, tiken ligger hos matte i sängen. Aha, tänker Alfons, då ska jag antagligen ligga hos husse, den där goe killen. Sagt o gjort. Åh, vad mysigt!

Kerstin 

SaraC
0

Åh vad härligt det låter som Alfons har det! Han verkar ju fått det så bra det bara går! Vilken otrolig tur! Bor de nära er, så ni kan hälsa på?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

V-lang
0

Hehe han vet minsann hur alla ska charmas den lilla töntbullen, och tänk att få en puss av sin mamma efter sån lång tid =)

Han tänkte säkert, vilken mesig morsa jag har där kan hon gott ligga jag ligger hellre här hos min mysiga lekfarbror Skrattande

Mycket skönt att höra att hans första dygn gick så bra, och jag hoppas vi får en fortsättning på hans upptåg där borta Räcka ut tungan

Zebben
0

Så himla härligt det låter! Måste verkligen kännas jätteskönt för Dig. Får ju själv ångest och ont i magen bara jag måste lämna bort mina tjejer för en kort stund. Hur skulle det då inte vara att behöva lämna dem för gott. Hua! Men helt klart finns det människor där ute som kan ta hand om ens hund minst lika bra som man gör själv. Det låter i alla fall så för Alfons. Han kommer nog få det toppen!

kerstinjo
0

Ja, om ni visste vilken ångest vi har haft inför det här beslutet. Tänk om han inte får det bra?

Men allt kändes bara rätt när hans f.d. och nuvarande husse hörde av sig och den glädje jag såg hos killen när han äntligen/återigen fick tillbaka sin "Prickis". Ni skulle bara ha sett!!

Jag kan bara konstatera att vi har gjort en kille och hans familj otroligt lyckliga. Och att denna familj har gjort oss otroligt glada. För att inte tala om hur bra min lille Tönt har fått det.

Inga stenar vilar på våra hjärtan längre, men visst är de tomt, men vi vet att Alfons har det mycket bättre hos dem.

Det är ca 4½ mil dit, så det får bli en resa dit till våren.

Kerstin 

Hennum
0

vad härligt det låter där. så himla gullig han är, töntbullen :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Liss
0

Låter ju toppen på glassberget:) Han verkar vara nöjd och glad, hoppas de fortsätter så.. kan ju tänkas att han kommer sakna er ett tag framöver, men jag tror de kommer gå bra:)

Och att du kan hälsa på är ju desto bättre:D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LillMalin
0

åå…va bra att allt har gått bra!!! ! :) känner mig riktigt glad nu!

[Vargnatt-]
0

Låter som han får det jättebra där :) Härligt att höra :)

gejsa
0

Vad härligt det låter. Fick du inga foton som du kan visa med tex mamma och son? :)

xv-lang
0

Oj

LillMalin
0

Va då " oj" ?  har du aldrig sett nåt vackrare? Oskyldig

kerstinjo
0

Får be att få det så småningom. Mamman heter Kitty och är 6-årig Pitbull.

Jag har också fått höra historien om Kittys tjuvparning med Alfons pappa, Dalmatinern Willis.

Vid varje löp hade de hållt hundarna isär, men det sista året var Alfons pappa gammal och orkeslös och visade inget som helst intresse av att Kitty löpte.

Men vad de bedrog sig. Rätt som det var tyckte familjen att Kitty såg havande ut. Så sant, åtta valpar blev det.

Alfons pappa dog iden vevan. Det var därför familjen ville behålla Alfons. Men som ni vet blev det inte så.

Men nu är han tillbaks. Killen i famijen berättade idag att de ser mycket av pappans sätt i Alfons.

Tänk vilken solskenshistoria det blev så småningom!Skrattande

Kerstin 

lena1
0

härligt kerstin jag blir så glad för allas skull i det här.

kramar

lena och snodd

LillMalin
0

:D ;D

gejsa
0

#12# Hade dom både mamman och pappan i familjen alltså? ja, det låter verkligen härligt. Tur att dom fick tillbaka vovven då. Där får han det säkert bra och så. :)