Bälte
Är det någon som har provat bälte till hund?
Har hittat 2 olika, ett med sele till och ett med bara bältet (bild). På Hööks hemsida står det att man får använda bälte 1 om hunden har sele och inte väger mer än 30 kg, vilket stämmer in på Udda.
Hur gäller försäkringar för hundar i bil? Måste de sitta fast? Hur långt ska själva bältet vara?
Det där undrar jag också över. Hoppas det kommer svar. =)

Vill man ha en bältessele som håller, dvs krocktestad, så finns det bara en, allsafe. De billigare har plastknäppen. Om man tänker på att alla blir elefanter i bilen, så tror jag knappast att de billiager håller. Fast de kanske håller så att de bromsar upp så att hunden i alla fall inte far genom en ruta.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Har precis köpt en All-Safe. Den enda som gäller för mig eftersom den är krocktestad. Fick tips på att de är billiga hos teba.se. Finns i olika storlekar. Den kostade 495:- minus frakt. Har inte använt den än.
Håller med de andra två ovanför om AllSafe. Har en själv och skulle aldrig köpa en som inte var krocktestad, då känns det bara onödigt.
Hur det gäller med försäkringar kan jag inte svara på. Men det enklaste är väl att kontakta sitt/sina försäkringsbolag för att vara säker på rätt svar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Får jag fråga hur de funkar? Har hunden en sele och sen något man kopplar fast någonstans eller vad?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Med AllSafen ser det ut såhär!
Jag fick en sån här i julklapp http://www.ruffrider.com/shop/product/6 tror ni att det är bättre att köpa en allsafe i alla fall som jag hade tänkt från början eller funkar den här lika bra? Den har inga plastdetaljer..
Det står ju så här "Our newest model which is black with red Neoprene lining, like all Roadies - is tested to US human seatbelt standards."
Okej, så den sitter alltså i bältet?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#9 Jajamen :)