Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2097 ggr
Asagard
0

Hundvalpar!!?

Min hund ska ha valpar och jag börjar bli lite nervös. Jag trodde hon skulle haft redan förra helgen, men än har de inte kommit. Vet ej exakt när hon blev parad, för hon och grannhunden rymde och jag kan ej minnas exakt vilken dag det var.

Finns det några speciella tecken man ska leta efter? Hon har massor av flytningar och tempen ligger på 38,4. Hon har "förvärkar" också. Är det vanligt? Eller är det så att valparna vill ut, men inte kan??

HJÄLP!! Är helt ensam också och börjar bli lite nervös.

Nelly
0

Jag tycker du ska ringa en veterinär om du är orolig, eller om du kan få tag på en uppfödare som kan hjälpa dig igenom allt detta. Mycket kan gå fel.

Lycka till! :)

Faxlin
0

Nu var det två dagar sedan du skrev in detta. Hoppas din tik fått valpar nu, eller veterinärvård. Om inte är det akut att åka med hunden anser jag. Att hon har förvärkar borde resulterat i vlpar vid det här laget.

Skriv gärna och berätta hur det går för oss här inne.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Asagard
0

Nej, ingenting händer. Tempen har börjat gå ner, men inget mer. Valparna lever dock, då de rör sig. Vet. tyckte vi skulle avvakta, men jag börjar bli orolig. Får se om det kommer något i natt…

Faxlin
0

Hmm, hoppas att allt går bra. Men har du haft veterinär kontakt så borde de ju veta vad de säger i alla fall. Hoppas man i alla fall. Jag skulle dock höra med mer än en veterinär. Jag har i och för sig lite svårt att lita på dem. Men det är ju jag det ;-)

Audiatur et altera pars

Asagard
0

#4 Ja du Åsa, läs denna tråd http://ridsport.ifokus.se/?ThreadId=132b3f31-9d33-4096-b805-23d5832a3e58, så förstår du nog att jag inte litar riktgit på veterinärer heller. MEN eftersom vi är osäkra på när hon blev parad och hon mår inte allmänt dåligt, så litar jag på vet. just nu… Tempar henne fortfarande och hon ligger stabilt på 38,4…

KerstinP
0

Håller tummarna för er och hoppas allt går bra. Oftast är det ju inga större problem.Har hon fåt valpar förut?

Faxlin
0

#5: Förlåt, den tråden har jag ju läst förrut ju. Fick inte ihop att det var ditt föl. Förlåt mig, inte meningen. Nej, då förstår jag att du inte heller litar på dem.

Du känner din hund bäst, du märker om hon behöver hjälp.
Kram Åsa

Audiatur et altera pars

Asagard
0

#6 Tack, det hoppas jag också! Nepp, hon har aldrig haft valpar förut och kommer inte få igen. Var inte meningen, hon är en familjehund, inget annat. SÅ, efter valpningen, blir det kastration för bruttan, så vi slipper fler olyckor. Hemlis

#7 Ingen vara Åsa, inte säga förlåt. Men, veterinären tycker jag är slöa människor. OM jag var veterinär, så skulle jag fan komma ut om ägaren önskade, om det så bara var en lite sticka i en tass.

Faxlin
0

#8: Klart man ska säga förlåt om man har misstagit sig. Jag borde ju kommit ihåg ditt namn. Vart så ledsen när jag läste om fölet ni förlorade nämligen.
Ja, många veterinärer är otroligt slöa. Kan bara hålla med dig.

Audiatur et altera pars

Asagard
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara berätta att för en vecka sedan föddes 7 stycken små valpar här hos oss. 4 hanar och 3 tikar och mamman är så fin och duktig.

CBA
0

Ohhh så sött…vad är det för ras/er i dom ?

Då får lägga in bilder om ett tag igen när de har fått lite mer fason på sina kroppar :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Asagard
0

Jepp, fler bilder kommer så småningom. Idag har de haft första "utedagen". De fick ligga ute i skuggan tillsammans med mamma en stund och de njöt i fulla drag.

De är 50% BC, 25% Norsk Buhund och 25% Collie. Ett T-kors med andra ord, och ingen modern rondell. Skrattande

bebbe
0

Måste få visa foto på Lillans valpar, 4 tjejer och 4 killar, deta är deras första utedag de var ca 10 dagar när kortet togs, nu är dom 15 dgr och har öppnat ögonen, nytt foto kommer snart.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

Här är dom igen , precis varit ute och fotat

bebbe
0

Och här är vår tik Tyra som vi skall behålla, ser ni dom små ögonen?

Ninja
0

Asagard & bebbe: Åhh vilka söta valpar! Jag blir alldeles sjuk av längtan, snart är det dags för mig att skaffa valp :) men det dröjer ända tills i höst. Hur ska man nånsin kunna stå ut med alla sötnosar som finns?

Faxlin
0

Ohh, vilka underbara bilder ni har. Man blir så valpsjuk av att se dem. ;-)

Audiatur et altera pars