Parad?!
Hugo har fått sig en flickvänn som heter Lady är tvåår gammal och en papillon också. Idag va dem lösa på gården… och dem sprang bakom en buske..såvi såg inte va dem sysslade med. Sen efter en stund sa ägaren till mig att Lady löpte? så vi gick o kollade bakom busken och jo som vi trodde,hugo juckade på henne..vi såg att hon va villi förhon tog upp svansen och Hugo flåsade och typ gade tungan ute..
Nu vet vi inte om hon är dräktig eller inte…
Vad dålig stil att göra på det där sättet om man har en hona som löper!
Tycker jag med! Hur gammal är Hugo?

Oftast, för att en parning ska ta, ska det till en hängning, dvs svällkropparna på penis sväller upp i tiken, så att de sitter ihop. Fast vill man inte att det ska bli en parning, så kan det ta utan hängning oxå.
Har du tur så hade han inte ens stoppat in den. Inte alla gånger de lyckas med det, fast de juckar glatt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

tycker det verkar väldigt oansvarigt att inte tala om att tiken löper… speciellt om man släpper lös henne med en hanhund? Tänker man inte på att det är rätt stor risk att det blir bebisar då?

Det kanske är precis det man vill, ha valpar alltså!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Meh, det var inte alls schysst, h*n kunde ha sakt det innan!

#5 om det vore så kunde man väl ha talat om det för ägaren till hannen, inte bara "råkat" släppa lös dem tillsammans
Jo vi har pratat lite löst om att kanske para dem. men isåfall till efter sommaren. Men jag ringd ehenne igår och frågade om dem kunde ses och leka en stund, jag hade ingne aning att hon löpte. Men alltså han häll på rätt länge nog i en kvart! gratis parning isåfall för min del… jag ha rju isåfall lånat ut min hane gratis.. känns sådär faktiskt..
Hugo är 1-5 år.
Ni kan ju anmäla ägarna, så får man inte göra.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
helenal; haha trodde först du inte visste om han var ett eller fem år, men tror du menade ett och ett halvt ;)
Du får ju se till att få pengar för valparna iaf!
Ja jag sja begära summan av en valp.haha ja menade 1.5 ja:)

#0 Du kan ju snabbt som ögat ta kontakt med en veterinär och ge tiken en abortspruta. Oftast ska hanen fastna i tiken, och gör han det märker ni nog det. Jag har varit med om väldigt många parningar då tiken tjuter till när hanen träffar rätt. Och är man inte där och hjälper till , så kan satsen hamna på sidan. Tikar löper oftast 2 gånger om året, så ska ni para så blir det nästa gång ca juli och då blir valparna födda i september. lev.klara november. Smartast är då att ta en kull nu. Det är alltid enklast att ha en kull på vår sommar halvåret och lättast att sälja. Se till att skriva papper på parningen och inte skriva på faderskaps papper förrän du fått pengar.