Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2940 ggr
LillMalin
0

Dregglar

Skulle kolla vart rico var, såg han låg på rummet, sen reste han på sig, och där ligger en pöl av dreggel? han har börjat dreggla jätte mycket nu den sista timmen, han dregglar annars aldrig, han har inte druckit nåt, inte ätit nåt, ingen ting, men endå dregglar han jätte mycket, det bara rinner ur munnen på han, va han det vara?  ;S

Tacksam för svar

Mvh Malin

gejsa
0

Akut sjuk eller också så har  han något mellan tänderna så att han har svårt att svälja. titta i munnen.

LillMalin
0

Kollade i tänderna, fanns inget där

gejsa
0

Han kanske har ätit något olämpligt ute? Han har inte slickat i ett garage på golvet tex?

LillMalin
0

nej, dte har han inte gjort, och han har inte ätit nåt, om snö inte räknas.

gejsa
0

Jag tycker att ni ska ringa och fråga en veterinär. Något fel är det ju.

LillMalin
0

Okej, men har dom verkligen öppet nu?

AnneN
0

Finns jourveterinär man kan ringa till, en del vanliga veterinärstationer har jour och distriktarna har jour

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

malin hur går det för dig,jag vill nog i alla fall relatera det där till att han hostade för någon dag sedan, låter som det är något fel i halsen….har du fått tag på en vet??

gejsa
0

#8# Jag har varit i kontakt med henne per mejl. Jag bad henne att ta tempen och be hennes mamma att ringa till en veterinär och rådfråga. Tycker det låter väldigt allvarligt eftersom hunden är iaf 11 år.

lena1
0

ja vi har pratat på msn i kväll det är därför jag vet att hunden har haft hosta bara för något dygn sedan också, och jag tror att förklaringen ligger där…..jag önskar henne all lycka till och hoppas det går bra i alla fall

LillMalin
0

helt omöjligt att hitta en sånn där jour vetrinär, till och med pappa letade, men hittade inget, han dregglar pytte pytte lite, men inte så mycket som igår..men pappa har iallafall lovat att ringa till vetrinären idag och hålla kontakt genom telefonen i helgen, är ju inte hemma då…

annars värkar han helt bra..fast jag har bytt tillbaks till halvstryp igen Lena! , för bara man drog med " vanligt" halsband, då vart han lite hostig, och då drar han okontrolerat, så jag bytte till halvstryp, för då behöver man bara " små" rycka i kopplet..och det funkar bättre, om han nu (antagligen) har problem med halsen. Men annars värkar han inte hosta så mycket mer..bara om han drar för mycket. och det känns ju skönt iallafall. men det känns lite hemskt att åka bort i helgen, om han är sjuk, tänk om han dör i helgen liksom, känns ju inget kul, och då kommer allt vara förstörd.. Men man får såklart hoppas på dte bästa, han är ju faktiskt gammal, 11 nu i februari, så jag tycker han har levt ganska länge och aldrig haft höoftproblem som ofta labradorer får…

Han åt sin mat utan problem och det känns också jätte skönt..han åt inte maten i förrgår, vart lite orolig, men inatt åt han och det var ju iallafall väldigt bra!! =)

Och tack för alla råd! =) Var inte orolig om jag inte är här, kommer ju inte vara hemma ! ;) Måste komma lite ut i världen! (sundsvall*ler*) ska bli kul att träffa alla sina vänner igen! =D

Så vi ses efter Helgen Gubbar(finns det nån gubbe här?Oskyldig )och gummor! Skrattande Ha det bra så länge! =) Finns det ingen som har en sånn där man ger folk stötar med? när man hälsar? vill göra ett lite hyss när jag är där Oskyldig

Velsan
0

Han drömde inte om nått smarrigt då? :)

[Linsenhejhej]
0

Nu verkar Rico må helt bra (är LillMalins syrra) :)

lena1
0

har ni varit iväg med honom då??

[Linsenhejhej]
0

#14 Iväg?

lena1
0

ja till vetrenären vad jag förstod på malin så behövdes det

[Linsenhejhej]
0

Nej, det har vi inte gjort… Han mår jättebra nu, jag vet inte om vi ska åka till veterinären…

[Linsenhejhej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast vi håler koll på att han mår bra, hoppas han inte blir sjuk :(

lena1
0

söt han är ;-)….men ni skulle ju behöva kolla honom hos veten eftersom han hostade för några dagar sedan,och nu har han ju dregglat,det kan ju vara något som är fel i halsen….

[Linsenhejhej]
0

Ja, det tror jag/hoppas jag att vi ska göra.. Han har hostat länge, fast jag tycker han har slutat lite med det. ..

lena1
0

ok hoppas ni åker iväg med honom då ;-)