någon i norbotten/västerbotten?
Någon som bor i Norbotten/Västerbotten som skulle vilja hjälpa mej med min hund?
Ska gärna ha efarnehet av Problemhundshantering.
Är min första hund, så jag har ingen tidigare erfarenhet!. Han är en ompacering, hane 2 år.
Jag bor i norra Västernorrland och har vissa erfarenheter… Fast det kanske är för långt 'söderut'. Hör av dig om det är nåt jag kan hjälpa till med!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Igentligen spelar inte avståndet någon roll! jag skulle kunna åka net till skåne om det skulle kuna vara så
Kan berätta lite mer om han:
Det är inte alla hundar han tycker om. Oftast på promenaderna så gör han utfall, morrar och skäller på andra hundar. Han drar i kopplet, men det börjar bli lite bättre med det. När han ser något så kopplar han bort oss totalt, dvs. han varken lyssnar eller märker att man pratar med han.
Han kan bli stressad om andra hundar skäller eller om man är i en stressig miljö, han drar upp huvudet och drar öronen bakåt.
Vi fick han i slutet på April, så vi har inte haft han så jätte länge.
Är han kastrerad?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Nej han är inte kastrerad, vi skall göra det.
Tror det kan va en bra början… Min hund som jag hade en del problem med blev så mkt lättare att 'jobba' med efter kastrationen!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Det som är grejen är att visa vem som bestämmer, att tala hundens språk, med kroppshållningen o läten få hunden att förstå hur den ska bete sig. Att hunden lär sig lyda flockens ledare o önskemål. Låter lite 'flummigt' kanske men funkar bra!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
prova som den där hundprataren gör eller vad de nu heter… gör ett litet ljud sen typ "sparka" till han ?? och ett lätt ryck i kopplet??

Jag bor i Norrbotten närmare bestämt i Luleå och har viss erfarenhet av problemhundar/hundproblem. Hjälper gärna till om jag kan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ehhh typ sparka till hunden?? Skulle jag då INTE rekommendera och absolut inte på en osäker hund
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7 SKÄMTAR du eller?:O man sparkar väl ALDRIG en hund!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Man ska inte sparka till sin hund som ceasar gör…möjligtvis använda ljud som han gör =)
Tack för alla svar!
sambon ringde nu och berättade att vi kom med på bruks lydnadskurs
trode inte det, eftersom dom skulle ringa oss för några dagar sedan.
Någon som vet hur det funkar på en ludnadskurs? tex. vad man ska göra o så?.
Jag hoppas att dom hjälper oss på bruks men vårat problem.
Jag kan ju skriva här sen hur det går och så, och om det inte går framåt så kanske någon här vill hjälpa mej.
7# Tycker inte man ska sparka hundar!. Hade man sparkat till den här så hade han blitt totalt förstörd!.
Han blev tidigare slagen och instäng i 1 1/2 år. Han fick mat 1 gång i veckan som mest. Han var så gott som död när dom hittade han. Men han repade sej fantastikst bra, och framsteg märks hela tiden.
#13 Då har din vovve liknande bakgrund som min, han blev misshandlad o instängd i en liten skrubb. Han var ändå 'bara' 6 månader när han kom till mig. Det gick inte att lämna honom ensam ens en sekund utan att han bet sönder något. Han var livrädd för damsugarröret, antar att han blivit slagen med det… Det var mkt att jobba på hos honom men han blev världens finaste till slut. Tyvärr fick han somna in för ca ett år sen, saknar honom katastrofalt ännu…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
14# hemkst hur vissa människor behandlar sina djur!
Jo våran vovve var oxå instängd i en skrubb.
När jag ser på han och tänker på vad han har varit med om så fäller jag alltid en tår.
#15 Du får tänka som så att nu får han lära sig att det finns goda människor. Jag är så tacksam att ha fått ge min hund kärlek och trygghet! Han var en lycklig hund! Det kommer din också att bli förhoppningsvis! Skulle gärna vilja behandla dessa djurplågare på precis samma sätt!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Ursäkta mitt konstiga inlägg. men jag menar de som Ceasar gör om nån av er har sett? tänkte bara så ni inte missförstod mig genom att "Sparka hunden" … menar apsolut inte att man ska dra till en rejäl smäll så han flyger flera meter utan det som ceasar gör..
Bor inte där men har erfarenhet av problemhundar bla "misslyckade" polishundar som blivit "fel ställda".
Råka missa att han var "Problem hund + omplacerings".. ursäkta =)
#15 Fick du mitt meddelande? Har ni provat att ringa honom? =)