Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 685 ggr
Velsan
0

Sååå hundnödig!!

Ååhh :( Att det ska ta sån tid :( Vill ha en hund nu!!

Saknar att ha nån att mysa med, gå ut och gå med, träna med, lära onödiga trick, nån som håller en lugn under en skräckis, håller en sällskap när Martin är borta :(

Fick en liten beslutsångestattack ett tag, då det stod mellan fralla och cane corso. Men efter mycket velande och efterforskningar så håller jag fast i rasen jag beslutade mig för, redan för tre år sen. Fralla :) Stor hund får vänta tills vi bor i hus. Jobbigt om man får en stor vaktig hund som kanske inte gillar hunden i lägenheten mittemot :P

Frallor är ju så underbara. Ska till en uppfödare i början på februari och kika på hennes vuxna hundar. Hoppas verkligen att jag får tag på en valp i år. Var så jobbigt när uppfödaren jag hade bestämt mig för fick ta sina tikar ur avel. Men nu ska hon importera en tik, och hon undrade om jag skulle kunna tänka mig att vara fodervärd. Men vill nog hellre skaffa en valp. Blir ju ens egen hund på ett annat sätt :)

Men har samtidigt tagit hand om två omplaceringar tidigare och de blev ju jätte härliga :) Men man kan forma hunden på ett annat sätt om man får den sen den är valp :)

Finns säkert fler där ute som sitter och längtar, visst är det jobbigt?

[Vargnatt-]
0

Väntar inte just nu, men minns hur jobbigt det var tiden innan vi hittade vår lilla Aramis! Då hade jag varit utan egen hund i några år och det var verkligen trist och riktigt plågsamt ibland!

Velsan
0

Jag fick ta bort mina gammelgubbar i våras, men har aldrig varit utan hund så här länge, och jag mår ärligt talat inte bra utan hund. Rör inte på mig alls, och isolerar mig på ett annat sätt :(

Kommer bli så härligt med en liten valp hemma igen :D

[Vargnatt-]
0

Förstår precis hur du menar! Man blir smått depprimerad när man är så van vid en fyrbent vän :(.

Jag håller tummarna för att du hittar en valp snart :)

Vattnadal
0

Tänk på att fodertik som är vuxen inte bara innebär att den inte är valp. Min arbetskamrat har sin kines på halvfoder, och bara att EN gång lämna bort tiken nån vecka innan valpning samt under hela de 8-10 v uppfödaren vill ha tiken hemma hos valparna var jobbigt nog.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Velsan
0

jo, precis, är ju ändå 4 månader den är borta, sen har man ju inte samma rättigheter. Dessutom kommer den antagligen att behövas snittas så risken finns att man förlorar hunden, tiken är dräktig nu och ska få en kull valpar på planerat snitt, de låter inte hundarna föda själva i landet. Så skulle bara vara en kull till isf.

Men att köpa en valp går defenitivt före, det är ju helt min hund isf, och jag vill helst inte ta risken att den ska få valpar. Och kan inte bli nått tjaffs med uppfödaren angående vad som gäller :)

Får se hur det går med de nya uppfödarna jag håller på och kollar upp nu :)

Velsan
0

Oskyldig Va å handla, och då såg jag världens sötaste halsband, perfekt valpstorlek, jättebilligt (14kr) rosa och glittrigt. Var såklart tvungen att köpa det, å nu har jag säkert jinxat mig själv :(

KaptenKarin
0

Jag är också hundnödig! Var inne på en djuraffär idag och där fanns det halsband som man sätter på bokstäver så det blir hundens namn på. I strass! Så inte jag egentligen men då blev jag ännu mer sugen på hund och köpa alla saker och få hem valpen, det måste ju vara det underbaraste som finns.

MarHai
0

Förstår dig helt!
Jag längtar enormt mycket efter en egen hund, men det finns inte en chans att jag kan skaffa. När jag har flyttat hemifrån, då! Ja, om jag har råd med att hålla en hund dvs. Så jag får skaffa ett bra jobb.

Som tur är så har jag en underbar granne som har en kennel. Jag får hjälpa till med hennes hundar, och en får jag ha som "min egen" :)

Jag ska vara hundvakt åt alla den 9-10 februari, eftersom hon ska resa bort, det ser jag fram emot!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

KaptenKarin
0

Tänk om man hade grannar med kennel ändå! Värsta drömmen. Jag och min pojkvän ska skaffa hund till hösten. Jag längtar så mycket! :)

SaraC
0

Jag är också otroligt valpnödig och sur för att det inte alls passar att skaffa en valp nu. Men får vara glad och nöjd med att jag redan har en helt underbar hund iaf! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar