såg ni detta idag på tv...
Idag så var tvn på.Programmet "Mannen som talar med hundar" pågick.I avsnittet så var det ett par som hadde problem med sina två boxer hundar.Och denna Cecar gick in och tog ut hundarna och sedan ägarna med hundarna.I slutet av avsnittet så visade han hur fint och bra det gick med boxerhundarna.Han talade som det var ett mirakel.Men när de filmade närmare hundarna med kameran så hadde de sådant där stackel halsband på sig…Både jag och min son reagerade med avsky.Vad är detta för program som tv 4+ visar????Både jag och sonen blev oerhört illa berörda..
Jag tittar alltid på Mannen som talar m hundar.Tyvärr så är det många som har stackel i USA+ säkert fler länder. Han personligen har jag aldrig sett sätta stackel på en hund utan bara där ägarna har det. Reagerar oxå på det. Skulle va kul att diskutera saker m honom. Jag får lika många frågor som svar när jag ser programmet.

Jag tycker att om han seriöst arbetar med hundar och hundägares problem, så skulle detta stackel BORT.Vem som än satt det på hunden.Han borde inte tillåta sådant.
Jag hadde ingen åsikt innan om programmet, men nu vill varken sonen eller jag titta på det.

Jag var lyrisk över dessa avsnitt tidigare innan man fick veta att han använde både vanligt stackel och elstackel.
Jag tycker dock att är ok att använda stackel om ingen annan utväg finns och om man har kunskaperna i hur det ska användas. Men tyvärr så marknadsförs det för hårt i USA och var och varannan hund har det fast problemet ligger hos föraren i över 50% av fallen. Det jag fortfarande tycker Ceasar gör bra är att han arbetar med människorna och får dem att se sin del i hundens beteende.
Det kan jag bara önska att fler gjorde…

Det är ju ett stort problem att folk världen om köper hundar/djur som assocearer.
De är ju levande väsen och man bör läsa på vad de behöver för att må bra.Annars så kan man ju nöja sig med ett gosedjur istället tycker jag.
Och det budskapet är viktigt.Men därifrån till stackel…nej hu!

usch, det visste jag inte. nu blev jag besviken. fast har aldrig egentlien gillat honom, men jag trodde inte dom använde sånt. stackars vovvar.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

mm, jag har inte sett honom sätta stackel på hundarna, men däremot använder han det om ägarna använder det. Tycker det är fel. men sen tror jag iof e har en annan syn på stackel, elhalsband m.m i USA… Tycker annars att han har ganska bra hand med hundarna, hans metoder gör ju inte hunden mer illa ä om ägaren skulle skrika, rycka och slita i kopplet på varje promenad. Iof så är de råden han ofta ger till ägarna är ganska självklara saker, typ hunden behöver motion, fasta regler och en konsekvent ägare. Den ska inte behandlas som en människa.
Såg ni killen som hade chihuahua
Han tvingade hunden ska små SKOR! och KLÄDER! dessutom bar han ALLTID runt hunden i väskan. den fick alldrig gå i koppel. Och han sa att det var hans barn…
jag undrar verkligen vad människorna i USA tror hundar är. Ingen verkar rasta sina hundar där. Någon en gångom dagen. en annan en gång i veckan.

Nä men det visste jag verkligen om att han använde sånt. Nej fy då! Man ska stärka en hund inte trycka ned den med hjälp av smärta.

Jag håller med Hera ! Han behandlade den stackars chihuahuan som en docka !! Eller var det en hon ?
Haha han är juh så patetisk! =P Jag såg just det där i slutet med boxrarna (var det nån mer än jag som inte tyckte att det såg ut som renrasiga vanliga boxrar? Fast, det är juh klart, dom kanske ser ut så i USA) och reagerade också på att han sa att det nu gick så bra och att hundarna var lugna, samtidigt som dom stackrarna hade stackel på sig. Nä, usch, jag förstår inte att detta program visas på svensk tv!
#9 Ja den där ägaren visste jag inte om det var en han eller hon. Men om jag ska dömma enligt brösten var det en han. Enligt rösten var det en hon ;)
#10 En kompis har en boxer därifrån och den ser också ut så.

Jag tänkte faktiskt starta en sådan här tråd igår. Blev oerhört illa berörd av att se hur Cesar Millan använde sig av stackel. Inte bara på boxrarna, utan även på shiban (?) innan. Annars är jag väldigt imponerad av hans sätt med hundar, men efter detta blev jag minst sagt besviken på honom.

Måste ju fundera varför han använder stackel på hundarna? Vad jag har sett så klarar han av ganska bråkiga hundar även utan stackel… eller?
Och här kommer jag in och frågar vad stackel är. Har aldrig hört det förut 

Stackel är ett halsband med taggar som tränger in i huden då hunden drar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
**En stackel är ett halsband med inåtvända "nitar".
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Ja jag misstänkte att det var det.. Vidrigt.

Iiiii så hemskt! Visste inte först vad stackelhalsband var för något. Men inte hinner man väl se vad för sorts halsband hundarna har i det programmet? Jag hoppas du såg fel.
Det jag uppskattar med programmet är att han alltid lär upp människorna, som oftast är väldigt okunniga. Av vikt är ju också att han alltid framhåller att husse och matte skall vara lugna och bestämda och inte virriga och ge dubbla budskap till hunden. Mitt intryck är också att Cesar har ett genuint intresse för hundar, och att han verkligen lägger ner tid och möda på att hjälpa familjer där man annars tänkt avliva hunden.
Sedan tror jag förstås att det är många klipp i filmen. Det är väl inte gjort på en kafferast att träna en hund och få den perfekt.
Men det är synd att vi inte har något riktigt bra svenskt program. Eller är det något jag missat?
Har själv sett att han använder stackel, så det är ingen nyhet.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Jag såg tyvärr INTE fel.(Önskar att jag gjort det)
De filmade så att man tydligt såg detta stackel på hundarna.Och det verkar som fler folk här i fokus även såg detta stackel på boxrarna.
Angående chihuahuan, så tycker jag att dessa ägare skall skaffa sig en docka eller något kramdjur som de kan klä och sätta skor och annat på istället.
Jag tycker det är okej att ha ett hundtäcke på en hund om det är väldigt kallt och om man ser att hunden fryser.Men annars så tycker i alla fall inte jag att kläder är till hundar.Har sett flera program på tv där de satt skor på hundarna.Man ser riktigt hur jobbigt hundarna tycker att det är med skor.De lyfter benen extremt högt.
Jag har själv numera en liten hund.En blandras.Ena föräldern är Löwchen och den andra är Yorkshireterrier,Pudel,Papillon.
Han är en typiskt frusen liten kille.Och jag äger två täcken som jag tar på i väldigt kalla väder, men skulle aldrig annars klä min hund.
Lägger in en bild på honom så ni får se honom.
Har en kompis med en chihuahua-blandis och hon överväger starkt att köpa någon typ av skor till honom. När det regnat eller snöat är han jättekinkig med att gå, ibland vägrar han. Men det Hera berättar verkar ju inte vara samma sak, den ägare verkar ju ha skor och annat bara för att det är "roligt" och inte för att det behövs.
För övrigt håller jag med dig i allt du skrivit Mezzzanina. Men orkar inte ge mig in i debatten själv eftersom vi diskuterat denne man ett otaligt antal gånger härinne redan :) Vill du leta gamla trådar om honom kan du använda sökfunktionen, vi har pratat mycket om hans användning av stackel osv.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar