störiga timmie!
Nu i helgen var jag i sölvesborg och tävlade i agility, jag körde fyra lopp, agility klass 1, hopp klass 1, öppen agility och öppen hopp.
Timmie har lite problem med slalom, men i första loppen fick han upp farten riktigt bra, men så stack han ur slalomen en pinne för tidigt, så jag fick ta tillbaka honom och ta sista pinnen. MEN såklart så tar jag honom runt pinnen på fel håll. så jag diskade mig.
sen gick de andra tre loppen åt skogen. jag diskade mig i alla fyra loppen!! han ställde sig och kollade på slalomen som om han inte sett den förut, och sen hoppade han av bommen mitt i, och däcket hoppade han inte igenom och var så otroligt okoncentrerad!!
jag skulle kunna vrida nacken av honom!!
han är ju så himmla duktig annars!! jag blev ju uttagen till hundungdoms agility SM. Nej, nu ska vi inte tävla mer i år utan bara träna!
var bara tvungen att skriva av mig!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Sånt där är lite tråkigt. Men titta tillbaka till dig själv. Gjorde du någonting fel, eller var du trött.. Eller liknande. hundar och andra djur märker det direkt, då orkar inte dom heller =p Kan vara där problemet ligger. Fortsätt träna bara, och gör det till en kul grej!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
jag förstår din frustration…men det beror på en själv i alla väder när det blir så…det räcker med att du är lite nervig inför tävling, det känner dom direkt,fråga någon som stod bredvid och tittade eller försök fundera på vad du gjorde för att det blev så….ett tips kan jag ge dig då jag tävlade hade jag alltid tuggumi i munnen för då kan du lura hunden lite, dom känner inte av nervositen lika mycket, och tuggandet lugnar dom dessutom….

Jag förstår dig, men de är ju ditt fel ;) Aldrig hundens!
träna mer på slalomen, ge godis för varje pinne ett tag till så han tkr den är extra kul, eller bara lär honom den bättre. Tror de skulle hjälpa
okej tack för alla svar! ;)
Kan inget annat än att hålla med dom andra.
Men ska också bara påpeka att man vanligtvis kör MAX 2 lopp.
3 lopp är på gränsen till för mycket.
Tävlingsmiljöer är oftast mycket stressande både för förare och hund.
Antagligen var han trött i huvudet när ni körde dom andra loppen, då brukar det bli på det sättet.
När min jycke blir trött i huvudet och vi ska in på banan fungerar det inte, hon kan få "labradorfnatt" och dra omkring i små cirklar.
Men lycka till i framtiden!
(Någon som såg oss på mässan, den lilla svarta labben som sprang runt i cirklar?) Haha.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

#5 min hund får också fnatt =P fast det är för att hon är så glaad, och bara vill hälsa på alla människor ;) hihi..
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
våran hund springer också runt i cirklar ibland (han är ju också en labrador;))

vad roligt att du tävlar så mycket! :D (johanna från ystad här, med nicki) att det går lite illa ibland får man stå ut med antar jag.
tänk om jag o nicki hade lagt ner lite tid o energi på det där med tränandet o tävlandet. *drömmer* men jag är aldeles för vimsig för att klara av agility. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#5, och tack för tipset, men jag brukar ställa upp på så många starter som möjligt för att få in så stor tävlingsvana som möjligt. och "brukar" köra 4 lopp utan problem annars. men men det är ju somsagt olika, men ska definitivt pröva att bara köra 2 lopp nästa gång och ladda upp rejält innan!
#8 hehe,, tack! men nicki är ju skitduktig, hon lyssnar ju på dig hela tiden och följer dig som en drömt!! det enda (som jag tycker) är att hon kan få upp lite självsäkerhet och fart så skulle det bli en perfekt agilityhund, hon har ju kroppen till de! ;)