Hundar o människor oslagbart.
Hundar och människor är en oslagbar kombination för hälsan.
Nu börjar fler och fler fatta att hunden är så viktig för hälsan. Läs mer här.

Tur att mänjniskan börjar få en hjärna och fatta sånnt
Jag kan hålla med om att det stämmer. min mamma som aldrig rör på sig, har fått våran labbekorsning på 3 år. Det har förändrat hennes liv totalt. Hon är ute och går långa promenader varje dag. Hon har fått reda på att hon har kol och måste sluta röka, men genom att hon har börjat röra på sig så mår hon mycket bättre. Och hon röker inte lika mycket längre. Så hund är en riktig hälsobomb!
Jepp! ;D håller med dig Ninnii =)=) dom är coola! :)
Jag kan bara hålla med, djur kan göra underverk! Innan vi fick hit kissen och Aramis var jag depprimerad, sönderstressad och hade ångest nästan varje dag. Kom inte utanför dörren om inte sambon var med, fick ångest av att gå ut ensam.
Nu är jag ute varje dag även om sambon jobbar, jag har mer energi och mår så mycket bättre! Skrattar mer och har orkat börja plugga igen :)

Härliga berättelser ni har.
![]()

Tänk när man kommer hem efter en stressig dag på jobbet och får sätta sej på golvet och bli ompysslad av ett gäng varma goa valpar. Det laddar verkligen batterierna på nytt.

jag tycker att djur överhuvudtaget får mej att må bättre. hunden gör att jag får mer motion, hästen med, och med honom tränar jag tålamodet. och katterna sprider harmoni.
det är sällan jag är ute och går utan hunden, det blir ju mycket roligare med vovve med.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan