Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 532 ggr
[Malin3033]
0

Mycket BC i blandraser?

Innan jag besökte denna sida var det en kompis som sa så här en gång till mig. "Tycker det är tråkigt att dem blandar i BC bara för att få deras arbetsvilja" Något i den stilen sa hon, jag tyckte det var jätte konstigt. Men de finns säkert dem som gör det. Och nu när jag har besökt sidan ser jag många blandisar med BC i, måste ju absolut inte vara på så sätt som hon sa det! Utan jag kom bara och tänka på det när jag såg alla söta BC blandisar. Jag känner själv en BC/Golden retriver.

Har ingen direkt fråga till det jag har skrivit, vill bara höra alla tanker till det hon sa, jag själv vet inte rikigt vad jag ska tro eftersom jag aldrig pratat med en uppfödare som blandar i BC.

Må bäst alla!

Benjy
0

Mjo faktiskt så finns det ganska  många raser blandade med Border collie. En del för att de vill försöka ha BCs utseende men inte tempramentet (fast det kan man ju aldrig veta) och andra vill ha lite av BCs arbetsvilja fast inte helt.

men det dumma med blandisar är ju just att man aldrig vet vad man ska få. Min blandis är en ganska jämn mix mellan hans raser, (schäfer&husky) vilket är ganska intressant att se