Höga halter gift i hundmat
Vet inte om detta varit med tidigare. Hittar inget om det så jag gör en egen tråd.
Nya tester som Råd & Rön gjort visar att fler partier av Petgoods hundmat innehåller höga halter av glykoalkaloider som kan vara giftiga för hunden. Företaget hävdar dock fortsatt att maten är säker.
https://www.radron.se/vardagskunskap/hoga-halter-gift-i-mer-hundmat/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Maten som min valp pt nör hon kom men som vi snabbt bytte bort pfa blodiga diarreer, har aldrig haft en hund som funkat på petgoods foder, förstår inte hur dom kan påstå det är ofarligt, speciellt efter detta
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag vill inte påstå att det är ett säkert och bra foder. Båda mina hundar har ätit det fodret från uppfödaren, och båda två har varit jättekass i magen, så jag har bytt ut det rätt omgående utan inkörning.
Jag har märkt att många uppfödare kör just PetGood. Jag misstänker att de har väldigt bra samarbete med uppfödarna och har använt sig av de större som inkörsport. Jag är totalt anti mot insektsbaserat foder, många hundar klarar inte av det.