Fler rasspecifika - ifokus?
En sak jag har funderat på är om inte flera vill skapa ifokus-sajter om just "sin" ras, eller en ras man kan mkt om. Andledningar finns det gott om!
Jag tycker det är väldigt mysigt med en sajt om just bara en ras, te.x om man ska skaffa den rasen är det ju väldigt lätt att fråga människor då en hel ifokus-sajt är fullsmockad med info om just den rasen! Te.x så är jag medlem på sheltie.ifokus, första gången jag klev in där var 2v innan jag fick hem min egna sheltie. Sedan har jag fastnat på sidan och bara älskar att läsa om bara den rasen, se alla vackra bilder m.m. m.m.
Så jag tycker flera ska våga att starta egna iFokus sajter. :)
Här på hundar.ifokus är det väldigt många, otroligt många trevliga människor! Men eftersom sidan är så pass stor är det svårt att hitta allt man söker, men jag tycker sidan är väldigt bra för det är mkt "allmänt" om alla raser osv. allt från olika sporter till hundproblem.
Nu har det ju även kommit "blandrashundar-ifokus" :)
Mvh
Malin
Visst kanske det är kul med rassajter, men jag tycker nog det är lätt att få hjälp här med.

Visst är det lätt att få hjälp här men som Malin3033 säger så kan det vara lättare att få rasspecifik info för just den rasen man är intresserad av på ett rasforum.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Men svårare att hitta medlemmar skulle jag tro? Eller?

Kanske inte blir flera tusen medlemmar men det finns många som är intresserade av just en och samma ras… Jag tror dessutom inte att det skulle bli någon typ av konkurens mot HiF utan snarare tvärrt om att de olika sajterna skulle kunna dra folk som sedan kollar runt och hittar andra sajter som de också blir intresserade av =)
_**/Mvh Anne
Jag tror absolut inte att det skulle bli konkurrens mot HIF, tvärtom ska vi vara rädda om våra hundar, och eftersom vi är de (de flesta av oss hoppas jag) så vill vi våra hundars bästa och besöker olika hemsidor.
på hif tycker jag det är svårt att just fråga om hur det är att leva med en speciell ras eftersom vissa raser "finns inte" här på hif

Hade själv mer än gärna sett en labrador.ifokus och en schäfer.ifokus
_**/Mvh Anne

jo har funderat på att starta en dalmatiner.ifokus sajt - det finns otroligt aktiva e-post grupper för dalmatiner intresserade, så det finns nog intresse.
Tror dock inte att jag skulle orka hålla på som en sajtvärd… på svenska. Nix, tack! låter någon annan göra det ;)
#7 - det är nog där problemet ligger hos de flesta, "ingen" vill vara Sajtvärd och därför skapas det ingen sajt. kan inte flera gåihop som sajtvärdar som på te.x blandrashundar så behöver man inte ha ehla ansvaret själv

På blandrashundar.ifokus så är det så att även om både jag och Tina står som sajtvärdar på forumet så är det bara jag som har skrivit kontrakt då de bara tillåter en värd/sajt
_**/Mvh Anne

#0 Håller med :)

Och som vanligt går jag emot strömmen. *ler*
Jag tycker att det blir för många sajter om det ska vara rassajter också. Man blir för splittrad vet inte var man ska läsa till sist. Tycker det blev så när blandrasifokus kom till. Fast jag har två blandraser är jag ändå mest här.
#11 - självklart ska man ha egna åsikter och tankar, och nu menar jag inte att man ska ha ett iFokus för varje ras, för då skulle det li över 300-ifokus sajter om bara olika hundraser. det funkar inte. jag försöker besöka hif och blandrashundar(har ingen blanids) varje dag för att kanske lära mig något nytt, går ofta in bland artiklar m.m. men ändå är jag mest på sheltie.ifokus, fråga mig inte varför, kanske som du säger gejsa att det blir för splittrat, jag vet inte

Om man tycker att det blir för mkt med rassajter kanske någon tycker att det är bättre med sajter för de olika rasgrupperna?
_**/Mvh Anne

E Det gartis att ha en egen ifocus sida?

#14 ja det är gratis, finns info om hur man gör här http://www.ifokus.se/ForHosts.aspx
_**/Mvh Anne
Jag vill ha ett polarhund.ifokus :)
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
det är en bra ide….men vad jag tycker mig märka så är det en del raser som det finns väldigt få av här inne,tex långhårig collie, det är ju inte många fler an jag som har det, och då kan det ju vara onödigt att Starta en sajt bara för den rasen liksom ;-)