Avlastning
Hej, jag har en fråga hur jag kan hitta avlastningsfamilj/person för mina två små hundar (Chinese Crested - med päls - på 10 och 11 år). Min livs- och arbetssituation har förändrats, vilket medför att jag inte kan ta hand om dem på samma sätt som förut. Jag skulle kunna lösa situationen om någon med tid, t ex pensionär eller i en situation där personen vill ha sällskap av hundar vissa veckor/dagar. Jag bor i Strängnäs och hoppas på tips eller förslag.
Finns det någon grupp eller sajt som är seriös (alltså inte bara tjäna pengar på att ta hand om dem)? Vart kan man vända sig?
Med vänlig hälsning
Kent
Jag har tyvärr inga bra tips men en tanke som slog mig ta kontakt med hundstallet i Stockholm kanske kan dom ge dig råd och känner till någon som kan ställa upp och avlasta dig som är seriös så hundarna hamnar i rätta händer och inte vem som helst från någon sajt på internet.
Kollade lite snabbt och ett telefonnummer dyker upp genom google. 010 - 175 32 00
Se här efter lite mer googlande kan det här kanske vara något det ligger i Strängnäs. Det kan vara värt att kolla upp om det är något bra 🙂
http://solenslyckotassar.se/str%C3%A4ngn%C3%A4s/dagiset-41142265
Om du har facebook lägg ut en personlig förfrågan i facebookgrupp för strängnäs, be att personen lämnar referenser.
En liten peng tycker jag endå man bör försöka ge tillbaka. När andra tar sig tiden, ansvarar och engagerar sig i ena eller båda dina hundar.
Hoppas du finner det du söker.
Mvh.