Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2281 ggr
xv-lang
0

Ny på forumet.

Hej allihop på denna hundsida!

Jag kommer just från min norska hemvärnskompis och fick ett tips om denna sida.

Vad skoj, vi jobbar mycket med våra hundar. Jag har två schäfrar, importerade från Kina. Xilon och Chamang. Två helt underbara killar. Vi jobbar lite inom hundvärnet/hemvärnet och har mycket kontakter med framförallt Norge.

Lite spännande för på tisdag åker jag och Xilon till Norge för att para honom med Stianslisa. Så håll tummarna för oss!

V-lang
0

Nej men hallo kusin vitamin, jag trodde inte du skulle hinna innan du skulle till Norge med Xilon =) Nu alla hifare får ni hit en med snygga hundar *mums* Och att jag håller tummarna det vet du =) Är hon snygg Stianslisa?

LillMalin
0

Aha!, är ni kusiner? Glad Va duktig du är på att rimma Lotta Potta! :D

LillMalin
0

ooo….hon har ju Kerstin och Lottas Favorit ras!! >:D

xv-lang
0

Ställer ut Staianlisa på måndag i Fredrikshavn. Men Lsa, backa inte nu, du måste vara med o hålla henne.

SaraC
0

JIHO! Är du tillbaka Lottisen!? :D

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

xv-lang
0

Vera och jag åker till Norge på söndag för utställning av Stianlsa och en annan Kinaimporterad tik. Håll tummarna för oss.

LillMalin
0

Jepp! , det är klart jag ska göra det *ler*

xv-lang
0

Någon som har några tips på hur vi får våra schäfrar att se extra pigga ut. Något dopingpreparat att köpa på nätet?

LillMalin
0

Kanske en godis i handen? *flinar*

V-lang
0

Ja jag måste ju rensa mitt förråd först så jag kan låsa in gubben innan jag kan sticka….ska jobba på det i helgen, men som du vet så har jag en massa gamla chingare, sjömän och gamla ölburkar som jag och min vapendragare Kerstin använt flitigt under år 2007 :) Men jag ringer på söndagkväll för vem kan motstå Norge man kan ju få träffa den där G-stian *ler*

LillMalin
0

WOW! Lotta vet att dte är 2008 nu!!! :D *apploderar högt*

xv-lang
0

CoolVi hörs. Tror du att jag måste kastrera Chingo först??

gejsa
0

Haha lotta pottan hur orkar du?

SaraC
0

Gejsa - Vi har väl lärt oss vid det här laget att när knäppis-Lotta kommer tillbaka så gör hon det ordentligt ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LillMalin
0

Knäppis? det är ju bara förnamnet ! :P

V-lang
0

Hej Sara!!!! Kul att vara efterlängtad =)

*viskar* Men kusinvitamin skärp dig! Vill du starta upplopp här ute….dopingpreparat *asg*

Gretchen du är nog tvungen att ta julkulorna på Chingo annars får vi nog ett H-vete där borta, det var ju en massa löptikar där ;)

Applodera på du LillMalin nästa gång kommer det ett nyp i örat från mig *flinar*

gejsa
0

Haha jo, hon måste vara ledig ett tag för att orka komma igen med buller och brak. *fniss*

LillMalin
0

*apploderar ennu högre* :D

xv-lang
0

Vad är det här för forum??? Inte en endaste hel människa verkar vara seriös. Nä, fy tusan nu hänger jag på Jan Guillios sida i stället.

LillMalin
0

jag är seriös! *provar vara allvarlig, men faller snabbt i skratt*

gejsa
0

Jan Guillos sida!!! Har han en schaffer med?

LillMalin
0

Jan gorillas sida? XD

xv-lang
0

Janne Gijjoo älskar shaffrar.

LillMalin
0

AHa! :) Lotta också !

gejsa
0

Och janne schaffer med. Vilken tur du har lotta. :)

V-lang
0

Men ge dig nu…ge tjejerna en chans kusinV =)

*viskar* Har precis varit ut på nätet och hittat ett dopingpreparat…fjäderlätt-pigg-och-alert-släpp en fjärt ska tydligen få hunden att bli otroligt pigg och gå med lätta studsiga steg, beställde 2 burkar ifall 1 blir för lite Hemlis

xv-lang
0

"fjäderlätt/pigoalert/ " Är det dyrt`? Äsch vi tar det på Danmarksbåten.

*dansar svansjön*

LillMalin
0

Jepp, dte är dyrt, köpte det till min hund en gån, han flög runt i bilen som en galning, det kostar ca. 10 000 kr. för varje burk..

gejsa
0

haha lillmalin nu hänger du med igen.

LillMalin
0

nej, egentligen inte, var tvungen att säga nåt bara!

V-lang
0

*dansar jag också* Våra chanser blev just 100 gånger bättre Cool

Ja just ja…glömde tala om att jag beställde en burk så vi orkar kuta alla varv i ringen utan att falla ihop flåsandes i ett hörn som sist, det är ju inte så kul att bli disskade bara för att vi inte orkar kuta lika länge som hundarna Fundersam

gejsa
0

Välkomen tillbaka lottapottan och kusinvitamin.

LillMalin
0

Bara för att du är lite smått lat Oskyldig

gejsa
0

Vem är lat malin?

LillMalin
0

Lottapotta! :D

V-lang
0

Vadå LAT!!!! Har du kutat med en scaffer 100 varv i en ring någon gång….va,va…har du????? Cool

LillMalin
0

Du hatar ju shaffrar, så jag skulel aldrig kunna sätt dig springa 100 varv med en shaffer, men varför springa 100 varv? är dom så fula att man måste springa 100 varv, innan dom hittar nån snygg detalj? :P

xv-lang
0

Hattar hon shaffrar? Nä, nu får du dr mig över en lågkam. Hattar shaffrar? Oh my god, där har jag sprungit runt med denna prickmusade shaffer i en &%¤##64 utan mening???

LillMalin
0

Ja, tyvärr, tror att Lotta var dommaren, men hittade inget snyggt på din/dina shaffrar, så tyvärr sprang du 100 varv i onödan!

gejsa
0

Hon äääääääskar ju schaffrar malin lilla. Hon är så avis på alla som har schaffrar. Precis som jag ju.

LillMalin
0

Ja, dte är klart, men kolla i alla shaffer trådar, så ska du se att hon hatar shaffrar!

V-lang
0

Men lillMalin då!!!!!! Har du blivit senil redan nu jag älskaaaaar ju shaffrar….varför tror du annars jag åker med kusinV på utställningar och bonkarpartyn Skrattande

LillMalin
0

okej, men nu tycker jag att vi skärper oss lite!

gejsa
0

Ok! Har du ett skärp att låna ut?

LillMalin
0

MEN SERÖST!!!!!

xv-lang
0

VA? Bonna utställning? Skäms Vera!!! Det var i alla fall din Stianlisa och två kinesiska nakenhundar. Tur för dig att Staianlisa kom tvåa i Norska Shaffermeriten. *fnys*

gejsa
0

Men vad då, vann du inte?

V-lang
0

*ASG* Bonkarparty=para xv-lang inte bonna utställningar. Ja men Stianlisa hade faktiskt en dålig dag, jag råkade faktiskt ge henne lite för mycket piller så pälsen lossnade på bakpartiet på henne ;)

xv-lang
0

Men det spelar väl ingen roll som dommarna sa. En shaffer ser ju aldrg klok ut. Lite hår hit o lite hår dit på en sluttande bakhas spelar ju ingen roll. En norsk shaffer ser ju ändå inte klok ut.

gejsa
0

Haha oj då, var det så starka doser du gav. STackaren!

V-lang
0

Nej det har du förståss rätt i, dom skulle nästan döpa om den rasen till norsk halvnakenshaffer Skrattande

xv-lang
0

*asg* Norsk halvnakenshaffer? Du är inte klok Vera!

gejsa
0

Ja, då hade du ju vunnit om du hade hunnit döpa om den ju. Fast var den inte kinesisk?

xv-lang
0

# 53 spelar väl ingen roll, säg den shaffer som kan norska.

gejsa
0

Haha ja det är klart schaffrarna kan ju inget språk så……

Tin-Tin
0

huh?? *kliar mig i huvudet*
Finns det TVÅ v-langare här nu eller har Lottisen drabbats av en mild form av hysteri? (milt sagt)… Flört
Jag vet några andra som har samma *host* symptom…kul…tio kompisar i en kropp ju!! Skrattande

Som vanligt så fattar jag absolut NADA…och jag är ändå norsk!!!! Fot i munnnen

gejsa
0

#56# Haha kanske just därför. Jag menar eftersom du är norsk. *fniss*

xv-lang
0

Så är de ruskigt fula också, huvudet hänger inte fast på grund av all sönderavel. Kolla på en shaffer o huvudet slänger hit o dit. Sorgligt, annant är det med våra kinesiska importer. Det är härliga shaffer-nakisar det.

gejsa
0

Ja, och så lägger dom huvudet på sned dessa fula schaffisar. Eller hur?

V-lang
0

Sluta genast upp med att klia dig annars ligger mjällen på axlarna och det är inte passande för en dam Oskyldig Jag drabbas aldrig av något möjligtvis av lite glömska…men det lider hela HIF av Flört Och av dom 10 kompisarna vet jag inte vem jag älskar mest, men jag tror nog det blir den galne *asg*

Norsk!!!! Ja det sa ju allt Oskyldig

Tin-Tin
0

#57 Skrikandes ………………..Skrattande

#58 huvud som svänger hit och dit?? Aaaaaaahhhh…det är fel sida du tittar på!! VÄND HUNDEN om Skrattande det avlånga håriga som svänger hit och dit är SVANSEN!!! Herregud människa, det lärde vi oss redan i första klass i Norge!! Flört

xv-lang
0

En ÄKTA kinesisk nakenshaffer läger aldrig huvudet på sned. hu jedanemig, någon måtta måste det väl vara?

#56 Läste du norska i skolan då?? Hiavtta sho piang

Tin-Tin
0

#60 Generad och jag som just väckt alla och sagt att äntligen snöar det!!!!
Ja, jag förstår att det är den galna du gillar best…åtminstonde är det den som oftast syns här.. *ASG*

Det sa allt??? …..Hrmfph *talk to the hand*

gejsa
0

#61# Haha du har rätt hon såg nog svansen när den böjde sig hit och dit.  Du kanske inte var så dum för att vara norsk iaf. :)

Tin-Tin
0

#62 jomenvisst Skrattande jag var 11 når jag flyttade hit och har irrat omkring på denna planeten Sverige sedan dess…och inte fattat någonting sedan dess…..

Tin-Tin
0

#64..hahaha…tack! Det hör jag lika ofta som jag ljuger! Flört

gejsa
0

#65# Din stackare! Var du tvungen att flytta till Sverige?

Tin-Tin
0

#62 vågar förresten inte översätta det där…jisses…några snorisar kan ju läsa det !!! Hemlis

gejsa
0

#68# Ha ha ja, det är ju inte bra alls.

Tin-Tin
0

#67 jaaaaaaaaaaaaa ….Gråter Mamma blev kär… och nu har den rackaren…samt alla andra familjemedlemmar flyttat hem igen…och här sitter jag.. har ju min dansk såklart…men han fattar inte norska… Fot i munnnen

gejsa
0

Haha fattar du själv norska då? Jag menar har du bott här sedan du var 11 år så kan du väl knappt något nu.

Tin-Tin
0

#71 joda, jeg snakker faktisk flytende norsk, og i skrift dessuten,  bare slik att du vet det! Man slutter aaaaldri med å väre norsk vettu! Skrattande Påstår ikke att jeg ikke har det godt her i Sverige…men her er da veldig…flatt? jeg savner fjell og fjord..og mammaen min…Gråter spesiellt nå som jeg ligger syk…. *stakkars meg*

xv-lang
0

# 72 Vad drack du??

gejsa
0

#72# Ovenn må ikke tilldekkes. Det kan jag iaf. :)

Tin-Tin
0

#73 Screwdrivers…….Generad

gejsa
0

#73# Hon fick nog något i halsen bara. hihi verkar lite grötigt.

Tin-Tin
0

#74 hihihi…"ovnen må ikke tilldekkes" kunde jag på finska en gång…men har glömt det nu Fundersam

gejsa
0

Eii saa pettiä. hette det. Stod hos mamma på hennes element. *fniss*

Tin-Tin
0

#76 uh…om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt lunginflammation för tilfället…svårt att ens vara upprättgående..
Men i morgon kommer mamma från Norge för att ta hand om mig Skrattande Något som jag kan påpeka att danska sambor är totalt URUSLA på!!!!

Ska strax hoppa i bingen nu och vila..

Tin-Tin
0

#78…jaaaaaaaa, just det!! tack, nu slipper jag vrida mig i sängen hela natten som jag alltid gör när jag glömt nåt…

gejsa
0

Haha ja det slipper du ju. Oj, det var illa. Du får krya på dig då. Ska också snart sova är bara förkyld och mycket snuvig. hihi

Tin-Tin
0

God natt allihopa, hoppas att jag vaknar i morgon och är en snoris igen…ja, utan snoret då… jag tycker att tantis-livet har varit mäktigt ansträngande den senaste veckan…så härmed frånsäger jag mig vuxenskapet och hoppar minst 25 år tillbaka i tiden..då ingenting spelade någon roll egentligen, och ens föräldrar alltid sade hur duktig man var! (ja..förutom då…och då…eh…och den gången ja…hm, ja, det med brandkåren var ju inte så kul…hmm…eh…glöm det förresten)

V-lang
0

*fnyser* Nu yrar du igen, kan det vara mjället, eller det där du druckit????

gejsa
0

Jag gick aldrig och la mig. Fastnade vid tv:n i stället. Men nu ska jag koja. Natti natti

Tin-Tin
0

#83 troligen det jag INTE har druckit!!! Oskyldig

Tin-Tin
0

#84 jag vaknade igen vid tre tiden… mår så jäkla kass…bläh
Körde mitt "Get upp soldier….there is no pain…!!!" och lyckades att masa mig ur sängen, så nu står jag i köket och kokar kycklingsoppa… botar det lunginflammation tro? återkommer med svaret.. Fot i munnnen

xv-lang
0

Jösses Tin-Tin en dansk sambo????? Vad har du gjort för ont? Fråga "Nicki" inte nog med att hon har en shaffer, hon har en dansk make också, hu vale!!

LillMalin
0

JepP! ,! :)

gejsa
0

haha hur gick det med lunginflammtionen då? Försvann den. *fniss*

Tin-Tin
0

#87 Det frågar jag mig själv dagligen…de är i en kategori för sig själva!!

*springer runt i hela lägenheten och letar efter denna påstådda Shaffer som jag skulle ha*…jag ska aldrig dricka en droppe mer i hela mitt liv!! Inte om man skaffar Shaffrar som man sedan hittar dagen efter…. Fot i munnnen Stackars Nikki blev livrädd när jag frågade om hon sett en Shaffer här…ett par stycken sådana har ju bitit henne ganska så rejält vid ett par tilfällen… så hon flög i taket när jag frågade.. Draghundar och Shaffrar kanske inte är kompitabla….?

Tin-Tin
0

#89 Det enda den gjorde var att ge mig tre timmars lugn sömn…och det var iofs inte alls så illa… känns lättare att andas i alla fall Glad

gejsa
0

#91# Ja, att få sova är skönt när man är dålig. Själv låg jag till halvtolv. haha

LillMalin
0

Din lata tantis Gejsa Räcka ut tungan

gejsa
0

Haha jag satt ju uppe här till rätt sent också. *ler*

LillMalin
0

Jag också! :P

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.