Hundar iFokus

Hundar

Läst 132 ggr
Spänd
0

Väntan på en valp

Halloj, ni som köpt valp från seriös uppfödare när har ni fått veta att ni får köpa en valp? Direkt dom är född eller närmare 8 veckor för att kunna matcha?

Berätta gärna hur det gått till.

Hornslandet
0

En gång direkt efter de föddes (fick ej, för många i kö och för få valpar). Andra gången kontaktade jag en uppfödare som hade en otingad valp. Fick då svar ganska snart att jag fick köpa, men fick veta vilken det blev sista veckan innan hämtning (båda tikarna var jättefina så det spelade mig ingen särskild roll, och är så nöjd nu).

Grodan
0

Jag har köpt två valpar. Bägge så kontaktade jag uppfödaren när kullen var precis född och tingade en valp.

Den första valpen var från en stor uppfödare och jag kan väl säga att det eg inte blev som jag tänkt mig alls eg. Det var Corona tider, tiken/modern fick jag inte träffa, och ja… annat… men vacker som en dröm var min valp, tyvärr blev han sjuk och fick avlivas i något vi tror var DCM innan han ens blev 3 år gammal…

Den senaste valpen som nu är 2 år gammal, honom hälsade jag på och valde noga ut bland kullen när de var 4,5 vecka.
Underbar kull, underbar uppfödare (som jag velat köpa hund från i mååånga år)… tänk att få en kram när man kommer och hämtar sin valp…
Och… jag (och uppfödaren) tror att valpen kände igen mig när jag kom vid 8 veckor och hämtade…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Spänd
0

Tack för svar, jag hoppas verkligen men vill inte ställa frågan rätt ut 🫣

Draken
0

Jag har tagit kontakt med uppfödaren innan tiken är parad och anmält intresse. men jag går mycket på kombinationen, jag hart haft mina raser i flera år, och jag vet vad jag vill ha och inte.

När tiken är konstaterat dräktig tingar jag en valp, men jag vet inte vilken det blir, eftersom jag specifikt vill ha för utställning och avel. Det är inte säkert det blir nån som lämpar sig efter mina önskemål.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis