Staffefrälst
Det stämmer åtminstone för vår del! 2010 skaffade vi vår första staffordshire bullterrier, en svart hane som fick namnet Grim. Vi konstaterade snabbt att rasen passar oss alldeles utmärkt och året därefter skaffade vi nr 2, en tik som kallades Evi. Dessa två fick vi ha glädjen att ha med oss i många år, men i november 2022 och augusti 2023 var det dags för dem att somna in (Grim 2022 och Evi 2023). Helt plötsligt var vi hundlösa och njöt av det några månader, innan längtan om hund återkom. Vi dividerade massor om vi skulle prova någon annan ras, men till slut insåg vi att nä, staffen är "vår" ras. Så valborg förra året tog vi hem en omplacering, en hane på nästan 1 år vid namn Bosse och nu i juni köpte vi en valptik vid namn Disa.
Vad fina! Staffe är verkligen en underbar ras. Får man se de nya vovvarna?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#1: 🤣🤣🤣🤣 kollade lite nogranna,ursäkta såg ju nu att de första bilden var på de 2 nya hahaha jisses.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jättefina. Jag älskar staffen, de är jättetrevliga OM de kommer till rätt ägare 😊
Var själv i liknande sits för två år sedan, då jag tog bort min sista beardis. men tänkte att det skulle bli skönt med "bara" Chihuahuan som jag hade då ….Men tji fick jag, det höll nästan ett år, sedan blev det beardis igen, detta var 2024, nu har jag två 😂 En på 1,5 år och en som är 4,5 månader 😋
#3: Oja, absolut, staffen kräver sin ägare! Efter bra uppfödare och med rätt ägare är de helt underbara. :)
#4: Ja precis.
Vi har två uppfödare i min närhet, jag har träffat några av deras hundar , både valpar och vuxna, och det är helt underbara individer.