Ögoninfektion
Har sett att det har börjat rinna ur Naglis ögon oftare nu. Förut kom det bara nån gång liksom, men idag har det varit ungefär hela dan'. Även lite igår.
Är det en ögoninfektion? Min kompis sa det, men själv är jag inte så duktig på infektioner i ögonen.
Isf, hur får man bort det?
Lägger in en bild fotad för ett tag sen, det är inte så mkt, men det finns lite där.

Kan vara det.Är hunden röd i ögonen? Vilken färg är det som rinner? Bästa sättet för att få veta helt säkert är att åka till veterinären. Men du kan prova att tvätta med ljmmet och se om det blir bättre :)
Prata med din veterinär.
Mollie har ibland rödaktig gegga som fastnar i pälsen runt ögat, vi fick ögondroppar och det fungerade kanon.
Min katt Vezzlan har rinnande ögon, som ser ut som det på bilden på Naglis ögon, förutom att han hade "svullna ögonlock", det trodde vi var ögoninfektion och vi fick av vetten en tub med gul gegga man skulle smeta mellan ögongloben och ögonlocken. Men det visade sig att ögonlocken var förtjockade och inget medel kan hjälpa.
Så det kan vara nästan vad som helst, så som sagt, prata med din veterinär.

Vill man testa själv först, så finns det massor av receptfria ögonsalvor och bara koksaltlösning på apoteket. Man kan be om hjälp där efter något preparat. Fungarer det inte på 2-3 dagar går man till veterinären.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tack för svaren! ;)
Tittade nu, hon är lite röd i båda ögonen, geggan som kommer är lite vit/grå, den har inte så mkt färg! ^^ Kan prova tvätta med ljummet vatten nu och se om det blir bättre, annars ringer vi veterinären! ;)