OT. Semlor.
Verkligen för tidigt! Det ska väl inte vara förrän i februari?

December så brukar de finnas i en del konditorier. Och så fort man ser en så är det fullt lagligt att köpa en! 
För nån dag sen när jag zappade mellan kanalerna på tv'n så sa dom att till jul ska man äta semlor. Det var då första gången i mitt 19-åriga liv som jag hörde nåt sånt. Här är det dåh lussebullar och pepparkakor (formade som hundar och hundben) som gäller. =)
jag tycker dom börjar med alla traditioner för tidigt…och jag skärmar av mig från det, det förstör känslan tycker jag ;-),åsså köper jag när man ska köpa det och ingen annan gång..
Örk för semlor :) Räliga ting.
Jo, semlor är blä. Men jag är inte så mycket för bullar och sånt överhuvudtaget. Mandelmassa är juh så vidrigt och brödet är juh bara torrt tycker jag. Men dom ser väldans goda ut. =)
# 5 o 6. Ni är ju helt tossiga. Inte ska jag bjuda hem er till mig på kaffe och semlor.
Haha, det gör inget. Tycker inte om kaffe heller. 
# 8 Nu låter du som en tvättäkta snoris!
Meeen kerstinjoh, jag både dricker kaffe och äter semlor! Får jag komma då? ;)
# 10. Gärna, så kan vi he en riktig semlefest! *dregglar*
Hur många äter den där "hunden" du har?
Den där "hunden" äter säkert så många han får :P Finns inget stopp i den magen tror jag

*suck* okej…

*suck* okej…

Jag älskar också kaffe och semlor, får man komma?
Jag har ingen "hund" som äter semlor, innebär det att man får två då!?
jag meeee vill också haaaa…då får jag en för att snodden inte ska ha va??
O jag kan komma ändå, för kaffe dricker ja :P
# 15 Två? Jag ska också ha två. Ska du ha fyra då?
# 16 Snåljåp, unnar du Snodden ngen semla?
# 17 Nja, om du äter ett lock!
Alfons får bara lock av mig. Ge bort semlor *fnys* tror ni jag är helt dum i huvudet?

inte semlor nu det är för tidigt
Men jag vill också komma.. älskar semlor! vi brukar dela en semeltårta jag, mamma, bror och hans sambo.. MUMS! de blir stooora bitar de;)
men för tidigt redan.. äter när de är dags
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
näe snodden får ingen,för då får ju jag mera ju hehe

Nu är det faktist pepparkakor och saffransbullar som gäller. *fnys*
men det är klart att tjatar du så kan jag väl offra mig och komma och äta några plus lite kaffe då.
Kerstinjoh; ett lock kan jag ta, om jag får ta ost eller något salt på, kan inte med söta saker att äta. Varken godis, bakverk eller annat. :P
#Kom bara, men ta med er semlor, så att jag får testa om era är lika goda som mina.
# 23 är du totalt stollig? Ost o salt på semlorna. Ok, om jag tar bort grädden o gröper ur mojset i mitten, så kan du få den med ost.

Ni är konstiga :S Spec. du Kerstin! :P

Ja Semlor är så himla gott, Men det är väll saffransemlor som säljs nu, eller säljs det riktiga semlor också nu för då har jag nog helt missat det, kaffe & semla tackar man ju inte nej till!!!

Jag kan tacka nej till Kaffe och semmla, för jag dricker inte kaffe, men jag kan inte tacka nej till bara en semmla :)
# 27 Utan kaffe får du ingn semla!

Joooo *lipar* :P det får jag visst, kan sätta mig inder bordet och sammla alla smulor som rammlar ned, och sen trykka ihop det till en bulle;D
hum.. får inte jag heller någon semla dårå? för inte driker jag kaffe.. isf med mjölk,hazelnötsmak och chokladsås.. = kaffedrink/latte!
åhh.. va gott med saffrans semla!
Jag sitter och dricker glögg och äter lussekatt iaf.

Meh!, ja vill också ha!! :D

Snif..,sniff..sniff…hmmm…kan det vara så att min lilla näsa känner lukten av en liten semla
Vem bjuder!?! jag kommer på stört men då vill jag ha minst 2 med mycket gockamocka i….hehe..lägger sig som bomull i volangerna flickor 
jag vill gärna ha med mindre gegga mojja.. de är inte så jätte gott med de. När jag var liten gröpte jag ur de och åt bara brödet och grädden;)

Haha då är du och Matilda lika som bär, då vet jag vilken sida av bordet du ska sitta på ;)
Jag vill också ha en semla, du äter ju semlor året runt Kerstin! :P

Jag åt en semla häromdagen. 19 kr kostade den. Burr vad dyrt!
Jag vill också ha eeeeeeeeeeen