Stressad hund
Någon som har boktips för folk som har stressade hundar?

har inte läst den själv men såg någon tipsa någon någonstans om en bok som handlar om klicker och lugn… någon som vet vilken jag menar?
#! Det kan inte vara "Klickerträning och lugnande signaler" av Emma Parson du menar? Fast den är väl mer riktad till de med aggressiva hundar..

#2 tja du ingen aning… men.. lugnande som lugnande eller är jag helt ute och cyklar?
Haha jaa, jag vet inte. Jag har aldrig läst boken själv. =)

Det finns en som är jättebra. Stressade hundar av Martina Nagel

Jodå, klickerträning och lugnande signaler fungerar ypperligt till ängsliga och rädda hundar oxå. Den bygger på att med hjälp av klickern lugna hunden, visa vad som är rätt i oilka situationer osv.
Vi kommer att köra den stenhårt här hemma ett tag. Ska klicka in alla jhundarna och chemlägga klickerstunder med alla och vad vi ska jobba på framöver, för att det ska bli av, och inte bara lulla på. Ingen av våra hundar är aggresiv på riktigt, men 2 gör gärna utfall mot främmande hundar vid möten, och grabbarna måste lära sig atts amarbeta. En annan behöver få självförtoende och lite lugnande, en ska bli ledarhund i spannet och behöver självförtroende, tänka själv…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Tack alla!