En man sitter hemma och tittar på ishokey-VM när hans hustru frågar:
- Kan du fixa lampan i hallen?
Han tittar snett på henne och säger:
- Ser jag ut som en elektriker?
- Men kan du fixa kylskåpsdörren då? Frågar hustrun.
- Ser jag ut som en kylmontör kanske? Svarar mannen.
- Jamen, du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren, säger frun.
- Jag är ingen snickare heller och fixar inga trappsteg! Fräser mannen. Ser det ut som om det står Järnia i pannan på mig? Nu räcker det , jag går ner till puben istället.
Han går till puben och dricker några timmar, sen börjar han få lite dåligt samvete och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna. När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat, lampan i hallen fungerar och kylskåpsdörren är hel.
- Men älskling, hur har det gått till? Frågade mannen.
- Tja, efter det att du gått satte jag mig på trappan och grät lite, svarade kvinnan. Då passerade en ung man som frågade vad som var fel och jag svarade som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
- Så, vad valde du? Frågade mannen.
- Men hallåå! Ser jag ut som en konditor eller? Svarade kvinnan.
Vem påstår att blondiner inte är smarta?
En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån.
Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5000 kronor.
Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet.
Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken.
Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet.
Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 1.800 000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5 000 kronor.
Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.
Två veckor senare kommerblondinen igen, betalar tillbaka 5 000 plus ränta 31.50.
Banktjänstemannen säger till blondinen: