Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 892 ggr
gabbi
0

Dvärgpinscher

Är det någon som har en hund av den rasen, dvärgpinscher? Som kanske kan berätta lite om hur den är? Jag vet ganska mycket om själv rasstandarden för dvärgpinschrar, men det vore kul om någon som hade en sådan kunde berätta lite. :)

Gabbi.

RubHel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma har vi en dvärgpinscher plus att min storebror har två stycken som vi passar ganska ofta. Det är en röd och två svarta.
De är väldigt aktiva och lekfulla, envisa men lättlärda, tåliga och älskar motion och vara ute och gå (dock inte när det är kallt =P)
Av våra erfarenheter är de svarta hundarna mycket mer pratiga medan den röda är väldigt lugn och säger nästan aldrig nånting (med undantag när det kommer nån genom ytterdörren). Det har varit likadant med flera andra dvärgpinschrar vi mött också, vilket vi tycker är lite konstigt. Men det kan ju vara en tillfällighet också =P

Hopi
0

Vilka söta hundar! =) Fin bild på dom verkligen!! Finns en gammal svart tik här på byn, som vi brukar se ibland på våra promenader. Fina hundar!

Tejo
0

Vi har en dvärgpinscherhane. Han är väl mest husses hund måste jag erkänna. Hänger med på det mesta, jobbar med husse på kontor om dagarna. Han är väldigt smart och lättlärd. Behöver motion och hjärngympa som en stor hund. Gillar inte att vara ute i dåligt väder, älskar den närmaste familjen och att gosa in sig i filtar. Ger inte mycket för påflugna främlingar, skäller en del på gäster som han inte känner till en början.

Stor hund i litet format, mycket trevlig och cool personlighet!