Tuggben och gravida hundar. =P
Vet någon om det inte skulle vara bra på nåt sätt för gravida hundar att tugga tuggben mycket?
Min vovvsing är (om hon nu är gravid) typ i slutet på andra veckan av hennes graviditet och hon tuggar ovanligt mycket tuggben. (Vet inte om det har med löp/graviditet att göra eller om det är nåt annat skäl till det) Hon har fått ett sånt där stort vitt tuggben som nästan ser ut att vara gjort av deg och det tuggar hon jättemycket på varje dag. Nu har hon blivit dålig i magen och jag misstänker att det är på grund av tuggbenet. Jag vill därför veta om det kan vara skadligt på nåt sätt för henne som gravid att tugga å mycket tuggben förutom att hon blir lös i magen? Jag har aldrig hört att det skulle vara det men ändå. =P
Inget jag har hört något om…
Är det ingen som vet?
Jag har inte den blekaste aning om det. Har ju iaf inte hört att det inte skulle vara bra:) Men jag är inte så insatt i detta med hundavel… Lycka till med Tindra och förhoppningsvis hennes valpisar:):)
Kramar//Carro

Har aldrig hört att detska vara farligt, men om hon blir dålig i magen av det så kanske du bör begränsa hennes tillgång till ben =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, tack så mycket. =) Jo, jag får nog helt enkelt ta bort detta tuggben och ge henne en vanlig tuggknut istället som inte räcker lika länge.

#0 Runt 30 dygn kan man börja ana att tiken är dräktig. Min Tax är på 35 och börjar se stinn ut. Man kan se tidigare om man vet vad man ska titta efter. Jag brukar se på spenorna, ganska tidigt. Tuggben är bara nyttigt, men inte om dom blir dåliga i magen av det. Du kan väl ta hand om det och låta henne gnaga nån gång då och då istället. Du har en jätte snygg hund. Hoppas hon är dräktig. Spännande.
#6 Tack, det hoppas jag med! =) Hoppas din Tax får friska fina valplingar.

#7 Får väl se här i februari. Jag meddelar förstås. Mycket kan hända så jag brukar inte ta ut något i förkott. Men håller tummarna så klart.
#8 Absolut! Lycka till! =)

Lycka till med valparna! :)